  • 101. Data: 2019-08-12 16:06:57
    Temat: Re: Koszt przejechania 100km
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:2d09b5d8-6057-441b-a41a-f1c5a63b53b4@go
    oglegroups.com...
    >W priusach byly akumulatory kadmowo niklowe i zelazowo wodorkowe.

    Dobrze mowisz

    >To inna liga niz litowo jonowe jesli idzie o zywotnosc, parametry.

    W jakim sensie ?
    Bo ligi to z reguly numerowane, male NiMH to zywotnosc mialy taką
    sobie ..

    >Litowymi nikt by sobie dupy nie zawracal gdyby mialy mase taka jak te
    >w Priusie.

    Raczej cene i cel.
    W Priusie silnik spalinowy zawsze gotowy, nie wiem czy ktos zwroci
    uwage ze mu pojemnosc baterii spadla dwukrotnie ..

    J.

  • 102. Data: 2019-08-12 16:10:25
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-08-12 o 08:04, Marcin N pisze:

    > Ma sporo racji.

    Jak też i frustracji ;-)

  • 103. Data: 2019-08-12 16:13:01
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-08-12 o 10:09, Kris pisze:

    > Za 50tys nowe auto kupie?

    > Pierwszy z brzegu kalkulator kredytowy pokazuje że 50tys na 120 miesięcy to rata od
    700zł

    50 tysięcy podzielone przez 120 miesięcy daje 417 zł miesięcznie.

    Na kredyt na ogół wychodzi drożej.

  • 104. Data: 2019-08-12 16:15:28
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    > Za 50tys nowe auto kupie?

    Nie kupisz przyzwoitego nowego za 50 tysięcy.

    50 tysięcy to jest koszt posiadania nowego samochodu kupionego za 90
    tys. na działalność i użytkowania go przez 10 lat i potem sprzedania
    dziesięciolatka.

  • 105. Data: 2019-08-12 16:31:28
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 12 sierpnia 2019 16:13:02 UTC+2 użytkownik Poldek napisał:

    > 50 tysięcy podzielone przez 120 miesięcy daje 417 zł miesięcznie.
    >
    > Na kredyt na ogół wychodzi drożej.

    Ciągle nie mam linka do oferty z autem za 417zł miesięcznie

  • 106. Data: 2019-08-12 16:40:11
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 12 sierpnia 2019 16:15:29 UTC+2 użytkownik Poldek napisał:

    > 50 tysięcy to jest koszt posiadania nowego samochodu kupionego za 90
    > tys. na działalność i użytkowania go przez 10 lat i potem sprzedania
    > dziesięciolatka.

    Posiadania powiedzmy ze koszt ok co do użytkowania to sa inne koszty

    Dziesięć lat temu był 2009 rok
    Galaxy wtedy kupiłem za bodajże 6tys, w 2013 sprzedałem za 3tys
    W 2013 kupiłem multiple za 8tys w 2018 sprzedałem za 3tys
    Koszt posiadania używanego auta jak widzisz przez ok 10 lat to (6-3)+(8-3)=8tys zł
    Ty podajesz kwote 50tys na 10lat(nie podając linka gdzie moge kupić auto nowe za
    50tys) i twierdzisz że nowym taniej
    Nijak mi się to nie spina.

  • 107. Data: 2019-08-12 16:44:44
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-08-12 o 09:10, Kris pisze:

    > W realu bywa też tak że parkowanie jest darmowe(w moim mieście nie ma płatnych
    stref parkowania, a po pracy auto parkuję pod domem

    Nigdy nie zdarzyło ci się zapłacić za parkowanie - np. w innej
    miejscowości? Nie wyjeżdżasz poza swoje miasto, tylko dom - praca - dom?

  • 108. Data: 2019-08-12 16:52:01
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 12 sierpnia 2019 16:44:45 UTC+2 użytkownik Poldek napisał:

    > Nigdy nie zdarzyło ci się zapłacić za parkowanie - np. w innej
    > miejscowości? Nie wyjeżdżasz poza swoje miasto, tylko dom - praca - dom?

    Oczywiście ze wyjeżdżam i oczywiście że za parkowanie gdzieś tam płaciłem
    Ale tu zrobiła się odnoga dyskusji czy taniej nowe czy używane- a koszt parkowania tu
    niewiele wnosi

  • 109. Data: 2019-08-12 17:13:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:

> [...]

    >Ty podajesz kwote 50tys na 10lat(nie podając linka gdzie moge kupić
    >auto nowe za 50tys) i twierdzisz że nowym taniej

    bo juz chyba widac ze to mialo byc 90 tys minus "ulgi" podatkowe przy
    dzialalnosci.

    >Nijak mi się to nie spina.

    Ale ... jak kupilem uzywana sierre ... to ona trwala i trwala i zepsuc
    sie nie chciala, az w koncu zezlomowalem.

    A jak potem zachecony kupilem mondeo, to jakos bardzo szybko rdza
    podziurawila.
    Teraz mam vectre ... drogie te kolektory, choc znow chyba rdza okaze
    sie najdrozsza.

    I wychodzi mi, ze drozej kosztuje stare auto niz te 8 tys/10 lat ... i
    zaczyna sie to zblizac to kosztow posiadania nowego auta ... pod
    warunkiem, ze sie nie zepsuje po gwarancji :-)

    J.

  • 110. Data: 2019-08-12 17:58:57
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-08-12 o 16:31, Kris pisze:

    > Ciągle nie mam linka do oferty z autem za 417zł miesięcznie

    Nie podano na srebrnej tacy. Przykra sytuacja.