  • 1. Data: 2019-02-10 02:06:28
    Temat: Koszyczki balansera
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Witajcie.

    Z racji tego, że pojedyncze ładowanie ogniw długo trwa, a moja
    ładowareczka B6AC+ ma wyjście balansera, to dobrze by było wreszcie z
    niego korzystać.

    Pytanie:
    Widział gdzieś ktoś koszyczki na typowe ogniwa (R3, R6, 18x65) które by
    nie były połączone szeregowo, ale każde "gniazdo" miało by osobne
    wyprowadzenia?
    Najchętniej na 6 lub 4 gniazda.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 2. Data: 2019-02-10 15:04:14
    Temat: Re: Koszyczki balansera
    Od: pilocik <p...@t...pl>

    W dniu 10.02.2019 o 02:06, Adam pisze:
> [...]
    > Widział gdzieś ktoś koszyczki na typowe ogniwa (R3, R6, 18x65) które by
    > nie były połączone szeregowo, ale każde "gniazdo" miało by osobne

    trudno będzie, a może po prostu kilka pojemników na 1 ogniwo każdy ?

  • 3. Data: 2019-02-10 22:13:05
    Od: JaNus <p...@b...pl>

    W dniu 10.02.2019 o 15:04, pilocik pisze:

    > trudno będzie, a może po prostu kilka pojemników na 1 ogniwo każdy ?

    Można użyć koszyczków wieloogniwowych, ale wkładać ogniwa w co drugą
    "łuzę". No i dolutować w odpowiednich miejscach jakieś styki
    (wyprowadzenia).
    Ale balancer zadziała nawet gdy i nie co drugą przecież.

  • 4. Data: 2019-02-10 23:24:15
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-02-10 o 22:13, JaNus pisze:

> [...]
    > (wyprowadzenia).
    > Ale balancer zadziała nawet gdy i nie co drugą przecież.

    Wiem, że tak można.
    Mam zresztą koszyczki takie jak BC404:
    https://www.piekarz.pl/pl/?item=35160
    Można przewody pomiarowe dolutować co jedną łuzę, zwłaszcza w płaskich:
    https://www.piekarz.pl/pl/?item=36740

    Ale one są wykonane trochę jak za komuny, a po drugie czasem trzeba
    ogniwem pokręcić, by załapało.
    W pewnych rzeczach nie lubię "druciarstwa" - a w tym przypadku zaszedł
    by przypadek dosłowny ;)

    Pewnie rzeczywiście zanabędę pojedyncze i zrobię z nich baterię. Dużym
    prądem tego nie planuję popędzać, więc te biedne stalowe sprężynki
    powinny wytrzymać.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 5. Data: 2019-02-11 06:01:54
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak nie bedziesz pedzil duzym pradem to ladowanie bedzie trwalo dlugo czyli tak jak
    do tej pory bedziesz mial. To po co kombinujesz jak kon pod gore?

  • 6. Data: 2019-02-11 11:36:23
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Jak nie bedziesz pedzil duzym pradem to ladowanie bedzie trwalo dlugo czyli tak jak
    do tej pory bedziesz mial. To po co kombinujesz jak kon pod gore?

    Ale przynajmniej mogę popchnąć równocześnie kilka ogniw.
    A jeśli sobie na ładowarce ustawię "odświeżanie" ogniw, czyli cykl
    ładowanie-rozładowanie-ładowanie lub jeszcze więcej cykli, to zamiast
    siedzieć dwa tygodnie, zrobi mi się to w dwa dni.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam