eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Kretynizmy... (było DPF)
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 403

  • 171. Data: 2015-03-31 22:01:56
    Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
    Od: masti <g...@t...hell>

    RadoslawF wrote:

    > W dniu 2015-03-31 o 18:17, Tomasz Gorbaczuk pisze:
    >
    >>> Tak i to poważne.
    >>> W momencie wyprzedzania na naszych drogach (dwu kierunkowych)
    >>> automat jest najgorszym możliwym rozwiązaniem.
    >>> Wiem że są automaty z możliwością ręcznej zmiany, tyle
    >>> że jest ich na tyle mało że chyba mogę je pominąć.
    >>
    >> Nie wiem jakimi automatami jeździłeś - ale pieprzysz głupoty.
    >> Współczesny automat (nie zrobotyzowane gó...no) zrobi to zdecydowanie
    >> lepiej niż 99,95% kierowców. Rzadko który kierowca redukuje o 2-3 biegi
    >> w dół przy 100-120 km/h. automat robi to zawsze gdy go o to poproszę -
    >> wcisnę mocno i szybko pedał gazu.
    >> W chwili gdy Ty wciśniesz sprzęgło ja mam już zapięty o 2 numery niższy
    >> bieg i jestem w połowie wyprzedzania.
    >> Identycznie jest z włączaniem się do ruchu na rozbiegówkach
    >> autostradowych - wciskam pedał gazu w podłogę i wskakuję płynnie w
    >> połowie rozbiegu między samochody jadące 120-130km/h.
    >
    > To dlaczego żaden z chwalących automaty nie poda nazw aut z tym
    > cudownie działającym automatem tylko dopisuje dupochron w stylu
    > "współczesny", "ze sprzęgłem hydraulicznym" czy jeszcze z czymś
    > innym.
    > Napisz wreszcie w jakich samochodach są te cudowne automaty,
    > przy okazji okaże się jaki procent automatów to te zachwalane
    > oraz ile tak naprawdę kosztują.

    mercury Villager
    Jeep Cheeroke - choć tu jest trochę bardziej wołowaty

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett


  • 172. Data: 2015-03-31 22:04:24
    Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF)
    Od: masti <g...@t...hell>

    J.F. wrote:

    > Użytkownik "A.L." napisał w wiadomości grup
    > On Tue, 31 Mar 2015 16:40:00 +0200, "J.F."
    >>Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości
    >>>>>> A na trasie w czasie manewrów wyprzedzania - to już w miażdżącej
    >>>>>> większość wypadków automatem zrobi się to sprawniej. Bo zanim
    >>>>>> typowy kierowca wykona te wszystkie czynności...
    >>>>
    >>>>> Ty to na poważnie napisałeś ?
    >>>>Masz jakieś wątpliwości?
    >>
    >>>No coz, wielu posiadaczy automata pisze, ze oni w gaz, a samochod
    >>>mysli, mysli, mysli az w koncu decyduje sie wyprzedzac. I to ich
    >>>wk*.
    >
    >>Widac znasz rozwiazania z lat 50. Dzisiaj jest deko inaczej. Komputer
    >
    > No coz, te opinie zdarzaly sie jeszcze niedawno.
    > Owszem, jak polskie - mogly dotyczyc aut sprzed 10-15 lat.

    zazwyczaj podawane przez ludzi, którzy w zyciu automatem nie jeździli.
    ale za to są ekspierdami

    >>Rozwiazanie europejskie to dupy zawracanie
    >
    > Mowisz ?
    > To czemu to robia, zamiast wsadzic jakis sprawdzony automat ?
    > Historia marketingu zna rozne powody, ale oficjalnie to sie chwala
    > szybka zmiana biegu w DSG jednak.

    i kkoszty czyli zyski dla koncernóoe

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett


  • 173. Data: 2015-03-31 22:22:08
    Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2015-03-31 o 17:08, Cavallino pisze:
    >>>> Jeżeli masz na myśli klasyczny automat ze sprzęgłem/przekładnią
    >>> Dokładnie takie mam na myśli.
    >> Takie z 3 biegami?

    >To zależy od silnika.
    >Jak były produkowane silniki długoskokowe, to wystarczał Ford-T z
    >dwoma biegami. Nyska, OIDP miała 3 biegi ;)
    >Teraz są silniki krótkoskokowe lub wręcz podkwadratowe, o stromej
    >charakterystyce momentu obrotowego - więc wymagają większej ilości
    >biegów. Już od lat 70-tych są klasyczne "automaty" z 4 i więcej
    >biegami.

    Mowisz ze to od skoku zalezy ?
    A nie od mocy ... skoro auto ma trudnosc z osiagnieciem 80, to po co
    mu wiecej biegow :-)

    Ja zas narzekam ze moje auto za szybko jezdzi ... min 7km/h ...

    W tych amerykanskich automatach to jeszcze to "sprzeglo hydrauliczne"
    dochodzi, a tak naprawde przekladnia o zmiennym przelozeniu ... no i
    odgorne ograniczenie do 55mph, po co wiecej biegow :-)


    J.


  • 174. Data: 2015-03-31 22:29:25
    Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF)
    Od: masti <g...@t...hell>

    J.F. wrote:

    > Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup
    > W dniu 2015-03-31 o 17:08, Cavallino pisze:
    >>>>> Jeżeli masz na myśli klasyczny automat ze sprzęgłem/przekładnią
    >>>> Dokładnie takie mam na myśli.
    >>> Takie z 3 biegami?
    >
    >>To zależy od silnika.
    >>Jak były produkowane silniki długoskokowe, to wystarczał Ford-T z
    >>dwoma biegami. Nyska, OIDP miała 3 biegi ;)
    >>Teraz są silniki krótkoskokowe lub wręcz podkwadratowe, o stromej
    >>charakterystyce momentu obrotowego - więc wymagają większej ilości
    >>biegów. Już od lat 70-tych są klasyczne "automaty" z 4 i więcej
    >>biegami.
    >
    > Mowisz ze to od skoku zalezy ?
    > A nie od mocy ... skoro auto ma trudnosc z osiagnieciem 80, to po co
    > mu wiecej biegow :-)
    >
    > Ja zas narzekam ze moje auto za szybko jezdzi ... min 7km/h ...
    >
    > W tych amerykanskich automatach to jeszcze to "sprzeglo hydrauliczne"
    > dochodzi, a tak naprawde przekladnia o zmiennym przelozeniu ... no i
    > odgorne ograniczenie do 55mph, po co wiecej biegow :-)

    no popatrz. A mój latał 140 po autostradach i mu nie przeszkadzało.
    Fakt, że miał fabryczną chodnice oleju do skrzyni :)

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett


  • 175. Data: 2015-03-31 23:01:00
    Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marek f...@f...com ...

    > A jaka marka ma takie fajne rozwiązania? :-)

    Fiat Ducato 2012r. 115KM


  • 176. Data: 2015-03-31 23:05:26
    Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF)
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "Adam" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:

    >>>> Jeżeli masz na myśli klasyczny automat ze sprzęgłem/przekładnią
    >>>
    >>> Dokładnie takie mam na myśli.
    >>
    >> Takie z 3 biegami?
    >>
    >
    > To zależy od silnika.
    > Jak były produkowane silniki długoskokowe, to wystarczał Ford-T z dwoma
    > biegami. Nyska, OIDP miała 3 biegi ;)
    >
    > Teraz są silniki krótkoskokowe lub wręcz podkwadratowe, o stromej
    > charakterystyce momentu obrotowego - więc wymagają większej ilości biegów.
    > Już od lat 70-tych są klasyczne "automaty" z 4 i więcej biegami.

    Ale 3 biegowe nadal dominują?
    Bo kilkuletni Dodge Caravan kuzyna właśnie tyle ma OIDP.

    Jazda tym czymś to jakiś koszmar - sto razy wolałbym manual.


  • 177. Data: 2015-03-31 23:44:35
    Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości
    Użytkownik "Adam" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    >> Teraz są silniki krótkoskokowe lub wręcz podkwadratowe, o stromej
    >> charakterystyce momentu obrotowego - więc wymagają większej ilości
    >> biegów. Już od lat 70-tych są klasyczne "automaty" z 4 i więcej
    >> biegami.

    >Ale 3 biegowe nadal dominują?

    No nie, to juz prehistoria
    http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_ZF_transmission
    s

    Powariowali z ta iloscia biegow :-)

    Ale ... to europejski producent, w USA moze inaczej wygladac :-)

    Amerykanski moze miec 4 biegi
    http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_AXOD_transmission

    >Bo kilkuletni Dodge Caravan kuzyna właśnie tyle ma OIDP.

    Nie wyciagaj wnioskow z 1,2,3 na dzwigni.

    http://en.wikipedia.org/wiki/TorqueFlite
    http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Chrysler_transm
    issions
    http://en.wikipedia.org/wiki/Dodge_Caravan

    3, 4, 6 w zaleznosci od modelu

    J.


  • 178. Data: 2015-04-01 00:33:50
    Temat: Re: [OT]Re: Kretynizmy... (było DPF)
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 31.03.2015 o 21:17, LordBluzg(R) pisze:
    >> >Zakłócenia zakłóceniami, ale ludzie nie rozumieli co mówię i koniec
    >> >końców i tak musiałem słuchawkę rozłączać i rozmawiać normalnie z aparatu.
    > Pewnie masz "bas" w głosie:) Mam takiego znajomego i wolę jak pisze niz
    > jak mówi:)

    Zdecydowanie bas. Jednak słuchawki "do skype" kupione w markiecie za
    30zł (tyle że kablowe) dają radę (w skype).

    >> >
    >> >Ale rzeczywiście, było *ciutkę* lepiej, nie na tyle jednak żeby po
    >> >zepsuciu się kupić nowe.
    >> >
    >> >No i nie kupiłem także dlatego że się obraziłem na producenta za to że
    >> >mi odrzucił reklamację bo nie zareklamowałem razem z opakowaniem. A kto
    >> >normalny takie opakowanie trzyma?
    > Ja trzymam. Mam tam ładowarkę, której nie używam i zestaw "gumek", poza
    > tym to opakowanie nie jest brzydkie:)

    Może i nie jest brzydkie, ale niepraktyczne, nieprostokątne i ogólnie
    kłopotliwe. Jako że od ponad dekady nie zdarzyło mi się żebym naprawdę
    musiał reklamować z opakowaniem, to po odczekaniu tych kilkunastu dni na
    zwrot do sklepu "bo tak" opakowanie wywaliłem. A tu siurpryza - ktoś
    potraktował wymagania gwarancyjne na poważnie :).

    p. m.


  • 179. Data: 2015-04-01 04:07:11
    Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-03-31 o 21:07, Cavallino pisze:
    >
    >>>>>> Po to, żeby przekonać się że 240 konny Landrover Discovery Sport,
    >>>>>> czy 180
    >>>>>> konny Jeep Cherokee nie może dać rady na torze 130 konnemu Nissanowi
    >>>>>> XTrailowi, właśnie dlatego, że w Nissanie jako jedynym była manualna
    >>>>>> skrzynia?
    >>>>>
    >>>>> Mnie zawsze się wydawało że w terenie to jednak automat dobry.
    >>>>> W czym ta wyższość na torze terenowym skrzyni manualnej się przejawia?
    >>>>>
    >>>> Automat w terenie ? nie żartuj.
    >>>
    >>> Generalnie tak, bo nie przypala sprzęgła jazdą na półsprzęgle.
    >>>
    >> Jak ktoś jedzie na pół sprzęgle to znaczy że jeździć nie potrafi
    >
    > W ternie dużo łatwiej o takie przypadki, panie specjalisto od wszystkiego.
    >
    To że łatwiej nie oznacza że dobry kierowca spali, a jak nie jest dobry
    to lepiej żeby z drogi nie zjeżdżał.


    Pozdrawiam


  • 180. Data: 2015-04-01 04:08:53
    Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-03-31 o 21:35, J.F. pisze:

    >>>>> Mnie zawsze się wydawało że w terenie to jednak automat dobry.
    >>>>> W czym ta wyższość na torze terenowym skrzyni manualnej się przejawia?
    >>>> Automat w terenie ? nie żartuj.
    >>> Generalnie tak, bo nie przypala sprzęgła jazdą na półsprzęgle.
    >>
    >> Jak ktoś jedzie na pół sprzęgle to znaczy że jeździć nie potrafi
    >> a nie że potrzebny mu automat. Co ciekawsze to tacy specjaliści
    >> potrafią sprzęgło spalić bez wjeżdżania w teren.
    >
    > A jednak automat lepszy
    > https://youtu.be/SsuO9LJpCkk?t=423
    >
    Na drugiej drugiej stronie tej dziwnej planety.
    Sprawdź jak się bawią i czym w naszej części świata.


    Pozdrawiam

strony : 1 ... 10 ... 17 . [ 18 ] . 19 ... 30 ... 40 ... 41


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: