  • 281. Data: 2015-04-03 10:22:25
    Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2015-03-30 o 22:14, Marvin pisze:

    > Pewnie też nie ma pralki automatycznej i pierze gacie w ręku. Bo
    > przecież automat to dyshonor :)
    > Tak samo nie korzysta ze zmywarki, bo po co kupować automat, jak
    > zmywakiem da się wyszorować....

    Od tego to ma pewnie żonę :-)
    T.

  • 282. Data: 2015-04-03 10:26:19
    Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF)
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2015-03-30 o 01:32, A.L. pisze:

    > Niby jak "dryluje"?...
    >
    > A.L.

    Bardzo prosto - właśnie wymieniłem olej w skrzyni. 9 l po ok. 90 zł za
    litr. + koszt wymiany - razem ponad 1 tys. zł...
    To skrzynia hydrauliczna, sprzed DSG.
    T.

  • 283. Data: 2015-04-03 10:29:17
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2015-03-30 o 20:56, Adam pisze:

    > Zaryzykowałbym twierdzenie, iż w dłuższej perspektywie czasowej automat
    > jest tańszy. Wystarczy raz na 100 kkm wymienić olej.
    > A w skrzyni manualnej to "co chwilę" wymiana tarczy sprzęgła, teraz
    > jeszcze doszły durne koła dwumasowe, czasem łożysko wyciskowe, nieraz
    > też sam wycisk :(

    Koła dwumasowe są tylko w dieslach. Zresztą w automatach właściwie też
    są - właśnie padło mi koło napędzające pasek klinowy - wynalazek
    identyczny jak dwumasa - dwie blachy a w środku guma. Aż zaśmierdziało...
    A co do sprzęgła - zależy jak kto jeździ. Miałem jedno auto 10 lat i nie
    zmieniałem tarczy sprzęgła ani razu... Przebieg miał coś pod 170 tys. km.
    T.

  • 284. Data: 2015-04-03 10:34:10
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2015-03-31 o 23:44, J.F. pisze:

    > No nie, to juz prehistoria
    > http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_ZF_transmission
    >
    > Powariowali z ta iloscia biegow :-)
    >
    > Ale ... to europejski producent, w USA moze inaczej wygladac :-)
    >
    > Amerykanski moze miec 4 biegi
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_AXOD_transmission

    > Nie wyciagaj wnioskow z 1,2,3 na dzwigni.
    >
    > http://en.wikipedia.org/wiki/TorqueFlite
    > http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Chrysler_transm
    issions
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Dodge_Caravan
    >
    > 3, 4, 6 w zaleznosci od modelu
    >
    > J.

    Gdybym miał liczyć biegi po literkach na przekładni to miałbym ich chyba
    kilkanaście: P, N, R, D i do tego mam 5 biegów pod "+" i 5 pod "-" :-)
    Aha - i mam też jakieś biegi (po 5 w górę i w dół) po obu stronach
    kierownicy w takich przyciskach. Czyli razem mam 34 :-)))
    T.

  • 285. Data: 2015-04-03 10:38:50
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2015-03-30 o 14:04, Marcin N pisze:

    > Nie wiem, jak Ty, ale większość nigdy nie osiągnie przyspieszenia
    > takiego jak kierowca zawodowy w czasie testów fabrycznych. Oczywiście z
    > manualem. Bo w automacie wystarczy depnąć gaz w podłogę i poczekać.
    >
    > A na trasie w czasie manewrów wyprzedzania - to już w miażdżącej
    > większość wypadków automatem zrobi się to sprawniej. Bo zanim typowy
    > kierowca wykona te wszystkie czynności...

    Potwierdzam. Tylko trzeba się przyzwyczaić. Mam Forda Mondeo - czyli
    auto dość ciężkie z silnikiem zaledwie 115 KM. Ale diesel z dużym
    momentem. Spod świateł tylko automaty są w stanie mnie "pokonać". Reszta
    wyraźnie traci w momencie zmiany biegów, co widać, słychać i czuć...
    A wyprzedza się naprawdę komfortowo - tylko trzeba umieć operować gazem.
    Redukcja i gaz do dechy.
    Kolejna zaleta - czasem, zwłaszcza z większym obciążeniem, zdarza się,
    że w manualu silnik zgaśnie przy ruszaniu. W automacie też może się
    zdarzyć, ale zdecydowanie rzadziej.
    T.

  • 286. Data: 2015-04-03 10:40:32
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2015-03-31 o 17:53, A.L. pisze:

    > Widac znasz rozwiazania z lat 50. Dzisiaj jest deko inaczej. Komputer
    > patrzy nie tylko jak gleboko wcisniety jest pedal gazu, ale jak szybko
    > zostal wcisniety. "Danie po gazie" skutkuje przelaczeniem na nizszy
    > bieg. Dostaje sie "kopa". Nijakiego opoznienia nie ma.
    >
    > Tak w ogole, to bym proponowal abys nie wypowiadal sie o rzeczach o
    > ktorych masz male pojecia. Pojezdzij sobie tak z pol roku samochodem z
    > PRAWDIWYM automatem (hudrauliczne spzreglo)

    A co to za wynalazek?
    W prawdziwych hydraulicznych skrzyniach nijakiego "hydraulicznego
    sprzęgła" nie ma.
    T.

  • 287. Data: 2015-04-03 10:41:53
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2015-04-01 o 14:33, yabba pisze:
    > Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w
    > wiadomości news:551bdfc3$0$15672$65785112@news.neostrada.pl...

    > 110 KM nie wystarcza do piszczenia.

    Ale 115 wystarcza. Wiem, bo mam :-) Dobrze że jest ESP...
    T.

  • 288. Data: 2015-04-03 10:46:42
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2015-03-31 o 19:56, RadoslawF pisze:

    > To dlaczego żaden z chwalących automaty nie poda nazw aut z tym
    > cudownie działającym automatem tylko dopisuje dupochron w stylu
    > "współczesny", "ze sprzęgłem hydraulicznym" czy jeszcze z czymś
    > innym.
    > Napisz wreszcie w jakich samochodach są te cudowne automaty,
    > przy okazji okaże się jaki procent automatów to te zachwalane
    > oraz ile tak naprawdę kosztują.
    >

    > Pozdrawiam

    Ford Mondeo r. 2005. Automat 5-biegowy, hydrauliczny. Silnik 1,98 l,
    diesel, 115 KM. W dodatku możliwość zmiany biegów wajchą i przyciskami w
    kierownicy. Komputer ma podobno 16 trybów pracy skrzyni. Jest faktem, że
    biegi inaczej się zmieniają w zależności od operowania pedałem gazu.
    Generalnie wchodzi na 4 bieg idealnie przy 50 km/godz, na 5 - przy 80.
    Przy silniejszym wdepnięciu na 5 dopiero przy 120 a nawet dalej...
    T.

  • 289. Data: 2015-04-03 10:47:15
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-03-31 o 01:00, Pszemol pisze:
    > "Trybun" <i...@j...ru> wrote in message
    >
    > Powtarzasz w kółko te same slogany - nie porównuj
    > polskich/europejskich samochodów do Forda Mustanga.

    A do czego mam porównywać? Poza tym nie bardzo wiem co Ty rozumiesz
    poprzez pojecie "slogan"..

  • 290. Data: 2015-04-03 10:47:36
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-04-01 o 21:18, Maciek pisze:

    > Bylo mase automatow bez elektroniki. Czysta hydraulika i mechanika.

    No, nie bardzo sobie wyobrażam automat bez elektroniki...