  • 11. Data: 2014-02-06 01:41:10
    Temat: Re: Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Andrzej Lawa a...@l...com ...

    > A.L. to się kto inny podpisuje, dzwońcu.

    Przeprosiłbym za ten skrót, gdyby nie epitet na końcu.
    To ze ktoś inny się tak podpisuje nie sprawia, ze to nie sa równiez Twoje
    inicjały. Chamie!

  • 12. Data: 2014-02-06 07:54:11
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2014-02-05 22:14, Zabist pisze:
    > Mam auto w benzynie 1.6.
    > Codziennie rano jade autkiem 2.5 km.
    > Wieczorem powrot - takze 2.5 km.

    Niech się wypowiedzą uczeni teoretycy jakie-to te liczby są, ale OIDP
    90% zużycia silnika przypada na pierwsze 5 minut pracy zimnego silnika,
    albo jakoś-tak.
    Ale teraz już nie silnik jest najsłabszym ogniwem, zwłaszcza przy takim
    jeżdżeniu.
    Układ wydechowy - pewno i gnije, ale to tanie jest.
    O akumulator też bym się martwił.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 13. Data: 2014-02-06 08:09:57
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2014-02-06 00:40, *Budzik* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:
    > Użytkownik Zabist b...@w...pl ...

    > Bardzo fajnie odpowiedział ci Tomek Pyra.
    > Ja tylko dodam, aby jezdzic takim samochodem jaki cie stac, zeby sie takimi
    > rzeczami nie trza było przejmować. :)

    A ja do końca przekonany nie jestem.
    Po pierwsze silnik się dobrze nie rozgrzeje, co spowoduje, że z czasem
    resztki z paliwa spływające po gładzi cylindrów rozrzedzą olej. Będzie
    się tez skraplać woda i produkować "masło". Dobre rozgrzanie silnika
    zapobiega takim efektom.
    Druga sprawa to smarowanie - potrafię sobie wyobrazić miejsca do których
    nie dotrze olej zwłaszcza w zimie - kolejne odpalania na zimno spotęgują
    ten efekt - dłuższa trasa pozwala na pełne przepłukanie silnika gorącym
    olejem.

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 14. Data: 2014-02-06 08:17:08
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 05.02.2014 22:18, anacron wrote:

    > Szybciej się zużyje, ale ile szybciej nie wiem, chodzi o to że
    > procentowo więcej chodzi na niedogrzanym i niedosmarowanym silniku. Od
    > jakiegoś czasu zabieram auto żony w trasy, bo jak ona prawie nie
    > jeździła to się okazywało, że jej auto częściej się psuło niż moje
    > wiecznie w trasie. Dlatego teraz w zależności od kaprysu raz jedno raz
    > drugie.

    robie tak od lat. Od czasu do czasu nalezy auto przepedzic po
    autostradzie i tym samym przedmuchac wydech :)

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 15. Data: 2014-02-06 09:52:21
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-02-06, Mirek Ptak <n...@n...pl> wrote:

> [...]
    > resztki z paliwa spływające po gładzi cylindrów rozrzedzą olej. Będzie
    > się tez skraplać woda i produkować "masło". Dobre rozgrzanie silnika

    Watpie. To, ze woda nie ma 90 st nie znaczy, ze w srodku nie ma cieplejszego
    miejsca - benzyna jest lotna i spokojnie odparuje. Faktycznie problemem,
    moze byc skraplajaca sie woda po zgaszeniu silnika

> [...]
    > nie dotrze olej zwłaszcza w zimie - kolejne odpalania na zimno spotęgują
    > ten efekt - dłuższa trasa pozwala na pełne przepłukanie silnika gorącym

    He? Olej jest juz wszedzie po paru sekundach od uruchomienia, nawet przy
    mrozach -20.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 16. Data: 2014-02-06 10:14:13
    Od: "Zabist" <b...@w...pl>

    dzieki wszystkim za info.
    Na szczescie idzie wiosna. Kupie rower aby nim smigac te 2.5 km :-)

  • 17. Data: 2014-02-06 10:38:13
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

    > Na szczescie idzie wiosna. Kupie rower aby nim smigac te 2.5 km :-)

    Ja myslalem, ze ty masz jakas wyzsza potrzebe jezdzenia tych 2,5km, np.
    wozenie niepelnosprawnego, a tobie zwyczajnie nie chcialo sie dupy ruszyc ?
    Czlowieku, na 2,5km to nawet nie potrzebujesz zadnego roweru. Zdrowszy
    bedzie spacer, przeciez to gora 15min na piechote.

  • 18. Data: 2014-02-06 10:54:05
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-02-06 08:09, Mirek Ptak pisze:
> [...]
    > nie dotrze olej zwłaszcza w zimie - kolejne odpalania na zimno spotęgują
    > ten efekt - dłuższa trasa pozwala na pełne przepłukanie silnika gorącym
    Sugerujesz, że w samochodzie twórcy wątku smarowanie ma jakąś formę
    rozbryzgową, czy może w ramach "naprawy" efektu spalania litra oleju na
    100km zastosowano jakiś "uszczelniacz", który skutecznie uniemożliwia
    przepływ oleju w układzie smarowania?

    Maciek

  • 19. Data: 2014-02-06 11:03:53
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-02-06, Maciek <m...@n...pl> wrote:
> [...]
    > rozbryzgową, czy może w ramach "naprawy" efektu spalania litra oleju na
    > 100km zastosowano jakiś "uszczelniacz", który skutecznie uniemożliwia

    Nie, pewnie mysli, ze to smarowanie towotem ;-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 20. Data: 2014-02-06 11:14:24
    Od: Najstarszy Syn Księdza Proboszcza <r...@g...com>

    > Czlowieku, na 2,5km to nawet nie potrzebujesz zadnego roweru. Zdrowszy
    >
    > bedzie spacer, przeciez to gora 15min na piechote.

    2.5km zdrowy człowiek, idąc szybko, jest w stanie przejść w jakieś 35-40 minut.

    W 15 minut to 2.5km nawet nie przebiegniesz....