eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 118

  • 101. Data: 2014-02-08 00:02:06
    Temat: Re: Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 7 lutego 2014 23:57:14 UTC+1 użytkownik uzytkownik napisał:
    > W dniu 2014-02-05 22:14, Zabist pisze:
    >
    > > Mam auto w benzynie 1.6.
    >
    >
    >
    > A ja mam auto w Gazie i zastanawiam się w jaki sposób je sprowadzić do
    >
    > Polski z Palestyny :)

    Wykombinuj laskę Mojżesza to sobie dojedziesz.


  • 102. Data: 2014-02-08 00:52:16
    Temat: Re: Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

    >
    > Myslal kogut o niedzieli....do szkoly gimbusie jeden :)

    >Jednak policzyłeś. każda metoda jest dobra żeby osiągnąć cel. To teraz
    >oszacuj...

    Nie potrafiles policzyc przykladu ktory sam zaproponowales i ty chcesz cos
    szacowac ? Oszacuj sobie najpierw ilosc szarych komorek.
    Do szkoly gimbusie.


  • 103. Data: 2014-02-08 01:04:26
    Temat: Re: Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 8 lutego 2014 00:52:16 UTC+1 użytkownik Czesław Wiśniak napisał:
    > >
    >
    > > Myslal kogut o niedzieli....do szkoly gimbusie jeden :)
    >
    >
    >
    > >Jednak policzyłeś. każda metoda jest dobra żeby osiągnąć cel. To teraz
    >
    > >oszacuj...
    >
    >
    >
    > Nie potrafiles policzyc przykladu ktory sam zaproponowales i ty chcesz cos
    >
    > szacowac ? Oszacuj sobie najpierw ilosc szarych komorek.
    >
    > Do szkoly gimbusie.

    Znowu nie wiesz? Do tego zachowujesz się jak prawdziwy Wieśniak. Wiem ze ci nie w
    kapelusik, ups w beret z antenką powinno być, że zostałeś przyłapany na tym że
    pierdolisz. Dla wyjaśnienia "pierdolić" to słowo tak stare jak język polski, oznacza
    opowiadanie głupot albo bajek, mijanie się z prawdą itp.


  • 104. Data: 2014-02-08 01:54:50
    Temat: Re: Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Dawid" <x...@n...pl> wrote in message
    news:52f4c70e$0$2149$65785112@news.neostrada.pl...
    > W dniu 2014-02-07 02:39, Pszemol pisze:
    >
    >>> robie tak od lat. Od czasu do czasu nalezy auto przepedzic po
    >>> autostradzie i tym samym przedmuchac wydech :)
    >>
    >> Nie tylko wydech ale przedmuchujesz również z wilgoci miskę olejową.
    >
    > A niby woda w misce olejowej to z deszczu?
    > Nie widziałem jeszcze nigdy wody z parującego oleju, nawet gdy beczka
    > stała i rok nie ruszana. W starych miskach olejowych na szrocie też nie,
    > to gdzie ta woda?
    > Na tej grupie to już prawie scifi teorie są tworzone, aż zaczynam się bać.

    Czy wiesz, że olej silnikowy poddany jest działaniu gazów spalinowych?
    Czy wiesz co jest składnikiem spalin, efektem spalania węglowodorów?


  • 105. Data: 2014-02-08 02:01:32
    Temat: Re: Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 8 lutego 2014 01:54:50 UTC+1 użytkownik Pszemol napisał:
    > "Dawid" <x...@n...pl> wrote in message
    >
    > news:52f4c70e$0$2149$65785112@news.neostrada.pl...
    >
    > > W dniu 2014-02-07 02:39, Pszemol pisze:
    >
    > >
    >
    > >>> robie tak od lat. Od czasu do czasu nalezy auto przepedzic po
    >
    > >>> autostradzie i tym samym przedmuchac wydech :)
    >
    > >>
    >
    > >> Nie tylko wydech ale przedmuchujesz również z wilgoci miskę olejową.
    >
    > >
    >
    > > A niby woda w misce olejowej to z deszczu?
    >
    > > Nie widziałem jeszcze nigdy wody z parującego oleju, nawet gdy beczka
    >
    > > stała i rok nie ruszana. W starych miskach olejowych na szrocie też nie,
    >
    > > to gdzie ta woda?
    >
    > > Na tej grupie to już prawie scifi teorie są tworzone, aż zaczynam się bać.
    >
    >
    >
    > Czy wiesz, że olej silnikowy poddany jest działaniu gazów spalinowych?
    >
    > Czy wiesz co jest składnikiem spalin, efektem spalania węglowodorów?

    Czy wiesz że w czasie spalania gazu płynnego w spalinach jest wiele razy więcej H2O
    niż przy spalaniu benzyny albo oleju napędowego? I jakoś wody w misce olejowej nie ma
    w samochodach z "gazem".


  • 106. Data: 2014-02-08 08:02:28
    Temat: Re: Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

    >Znowu nie wiesz? Do tego zachowujesz się jak prawdziwy Wieśniak. Wiem ze ci
    >nie w kapelusik, ups w beret z >antenką powinno być, że zostałeś przyłapany
    >na tym że pierdolisz. Dla wyjaśnienia "pierdolić" to słowo tak stare jak
    > >język polski, oznacza opowiadanie głupot albo bajek, mijanie się z prawdą
    >itp.

    ROTFL
    Glupek i nieuk jestes. Zrobiles z siebie frajera bo nie potrafisz liczyc
    prostych rzeczy i stad ta twoja nerwica :)
    "To chyba wyczerpuje możliwość merytorycznej dyskusji" :)
    Do szkoly gimbusie.


  • 107. Data: 2014-02-08 11:38:38
    Temat: Re: Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta
    Od: Bartosz 'Seco' Suchecki <p...@s...maupa.tlen.pl>

    W dniu 2014-02-07 22:32, Cavallino pisze:
    >
    > Użytkownik "Bartosz 'Seco' Suchecki" <p...@s...maupa.tlen.pl>
    > napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:52f53a1c$0$2357$6...@n...neostrada
    .pl...
    >> W dniu 2014-02-07 18:01, Cavallino pisze:
    >>>
    >>> Użytkownik "Bartosz 'Seco' Suchecki" <p...@s...maupa.tlen.pl>
    >>> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:
    >>>
    >>>> Wiem, że są tacy. Ale to jest ich problem i muszą sobie z nim radzić
    >>>> ;-)
    >>>> Dobrego kierowcy rower nie spowolni. Chyba, ze jest jakoś wybitnie
    >>>> wąsko,z przeciwka korek itd. Ale to sporadyczne sytuacje, przynajmniej
    >>>> w DC. A wtedy staram się jednak puścić większe samochody. Mniejsze
    >>>> sobie radzą. nawet nie zliczę ile razy kierowcy "TIRów" dziękowali mi
    >>>> awaryjnymi :-)
    >>>>
    >>>> Całe szczęście, na ulicach widzę coraz lepszą współprace i uprzejmość
    >>>> pomiędzy rowerzystami a kierowcami, będzie coraz lepiej. Bardzo
    >>>> chciałbym, aby jednak niektórzy rowerzyści z większym szacunkiem
    >>>> podchodzili do przepisów PORD.
    >>>
    >>>> Ja od zawsze miałem ten luksus, że mogłem jeździć do pracy
    >>>> rowerem/samochodem/zbiorkomem. Wybierałem rower, bo wolałem na rowerze.
    >>>> Jeżeli ktoś nie ma takiej możliwości/zdrowia/ochoty aby rowerować,
    >>>> pozostają inne środki transportu. Wolny wybór, o to chodzi, każdy
    >>>> jedzie jak chce i jak może :-)
    >>>
    >>> Ale wybór też jest jeśli chodzi o grupy na które się pisze.
    >>> I jak się chce pisać o rowerach, to robi się to na grupie rowerowej.
    >>> Zacznij się wreszcie TU udzielać o samochodach, a skończ o rowerach.
    >>>
    >>
    >> Słuszna uwaga, że to grupa o samochodach :-)
    >> Dlatego też pisuję tutaj o samochodach.
    >
    > Zacytowałem cały Twój wpis - nic o samochodach, wszystko z pozycji
    > rowerzysty.

    Niby racja. Aczkolwiek, o szacunku do PORD pisałem z punktu widzenia
    kierowcy, któremu niekiedy przeszkadzają "wyczyny" rowerzystów.

    > Chodzi o to, żeby TU pisać z pozycji odwrotnej.
    >

    Racja. Piszemy tu głównie o samochodach, czasem zjedzie na rowery,
    politykę, inne OT, ale potem wróci na samochody. I dobrze, grupa
    samochodowa.

    Pozdrawiam

    Seco




  • 108. Data: 2014-02-08 12:05:59
    Temat: Re: Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 6 Feb 2014 03:23:01 -0800 (PST), Najstarszy Syn Księdza
    > W dniu czwartek, 6 lutego 2014 11:56:24 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:
    >> Szybkim marszem człowiek idzie DOKŁADNIE 1 km w 10 minut. 100m w minutę.
    >> To jest szybkość 6 km/h.
    > Dopsze, szybki, energiczny marsz to będzie 5-7km/h. Do uzyskania przez zdrowego
    człowieka, który trochę trenuje - czyli maszeruje przynajmniej godzinę dziennie,
    codziennie.

    Nie, do uzyskania praktycznie przez kazdego.

    J.


  • 109. Data: 2014-02-08 20:04:06
    Temat: Re: Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    <k...@g...com> wrote in message
    news:179663c9-7adc-4ad9-afbf-f4a66cc9988f@googlegrou
    ps.com...
    >> Czy wiesz, że olej silnikowy poddany jest działaniu gazów spalinowych?
    >> Czy wiesz co jest składnikiem spalin, efektem spalania węglowodorów?
    >
    > Czy wiesz że w czasie spalania gazu płynnego w spalinach jest wiele
    > razy więcej H2O niż przy spalaniu benzyny albo oleju napędowego?

    Nie, nie wiem. Możesz mi ten temat przybliżyć?

    I co to znaczy "wiele razy więcej H2O"?
    10x więcej? 25x więcej? 2x więcej?

    > I jakoś wody w misce olejowej nie ma w samochodach z "gazem".

    Sądzę że będzie jej tam tyle samo co w aucie zasilanym benzyną.

    p.s. tnij zbędne cytaty bo ciężko się czyta to co wysyłasz.


  • 110. Data: 2014-02-08 21:12:19
    Temat: Re: Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta - DOŚWIADCZENIE
    Od: "Bugatti" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Zabist" napisał w wiadomości:

    Witam

    > Mam auto w benzynie 1.6.
    > Codziennie rano jade autkiem 2.5 km.
    > Wieczorem powrot - takze 2.5 km.
    > Auto ledwo sie rozgrzewa - jade na II biegu aby chociaz troche sie
    > pokrecil silnik.
    > Czy taka eksploatacja ma wpływ na auto?
    > Gdzieś słyszałem o tym, ze nie wyparuje woda z ukladu wydechowego
    > (skutek - korozja), czy cos jeszcze?
    > Jak dojezdzam do domu (albo jak koncze te 2.5 km) to temp. silnika ustawia
    > sie na optimum / środek wskaźnika.

    Stwierdzam z doświadczenia auta "z rodziny".
    Silnik 2.4 VVT-i (2007)

    Od 6 lat auto przejechało ok. 20 tys km.
    4 razy jechało na jednym "cyklu" 350 km (najdalej)
    4 razy na jedym cyklu 70 km
    ok 15x 100 km

    pozostały przebieg auto uzyskuje pokonując 3-4 razy w tygodniu dystans max.
    1.5 km, następnie <1 km (do sklepu) i z powrotem do domu ok. 1.5 km.

    Efekt:
    oprócz oczywiście dużego spalania, zauważalnie tłumik zrobił się trochę
    czarny z sadzy. Podczas uruchamiania ze względu na niską temperaturę
    mieszanki największy udział objętościowy mają węglowodory HC i sadza.
    Podczas uruchamiania silnika wspólczesne układy zasilania paliwem i ich
    sprzężenie z sondą lambdą sprawiają że przy rozruchu komputer aby rozgrzać
    katalizator (celem zwiększenia jego efektywności) podnosi czas otwarcia
    wtryskiwacza (dawkę) oraz obroty silnika.
    Krótkie dystanse powodują niedogrzanie katalizatora, co z kolei sprawia
    spadek jego efektywności, który uwidacznia wizualnie się m.in w postaci
    zaczernienia tłumika.

    Zaczernienie tłumika spowodowało że w jego wnętrzu osiadło trochę sadzy, co
    z kolei spowodowało mniejszy przepływ spalin. Sprawia to, że po tych 6
    latach eksploatacji silnik pracuje nieco głośniej podczas obciążenia (na
    biegu jałowym jest ok) - ja to zauważam, bo znam te auto...ale gdy ktoś inny
    zasiądzie do auta to nie dostrzeże żadnej różnicy.

    W kwestii dynamiki ja nie widzę zmian...mierzyłem osiągi auta na początku i
    po latach i nie odnotowałem spadku w przyspieszeniu w zakresie wyższych
    prędkości.

    Podsumowując:

    Jeśli użytkujesz autko na krótkich dystansach, to postaraj się przynajmniej
    1 w tyg. pojechać nim na dłuższy dystans (> 10 km) i wówczas podciągnać go
    kilkanaście razy do wyższych obrotów pod obciążeniem po to aby rozgrzać
    katalizator i przepalić sadzę z całego układu wydechowego.
    I druga sprawa staraj się aby samochód był garażowany i to najlepiej w
    suchym miejscu, gdyż w szczególności w zimie (gdzie mamy dużą wilgotość
    względną) po zgaszeniu silnika gorące spaliny nadal wychodzą z silnika.
    Różnica temperatur między wnętrzem ukł. wydechowego a otoczeniem powoduje
    skraplanie sie wody, która powoduje gromadząc się w "wydechu" powoduje
    powstawanie korozji.

    Pozdr.

    Bugatti.


strony : 1 ... 10 . [ 11 ] . 12


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: