  • 51. Data: 2016-12-01 20:12:43
    Temat: Re: Kto chce gpsa ... straszyłeś.
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Dlaczego tak straszyłeś tą kobietę na przejściu ?
    > Mało co i po piętach byś jej przejechał.

    Tak to wygląda z kamery. Nie jesteś pierwszą osobą która się pyta
    dlaczego przejeżdżam obok ludzi/aut na 10cm. Kamera ma obiektyw 140*

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 52. Data: 2016-12-01 22:44:00
    Od: "Anatolek" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Mateusz Bogusz" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Tak to wygląda z kamery. Nie
    > jesteś pierwszą osobą która się pyta dlaczego przejeżdżam obok ludzi/aut

    takie bzdety to możesz przedszkolakom opowiadać.

    Widzialem jak w takiej sytuacji facet odwrócił sie
    i skopal drzwi jadacemu po pietach.

  • 53. Data: 2016-12-02 01:28:26
    Temat: Re: Kto chce gpsa za zniżkę w oc? wykrakałem
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 1 Dec 2016 11:10:22 +0100, Shrek napisał(a):

    > Ja tam słyszałem i wydaje mi się to wiarygodne, że główne koszty to
    > szkody osobowe. Zwłaszcza ostatnio - o szkody osobowie możesz w sądzie
    > walczyć w zasadzie bez opgraniczeń - jeden sąd powie tak inny inaczej -
    > ciężko przewidzieć, samochód na ogół więcej niż warty wg eurotaxu nie
    > będzie;)
    >
    > Dobrym miernikiem mogą być ubezpieczenia na motocykle - rzadko kogoś
    > "postronnego" zabijasz, za to ryzyko obcierki chyba większe niż
    > normalnie. I co - za samochód 700 stówek po szukaniu, za moto 120

    No ja bym powiedział że szkodowość motocykla będzie niska - przedewszystkim
    dlatego że mało jeździ.

    > Gdzieś widziałem takie statystyki, aczkolwiek nie pamiętam kto je
    > sygnował i czy w sumie nie były z dupy wzięte. Wyglądało to tak, że
    > emeryci z denkami zamiast szkieł i na czarnych rejestracjach byli
    > zupełnie bezpieczni.

    Zgodzę się, ale znowu dlatego że taki emeryt najczęściej jeździ bardzo mało
    i wokół komina.

    > No, ale skąd mają wiedzić czy leśny dziadek czy zapierdalacz. A starsi
    > chyba mają taniej niż młodzież i faceci z kompleksem wieku średniego;)

    No właśnie mogliby robić masowe akcje z GPS-ami.

    > Ale to chyba już od dawna nie zależy od pojemności a od konkretnej marki.

    Jak sprawdzałem w kalkulatorach to wyszło mi że pojemność to najbardziej
    znaczący czynnik.
    Co jeszcze kiedyś całkiem możliwe że miało uzasadnienie w tym że większe
    pojemności robiły większe przebiegi.
    Ale od kiedy nastała moda na downsizing to już raczej tak nie działa.
    Za to może działąć tak, że jak kogoś stać tankować czterolitrowy silnik, to
    nie będzie aż tak bardzo jęczał że 1200zł trzeba zapłącić za OC.

  • 54. Data: 2016-12-02 08:27:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.12.2016 o 01:28, Tomasz Pyra pisze:

    > No ja bym powiedział że szkodowość motocykla będzie niska - przedewszystkim
    > dlatego że mało jeździ.

    Mało jak mało - ja robię jakąś 1/3 przebiegów na moto. Ale przecież
    wszyscy uważają nas za dawców, samobójców i gwałcicieli staruszek;)

    > Zgodzę się, ale znowu dlatego że taki emeryt najczęściej jeździ bardzo mało
    > i wokół komina.

    Ale ubezpieczyciela nie obchodzi ile i gdzie jeździ a jakie jest
    prawdopodobieństwo wypadku.

    > No właśnie mogliby robić masowe akcje z GPS-ami.

    I będą:(

    > Jak sprawdzałem w kalkulatorach to wyszło mi że pojemność to najbardziej
    > znaczący czynnik.

    Może - nie sprawdzałem - ale obstawiałem, że te stawki dla konkretnych
    modeli marek miały uzasadnienie w ilości szkód.

    Shrek

  • 55. Data: 2016-12-02 09:34:59
    Od: p...@g...com

    --Ale ubezpieczyciela nie obchodzi ile i gdzie jeździ a jakie jest
    prawdopodobieństwo wypadku.

    to jest przeciez powiazane

    --I będą:(

    to sie nazywa przymus ekonomiczny ... mlodociani zapierdalacze maja do wyboru albo
    bulic albo jezdzic na elektronicznej smyczy

    P.

  • 56. Data: 2016-12-02 09:54:09
    Od: p...@g...com

    --O ile 20 lat temu jeszcze zrozumiałbym że była korelacja między pojemnością silnika
    a szkodowością, to dziś już jakoś przestaję w to wierzyć żeby 1.9tdi miał mieć
    większą szkodowość niż 1.4tsfi.

    mi wydaje sie to wiarygodne ... 1.9tdi to (minione) lata swietnosci VW, uzyty w calej
    palecie modeli koncernu vs w miare nowoczesny 1.4tsfi czyli glownie audi a3, troche
    polo i golfa ... jest roznica w sredniej cenie pojazdu a co za tym idzie i stanem
    majatkowym posiadacza ... do tej pory jakies drobne stluczki nie powodowaly znacznego
    wzrostu stawki ale teraz TU uznalo ze zarty sie skonczyly ... jesli podchodza do
    sprawy kwotowo (a tak zapewne jest) to 1.9tdi na bank prowadzi ... co ciekawe TU nie
    musi nawet uzywac policyjnych statystyk wypadkowosci bo ich interesuje tylko ile
    musza wyplacic i to beda sie starali zredukowac

    P.

  • 57. Data: 2016-12-02 12:32:28
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Anatolek,

    > takie bzdety to możesz przedszkolakom opowiadać.
    > Widzialem jak w takiej sytuacji facet odwrócił sie
    > i skopal drzwi jadacemu po pietach.

    King Bruce Lee karate miszcz.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 58. Data: 2016-12-02 13:24:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik przemek napisał w wiadomości
> [...]

    >1.4tsfi czyli glownie audi a3, troche polo i golfa ... jest roznica w
    >sredniej cenie pojazdu a co za tym idzie i stanem majatkowym

    I to sie przeklada na szkodowosc ?
    Predzej bym podejrzewam, ze ten diesel prawdopodobnie wiecej jezdzi,
    wiec i szkodowosc moze byc wieksza.

    Np ale przyklad wam dawalem ostatnio - OC w Proamie: Citroen ZX
    1.9costamDI - 300zl, Vectra 1.9costamDI - 600zl.

    Vectra ma mocy dwa razy wiecej ... a dodatkowo dluga i szeroka i
    zerowa widocznosc.

    J.

  • 59. Data: 2016-12-02 19:59:38
    Od: p...@g...com

    Niewykluczone ... ale gdzie jeździ ? Po mieście czy w trasie ? Czy 30 tkm rocznie w
    trasie będzie droższe niż 10 tkm po mieście ? Coś mi się wydaje ze TU wydadza sporo
    kasy na te wróżenie z fusów ;-)