  • 91. Data: 2014-12-08 19:11:14
    Temat: Re: Kto ma pierwszeństwo? Będący na pasie zewnętrznym.
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "mk4" <m...@d...nul> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

    > Nie ma pasa - jest droga a ty masz ustapic pojazdowi poruszajacemu sie
    > droga

    Droga jest - biegnie wokół ronda.
    Nie jest wyjęta spod prawa i nie przestały na niej obowiązywać reguły zmiany
    pasa na danej drodze, ani reguły dotyczące skrętu w lewo z danego pasa.

    W momencie kiedy już dwa pojazdy są na rondzie, oba zajmują jakiś pas i obu
    dotyczą te same reguły.

  • 92. Data: 2014-12-08 19:23:12
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2014-12-08 19:11, Cavallino wrote:

    > Droga jest - biegnie wokół ronda.
    > Nie jest wyjęta spod prawa i nie przestały na niej obowiązywać reguły
    > zmiany pasa na danej drodze, ani reguły dotyczące skrętu w lewo z danego
    > pasa.

    Jesli juz wracamy do ronda (bo w sumie zrobilem dygresje o najbardziej
    typowym skrzyzowaniu wczesniej) no to wpierw trzeba ustalic czy cale to
    rondo powinnismy traktowac jako skrzyzowanie. Zdaje sie, ze tak a wtedy
    zgodnie z tym co zdaje sie sam gdzies przytoczyles, znaki przed nim
    obowiazuja w calym jego obrebie - no a wtedy ten co jest juz na
    skrzyzowaniu ma pierwszenstwo przed tym co nie jest.

    Zreszta na zwyklym jest podobnie - nawet jak dwa pojazdy sa juz na
    skrzyzowaniu to przeciez wazne jest skad ktory nadjechal i co chce
    zrobic a nie to, jak by to bylo gdyby zresetowac sytuacje i wziac pod
    uwage tylko aktualne polozenie tych pojazdow.

    > W momencie kiedy już dwa pojazdy są na rondzie, oba zajmują jakiś pas i
    > obu dotyczą te same reguły.

    No to jest jeden punkt widzenia - pytanie tylko czy ten wlasciwy i sluszny.

    Gdyby to bylo takie oczywiste to nie byloby tej i innych podobnych dyskusji.

    --
    mk4

  • 93. Data: 2014-12-08 22:09:12
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]

    > typowym skrzyzowaniu wczesniej) no to wpierw trzeba ustalic czy cale to
    > rondo powinnismy traktowac jako skrzyzowanie.

    Oczywiście.
    Ale takie specjalne, z drogą i wieloma RÓWNORZĘDNYMI wjazdami i zjazdami.

    >Zdaje sie, ze tak a wtedy zgodnie z tym co zdaje sie sam gdzies
    >przytoczyles, znaki przed nim obowiazuja w calym jego obrebie

    Jasne, tylko że przy std w Polsce oznakowaniu, drogą główną której należy
    ustępować jest droga dookoła ronda.
    Jak już wjedziesz - to jesteś na głównej i nikt z wewnętrznego pasa nie ma
    prawa Cię taranować gdy jedziesz swoim pasem.

> [...]
    > a nie to, jak by to bylo gdyby zresetowac sytuacje i wziac pod uwage tylko

    Ale to właśnie nie jest normalne skrzyżowanie i nie ma na nim dróg
    główniejszych niż ta wokół ronda.

    > No to jest jeden punkt widzenia - pytanie tylko czy ten wlasciwy i
    > sluszny.

    Oczywiście.
    Inaczej malowanie pasów dookoła ronda nie miałoby żadnego sensu.

    Żeby nie było - jestem absolutnym przeciwnikiem takich rond z pasami wokół,
    za to gorącym zwolennikiem rond turbinowych, gdzie zjazdy następują tak jak
    Ty byś chciał.
    Właśnie dlatego, że tak został na nich zorganizowany ruch i tak zostały
    wymalowane pasy.

    > Gdyby to bylo takie oczywiste to nie byloby tej i innych podobnych
    > dyskusji.

    Dyskusje są dlatego, że niektórzy na siłę próbują forsować swoją niewiedzę
    jako obowiązujące zasady.

  • 94. Data: 2014-12-10 16:19:42
    Od: "Jankol" <b...@w...pl.pl>

    > No wlasnie nie, tak nie jest.

    Co nie jest ?
    Przecież pytałeś się, cytuję :
    "Jak tylko ocenisz kiedy przestal byc wjezdzajacycm - po 10? 20? 30
    metrach? "
    To ci odpowiedziałem jak wyżej.

    > Gdyby tak bylo to mozna by bylo sie
    > pakowac z podporzadkowanej przed pojazdy jadace glowna droga i w
    > momencie kolizji to co - bedziesz tlumaczyl, ze najechanie bo ty juz
    > byles na drodze? Bzdura. Wymusiles. O jakimkolwiek uprawnieniu mozesz
    > mowic po jakis 50-100m od wjazdu jesli nikomu nie utrudniles ruchu. A na
    > nieduzym rondzie te 50 metrow to jakis drugi zjazd albo i dalej.

    Uprawnienia to mam natychmiast po zajęciu pasa zewnętrznego,
    ale pod warunkiem, że nikt tym pasem nie jechał
    (albo był wystarczająco daleko) i nikt nie zamierzał wjechać na ten pas.

    > No to patrz punkt pierwszy :)

    Punkt pierwszy, gdzie ?

    > Napisalem ci jak powinno dzialac rondo oraz to, ze z pewnoscia widzisz,
    > ze tak wlasnie byc powinno dzialac.
    > mk4

    W tym wątku nie dyskutuję jak powinno działac rondo, tylko dyskutuję
    jak należy jechać zgodnie z PoRD, więc uzasadniaj na podstawie PoRD.

  • 95. Data: 2014-12-11 01:03:25
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2014-12-10 16:19, Jankol wrote:

> [...]
    >
    > Co nie jest ?
    > Przecież pytałeś się, cytuję :
    > "Jak tylko ocenisz kiedy przestal byc wjezdzajacycm - po 10? 20? 30

    Ale to nie tylko bledne ale wrecz glupie. Juz nawet nie chce mi sie
    komentowac, ze takie stawianie sprawy pozwalaloby w praktyce na dowolne
    wymuszani epierwszenstwa i tym zamym doprowadzanie do wypadku/kolizji.
    Np. wyjaz z podporzadkowanej po czy lewie w toczysz sie na pas to dzwon.

    Zdejmij klapki i wlacz myslenie. Ja juz nie ma sily ci tlumaczyc.
    Najlepiej zalatw sprawe empirycznie. Wyskocz z podporzadkowanej tak zeby
    zdazyc sie wkulac na pas (i spelnic "swoje" kryteria "nabycia"
    pierwszenstwa) by chwile pozniej zaliczyc dzwona z kims kto poruszal sie
    po drodze z pierwszenstwem. Pozniej zadzwon na policje i daj znac jak
    zakonczyla sie cala sprawa.
    Moze to ci jakos objasni bo slowami dotrzec sie nie da.

    --
    mk4

  • 96. Data: 2014-12-11 06:33:55
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-12-11 01:03, mk4 wrote:

> [...]
    > zakonczyla sie cala sprawa.
    > Moze to ci jakos objasni bo slowami dotrzec sie nie da.

    Masz jeszcze jakieś błyskotliwe pomysły?

    Shrek.

  • 97. Data: 2014-12-13 07:02:17
    Temat: Re: Kto ma pierwszeństwo?
    Od: "Jankol" <b...@w...pl.pl>

    > Ale to nie tylko bledne ale wrecz glupie.

    Co jest błędne, głupie w powyższym (w tym poscie) co napisałem ?
    Ile razy mam pytać się o to samo ?
    Czytaj wreszcie z zrozumieniem.
    Jeżeli pijesz do czegoś innego, to pisz pod tekstem ktory komentujesz.

> [...]
    > wymuszani epierwszenstwa i tym zamym doprowadzanie do wypadku/kolizji.
    > Np. wyjaz z podporzadkowanej po czy lewie w toczysz sie na pas to dzwon.

    Jakies bdury piszesz. Powycinałeś i komentujesz to co wyciąłeś ?
    Skomentuj pod tekstem na który odpowiadasz.

> [...]
    > zakonczyla sie cala sprawa.
    > Moze to ci jakos objasni bo slowami dotrzec sie nie da.

    Znów nie wiadomo do czego pijesz.
    Już ci pisałem, że może być : i zajęcie pasa i wymuszenie.
    Pisz pod tekstem który komentujesz.