  • 101. Data: 2017-02-28 22:48:51
    Temat: Re: Kto ma pierwszeństwo? Pas ruchu.
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 28 Feb 2017 22:18:27 +0100, w
    <1...@i...dyndns.org.invalid.17
    0228.invalid>, 007
    <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał(-a):

    > r...@k...pl w

    > LOL

    Śmiejesz się z definicji czy z siebie?

    > <http://sjp.pwn.pl/szukaj/pod%C5%82u%C5%BCny.html>
    >
    > 2. <<ciągnący się wzdłuż czegoś>>
    >
    > Ergo: "ciągnący sie wzdłuż" toru jazdy pojazdu.

    Aha -- czyli jak pojazd jedzie na skos, to pas będzie na skos :D. W końcu to
    tor jazdy pojazdu wyznacza pas, tak? :D

    > Dziękuję i żegnaj na 6 miesięcy.

    Słusznie -- właśnie na tyle powinieneś zamilknąć.

  • 102. Data: 2017-02-28 23:15:34
    Od: "Manik" <q...@o...pl>

> [...]
    > r...@k...pl w

    Aha -- czyli jak pojazd jedzie na skos, to pas będzie na skos :D. W końcu to
    ===============
    radekp,
    ty nic nie rozumiesz z PoRD i zadne PoRD do ciebie nie dociera.

    Pojazd ma jechac tak jak nakazuje PoRD, jeżeli pojazd tak jedzie
    to znaczy, że porusza się po pasie ruchu.
    Ty wymyślasz jakieś głupoty z jazdą na skos.
    PoRD wyznacza pas.
    Jeżeli pojazd jedzie zgodnie z PoRD to znaczy, że porusza się
    po pasie ruchu.

  • 103. Data: 2017-03-01 07:40:10
    Temat: Re: Kto ma pierwszeństwo?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.02.2017 o 22:29, 007 pisze:

    > Piękna ucieczka od meritum -- deklarowałeś się, ja przypomniałem -- ale
    > oczywiście ci umknęło :)))

    Nie - meritum to było czy pas pokazuje gdzie masz jechać czy to gdzie
    samochód pojechał tworzy pas.

    Co do tego co miałem sprawdzić. Rzeczywiście nie ma wprost napisane.
    Jednak skoro się zgadzamy, że przy jeżdzie z jedengo pasa można zająć
    dowolny to upadają wszelkie teorie, że ruch prawostronny definiuje nam
    pasy niewyznaczone od prawej.

    Ale skoro już nie czytasz...

    Shrek

  • 104. Data: 2017-03-01 09:23:24
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Tue, 28 Feb 2017 21:28:46 +0100
    Shrek <...@w...pl> wrote:

    > A z dwóch w cztery? ;)

    Jak już pisałem i jak tu przytaczano. Nakaz jazdy możliwie bliko prawej krawędzi
    jezdni, i przepisy dotyczące zmiany pasa ruchu.
    Jak dla mnie jak z dwóch robi sie cztery, to dla tego z prawego nic się nie zmienia,
    a ten z lewego ma eldorado, bo ma 3 pasy do wyboru.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 105. Data: 2017-03-01 09:24:45
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Tue, 28 Feb 2017 18:26:47 +0100
    Cavallino <c...@k...pl> wrote:

    > Podstawę prawną poproszę....

    Zmiana pasa ruchu i nakaz jazdy możliwie najbliżej prawej krawędzi jezdni.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 106. Data: 2017-03-01 09:25:52
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Tue, 28 Feb 2017 16:42:40 +0100
    "re" <r...@r...invalid> wrote:

    > A jak z dwu w trzy to ? Wskaż jakie przepisy do tego odnoszą się.

    To dla tego z prawej nic się nie zmienia, a ten z lewej ma dwa do wyboru.

    Co do przepisów to nakaz jazdy możliwie najbliżej prawej krawędzi jezdni i zmiana
    pasa ruchu.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 107. Data: 2017-03-01 09:29:00
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Tue, 28 Feb 2017 09:46:24 +0100
    "r...@k...pl" <r...@k...pl> wrote:

    > A gdzie jest wyspecyfikowany ten "warunek"?

    W przepisach i jej ich interpretacji. Nakaz jazdy mołżiwie najbliżej prawej i zmiana
    pasa ruchu.

    > PS. A niedawno pisałem, że kilka dodatkowych zapisów w PoRD przydałoby się, to
    > usłyszałem, że wszystko tam jest :)

    Przepisy są ok, tylko społeczeństwo pełne analfabetów nie rozumiejących tego co
    czytają. Niedługo i w naszych instrukcjach będą zapisy z jakich śmieliśmy się z
    amerykanów i będziemy mieli zapisy że nie prać kota w pralce i nie suszyć go w
    mikrofali.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 108. Data: 2017-03-01 09:29:18
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 28 Feb 2017 23:15:34 +0100, w <o94sqo$ff9$1@news.mixmin.net>, "Manik"
    <q...@o...pl> napisał(-a):

    > Pojazd ma jechac tak jak nakazuje PoRD, jeżeli pojazd tak jedzie
    > to znaczy, że porusza się po pasie ruchu.

    PoRD uważa, że mogę zająć dowolny pas na drugiej jezdni (także lewy) ergo
    jeżeli tak pojadę, to wyznaczam pas ruchu -- właśnie tak napisałeś.

  • 109. Data: 2017-03-01 09:32:37
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 1 Mar 2017 09:23:24 +0100, w
    <2...@t...pl>, szerszen <s...@t...pl>
    napisał(-a):

    (o skręcie w lewo)
> [...]
    > Jak dla mnie jak z dwóch robi sie cztery, to dla tego z prawego nic się nie
    zmienia, a ten z lewego ma eldorado, bo ma 3 pasy do wyboru.

    To już, oprócz wersji otwockiej i falenickiej, trzecia wersja -- taka
    otwocka-bis. Takiej interpretacji to jeszcze nigdzie nie widziałem.

  • 110. Data: 2017-03-01 09:35:49
    Temat: Re: Kto ma pierwszeństwo? Zrozumiał.
    Od: "Manik" <q...@o...pl>

    > Nie - meritum to było czy pas pokazuje gdzie masz jechać czy to gdzie
    > samochód pojechał tworzy pas.
    >
    > Co do tego co miałem sprawdzić. Rzeczywiście nie ma wprost napisane.
    > Shrek

    Przyznanie się do błędu podajesz tak jak PiSlamscy propagandyści zalecają,
    czyli niejasno, półgębkiem i mało kto wie o co chodzi.
    Ale dobre i to.
    Napisz wprost : W PoRD nie ma przepisu dającego pierwszeństwo
    w zajęciu dowolnego pasa na drodze poprzecznej, skrecającemu.