  • 81. Data: 2017-02-28 18:26:47
    Temat: Re: Kto ma pierwszeństwo?
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 28-02-2017 o 13:20, szerszen pisze:

    > Nie wszystkie. Jak dwa pasy przed skrzyżowaniem skręcają np. w lewo w dwa pasy za
    skrzyżowaniem to nie każdy jest Twój.
    >Jak jedziesz lewym to Twój jest lewy, jak prawym to prawy.

    Podstawę prawną poproszę....

  • 82. Data: 2017-02-28 18:39:45
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-02-28 o 18:26, Cavallino pisze:

    > Podstawę prawną poproszę....

    Taka sama, jak gdy jedziesz po prostej drodze z dwoma pasami.

    Art. 22.

    1. Kierujący pojazdem może zmienić kierunek jazdy lub zajmowany pas
    ruchu tylko z zachowaniem szczególnej ostrożności.

  • 83. Data: 2017-02-28 18:56:00
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 28 Feb 2017 18:39:45 +0100, w <o94ckk$7mr$1@node2.news.atman.pl>, t-1
    <t...@t...pl> napisał(-a):

    > Taka sama, jak gdy jedziesz po prostej drodze z dwoma pasami.
    >
    > Art. 22.
    >
    > 1. Kierujący pojazdem może zmienić kierunek jazdy lub zajmowany pas
    > ruchu tylko z zachowaniem szczególnej ostrożności.

    Podstawa prawna, że przez skrzyżowanie prowadzą pasy i że prowadzą tak jak
    napisałeś.

  • 84. Data: 2017-02-28 19:02:12
    Temat: Re: Kto ma pierwszeństwo? art. 22.
    Od: "Manik" <q...@o...pl>

    Tue, 28 Feb 2017 09:04:08 +0100, w
    <2...@t...pl>, szerszen
    <s...@t...pl>
    napisał(-a):

    > Owszem, pod warunkiem że skręcasz z jednego możliwego w kilka możliwych.
    > Jak skręcasz z kilku możliwych w kilka możliwych to zajmujesz swój.

    A gdzie jest wyspecyfikowany ten "warunek"?

    PS. A niedawno pisałem, że kilka dodatkowych zapisów w PoRD przydałoby się,
    usłyszałem, że wszystko tam jest :)

    ============
    Jeżeli obok ciebie na pasie równoległym jedzie inny pojazd
    w tym samym kierunku
    i jednocześnie skręcacie w tą samą stronę, to zaden nie może drugiemu
    zajechać drogi, bo PoRD art. 22, zmiana kierunku lub pasa.

  • 85. Data: 2017-02-28 19:06:28
    Temat: Re: Kto ma pierwszeństwo? Swój pas.
    Od: "Manik" <q...@o...pl>

    Użytkownik "re" <r...@r...invalid> napisał w wiadomości

> [...]
    > na skrzyżowaniu. Za skrzyżowaniem może mieć np dwa pasy różnych dróg/różne

    "Swój" to znaczy, że jeżeli dwa pojazdy jadą równolegle obok siebie
    w tym samym kierunku, to każdy z nich porusza się swoim pasem.

  • 86. Data: 2017-02-28 19:12:44
    Od: "Manik" <q...@o...pl>

    > Podstawę prawną poproszę....

    Jeżeli jesteś jedynym jadącym kierowcą to nie potrzebujesz podstawy prawnej.
    Jeżeli obok ciebie jedzie inny pojazd to Art. 22 PoRD, zmiana kierunku i
    pasa.

  • 87. Data: 2017-02-28 19:13:33
    Od: "Manik" <q...@o...pl>

    > Użytkownik "szerszen"

    > Nie wszystkie. Jak dwa pasy przed skrzyżowaniem skręcają np. w lewo w dwa
    > pasy za skrzyżowaniem to nie każdy jest Twój. Jak jedziesz lewym to Twój
    > jest lewy, jak prawym to prawy. Co innego jak z jednego skręcasz w dwa,
    > wtedy możesz zająć dowolny.
    > ---
    > A jak z dwu w trzy to ? Wskaż jakie przepisy do tego odnoszą się.

    Jeżeli obok ciebie porusza się równolegle pojazd,
    to jeden drugiemu nie może zajechać drogi i po to jest art. 22 PoRD,
    zmiana kierunku i pasa.

  • 88. Data: 2017-02-28 19:28:08
    Od: "Manik" <q...@o...pl>

    <t...@t...pl> napisał(-a):

> [...]
    > ruchu tylko z zachowaniem szczególnej ostrożności.

    Podstawa prawna, że przez skrzyżowanie prowadzą pasy i że prowadzą tak jak
    ================

    Tobie brakuje wiedzy o PoRD na poziomie ucznia
    zdającego na kartę rowerową.

    PoRD art. 2 pkt 7, pas ruchu
    PoRD art. 22 , zmiana pasa lub kierunku

    Każdy pojazd porusza się pasem ruchu. Bieg pasa ruchu
    musi być zgodny z PoRD, jak wyżej. Dotyczy to każdego
    miejsca zarówno na jezdni jak i na skrzyżowaniu.

  • 89. Data: 2017-02-28 19:29:23
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    r...@k...pl w

    > Była swego czasu dyskusja, się sprężysz, to się pouczysz.

    Chętnie, poproszę wędkę w postaci MIDa

    > Jak będziesz leniwy, to pozostaniesz niemądry.

    LOL

    --
    'Tom N'

  • 90. Data: 2017-02-28 19:45:10
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Shrek w

    > Dobrze - niech będzie biegnie - bez cudzysłowiu.

    Dlaczego nie prowadzi?

    > Za przeproszeniem - co ty paliłeś? Pas biegnie tam, gdzie jest
    > namalowany, a nie tam gdzie pojazd pojechał.

    Czyli PoRD czytałes na wyrywki:

    pas ruchu -[...] oznaczonylub nieoznaczony znakami drogowymi;

    > Skoro wcześniej byłeś na innym pasie niż teraz

    Nie byłem.

    > Nie mam pojęcia o czym piszesz.
    Było tyle nie wycinać i nie palić:

    "> (który "przyjechał" z lewej) " -- tako napisał Shrek

    > To samo. Jeśli dwa pasy się przecinają...

    Pieknie, więc po co pisałeś o przecinających sie prostopadle.

    > Jak się przypomnisz, to jutro ci poszukam.

    Nie pamiętasz co robiłeś "wczoraj" -- dobra, przypominam się.

    > W zestawach egzaminacyjnych
    > jest pytanie który pas można zająć przy skręcie - prawidłowa odpowiedź
    > to dowolny.

    W zestawie egzaminacyjnym nie ma dwóch pasów z których skręca pojazd, tylko
    jeden i na dodatek oprócz tego pojazdu nie ma żadnego innego. Ergo, to nie
    jest argument, że skręcający z pasa nr 1 ma prawo zając pas nr 2 lub 3,
    skoro po pasie 2 jedzie równolegle z nim inny pojazd.

    > Rzeczywiście nie sprawdzałem czy jest to wprost zapisane w
    > PoRD.

    Ale gardłujesz.

    --
    'Tom N'