  • 21. Data: 2014-04-19 20:35:24
    Temat: Re: Który i5: i5-4440, i5-4440S czy i5-4670T ?
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2014-04-19 20:26, maX pisze:

    > Nie. Maksymalny mnożnik (czyli te Turbo 3300 MHz) włącza się tylko jeśli
    > obciążony jest 1 lub 2 rdzenie. Jeśli obciążone są 4 rdzenie to
    > częstotliwość 3300 się nie włączy i wynosi tyle ile nominalnie (czyli te
    > 2300, 2800, 3100 MHz). A TDP jest liczone przy maksymalnym obciążeniu
    > proca, a to następuje przy obciążeniu 4 rdzeni które nawet przy
    > obniżonym zegarze i tak ciągną więcej prądu niz 2 rdzenie pracujące na
    > 3300. Więc róznica w TDP bierze się stąd że jeden procesor chodzi na
    > 4x2300, a drugi na 4x3100.

    O ile dobrze pamiętam, to i5 ma 2 rdzenie, a i7 ma 4 - chyba, że się coś
    zmieniło?

  • 22. Data: 2014-04-19 21:19:35
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-04-19 20:35, BQB pisze:

    > O ile dobrze pamiętam, to i5 ma 2 rdzenie, a i7 ma 4 - chyba, że się
    > coś zmieniło?

    i5 laptopowe ma 2 i 4 wątki, desktopowe 4 i 4 wątki
    i7 4 i 8 wątków
    Właśnie sobie kupiłem i5-4570 i ma 4/4 :)
    http://ark.intel.com/pl/products/75043/intel-core-i5
    -4570-processor-6m-cache-up-to-3_60-ghz

  • 23. Data: 2014-04-19 21:54:32
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "maX" <a...@i...pl> wrote in message

> [...]
    > zegarze i tak ciągną więcej prądu niz 2 rdzenie pracujące na 3300. Więc
    > róznica w TDP bierze się stąd że jeden procesor chodzi na 4x2300, a drugi

    OK, dzięki...
    Widzę że wiele się muszę w tym temacie douczyć bo wypadłem z obiegu.

  • 24. Data: 2014-04-19 22:10:49
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 19/04/2014 15:16, Pszemol wrote:

    > A co do czasu ładowania systemu, ktoś przetestował obietnice ASUSA
    > na temat ładowania Windows 8 zaledwie w dwie sekundy?

    Moj pecet (na plycie ASRock) spelnia wszystkie warunki ale nie udalo mi sie
    tego uruchomic. Ale w normalnym trybie Windows 8.1 od wlaczenia do ekranu
    logowania wyrabia sie w jakies 5 sekund wiec po kilku probach zrezygnowalem.

  • 25. Data: 2014-04-20 09:22:49
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-04-19 16:17, Pszemol pisze:
    > Ok Bartku, to w takim razie jeśli nie ma sensu patrzeć na parametr TDP
    > to jak łatwo sprawdzić który procesor będzie się mniej grzał przy podobnej
    > lub tej samej wydajności?
    Jeśli mają ten sam proces (22nm), tą samą rodzinę jądra, takie samo
    cache: to grzanie się zależy tylko od zegara i napięcia. Jeśli liczyć
    "przy 100% obciążenia" to będzie to zegar nominalny, jeśli "100%
    obciążenia ale tylko jednego rdzenia" - to będzie zegar "turbo".
    Porównać napięcia (gdzieś w ark.intel są?) i jeśli są takie same - to
    będą grzały się dokładnie tak samo.
    Poza tym - więcej zużyliśmy prądu i wygenerowali ciepła pisząc ten
    wątek, niż będzie różnicy między tymi procesorami ;)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 26. Data: 2014-04-20 14:31:19
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "BartekK" <s...@d...org> wrote in message
> [...]
    > jednego rdzenia" - to będzie zegar "turbo". Porównać napięcia (gdzieś w
    > ark.intel są?) i jeśli są takie same - to będą grzały się dokładnie tak

    Dzięki.

    > Poza tym - więcej zużyliśmy prądu i wygenerowali ciepła pisząc ten wątek,
    > niż będzie różnicy między tymi procesorami ;)

    Nie chodzi o oszczędności pieniędzy tylko o temperaturę w obudowie
    i cichą pracę :-)