  • 101. Data: 2014-11-21 20:58:23
    Temat: Re: Którym pasem wjechać na rondo ?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-11-21 20:35, mk4 wrote:

    > Chyba nie chcecie tego ciagnac dalej w glab przewodu pokarmowego? ;)

    Masz rację - ja pasuje.

    Shrek

  • 102. Data: 2014-11-21 21:07:58
    Od: masti <g...@t...hell>

    Shrek wrote:

    > A gdzie masz napisane, że ten przepis ma zastosowanie tylko przed
    > skrzyżowaniem, a na skrzyżowaniu już nie?

    ponieważ nie umiesz się wysłowić zrobię to za Ciebie cytując odpowiedni
    artykuł PoRD

    Art.22
    2. Kierujący pojazdem jest obowiązany zbliżyć się:
    1) do prawej krawędzi jezdni - jeżeli zamierza skręcić w prawo;
    2) do środka jezdni lub na jezdni o ruchu jednokierunkowym do lewej jej
    krawędzi - jeżeli zamierza skręcić w lewo.

    Jadę prosto. Do czego mam się zbliżyć?

    >Uważasz że na zwykłym
    > skrzyżowaniu, zjazd na lewy pas, a następnie "manewr blondynki" czyli
    > zjazd na prawy i skręt w lewo jest zgodny z PoRD?

    jaki skręt w lewo? wjeżdżam na pas ruchu i nim jadę. Nie przecinam
    żadnych kierunków ruchu. Na zwykłych rondach jest on nawet wyznaczony
    pasami. wobec tego zjeżdżając z ronda musisz zmienić pas ruchu. Czyli
    musisz włączyć kierunkowskaz.

    Art. 22
    4. Kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest obowiązany
    ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu, na który
    zamierza wjechać, oraz pojazdowi wjeżdżającemu na ten pas z prawej
    strony.
    5. Kierujący pojazdem jest obowiązany zawczasu i wyraźnie
    sygnalizować zamiar zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu oraz
    zaprzestać sygnalizowania niezwłocznie po wykonaniu manewru.

    a teraz poproszę o przepis, który zwalnia Cię z sygnalizowania zmiany
    pasa ruchu przy zjeździe ze skrzyżowania.

    Zjedź z tego ronda bez zmiany pasa ruchu przy wyjeździe.
    <http://www.funduszestrukturalne.gov.pl/NR/rdonlyres
    /7C5E4441-4984-46AD-8F6F-EE4E07C5B7AB/43061/RondoBit
    wyLegnickiej1241r.jpg>

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 103. Data: 2014-11-21 22:14:03
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 21 Nov 2014 11:52:47 -0800 (PST), k...@g...com

    > Narysuj rondo, przetnij i wyprostuj.

    ROTFL

    Jak je przetniesz i wyprostujesz, to masti się nie pobawi w kręcenie na nim
    swoich ulubionych kółek. Co pocznie co pocznie co...

    > To najprostszy przykład co do wjeżdżania i jazdy po rondzie.

    Najprostszy i najgłupszy, bo z rzeczywistością i przepisami niewiele ma
    wspólnego. Chyba że wskażesz w przepisach coś, co sugeruje takie
    "rozwiązanie", tj. że skrzyżowanie okrężne to jednak "zestaw skrzyżowań".

    > jak masz kaprys to możesz komplikować i dodawać dodatkowe pasy ruchu.

    Tak, i znaki poziome przed i na skrzyżowaniu. Zwłaszcza te przed
    skrzyżowaniem z możliwością jazdy prosto albo w lewo (oczywiście tylko i
    wyłącznie dla rond turbinowych) będą wyjątkowo ciekawe. :>

    O właśnie, weź wyprostuj jakieś rondo turbinowe, proszę, proszę... :}

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 104. Data: 2014-11-21 22:45:05
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 21 listopada 2014 22:14:01 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
> [...]
    > wyłącznie dla rond turbinowych) będą wyjątkowo ciekawe. :>
    >
    > O właśnie, weź wyprostuj jakieś rondo turbinowe, proszę, proszę... :}

    To chyba że masz jakieś swoje przepisy, wtedy nic nie pasuje. Które przepisy nie
    pasują do wyprostowanego ronda?

  • 105. Data: 2014-11-21 22:55:56
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 21 Nov 2014 13:45:05 -0800 (PST), k...@g...com

    > To chyba że masz jakieś swoje przepisy,

    Chętnie poczekam, aż podasz przepisy z PORD argumentujące za tym, że rondo
    to jednak "zestaw" skrzyżowań.

    Jesteś, widzę, specjalistą od rozwijania, to przetnij rondo turbinowe
    opisując po nim jazdę. Są słone paluszki i browar, będzie zabawnie. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 106. Data: 2014-11-21 23:01:25
    Od: masti <g...@t...hell>

    Myjk wrote:

    > Jesteś, widzę, specjalistą od rozwijania, to przetnij rondo turbinowe
    > opisując po nim jazdę. Są słone paluszki i browar, będzie zabawnie. :P

    teraz jednak turbinowe a nie zwykłe?

  • 107. Data: 2014-11-21 23:20:31
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 21 listopada 2014 22:56:00 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
> [...]
    >
    > Jesteś, widzę, specjalistą od rozwijania, to przetnij rondo turbinowe
    > opisując po nim jazdę. Są słone paluszki i browar, będzie zabawnie. :P

    Możemy dojść do turbinowego. Ale to później. Opisz czym różni się wjazd z drogi o
    jednym pasie ruchu na rondo o jednym pasie ruchu od wjazdu z drogi o jednym pasie
    ruchu w drogę z pierwszeństwem przejazdu też o jednym pasie ruchu. Dla ułatwienia
    wjeżdżający może skręcić tylko w prawo.

  • 108. Data: 2014-11-21 23:24:39
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 21 Nov 2014 22:01:25 +0000 (UTC), masti

    > teraz jednak turbinowe a nie zwykłe?

    No, chętnie zobaczę przeciętą, wg teorii rondoprostowacza,
    turbinówkę. Słone paluszki i browar mam na tę okoliczność. :P

    Ty jeszcze nie jesteś syty po przełknięciu Shreka? :>

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 109. Data: 2014-11-21 23:27:55
    Od: masti <g...@t...hell>

    Myjk wrote:

    > Fri, 21 Nov 2014 22:01:25 +0000 (UTC), masti

    > No, chętnie zobaczę przeciętą, wg teorii rondoprostowacza,
    > turbinówkę. Słone paluszki i browar mam na tę okoliczność. :P
    >
    > Ty jeszcze nie jesteś syty po przełknięciu Shreka? :>

    przyjmuję Twoje przyznanie się do błędu

  • 110. Data: 2014-11-21 23:32:28
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 21 Nov 2014 14:20:31 -0800 (PST), k...@g...com

    > Opisz czym różni się wjazd z drogi o jednym pasie ruchu na rondo o jednym
    > pasie ruchu od wjazdu z drogi o jednym pasie ruchu w drogę z
    > pierwszeństwem przejazdu też o jednym pasie ruchu.

    W pierwszym wypadku następuje wjazd (wkroczenie) na skrzyżowanie (z
    zamiarem zmiany kierunku), w drugim następuje manewr skrętu w prawo (zmiany
    kierunku) na skrzyżowaniu.

    Czyli wygrałem prezentację przecięcia i rozwinięcia ronda turbinowego przez
    rondoprostowacza, fajnie.

    --
    Pozdor
    Myjk