  • 21. Data: 2018-07-13 10:34:44
    Temat: Re: Ktoś niedawno szukał elektrycznej taczki...
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Bez przesady ze tabuny. Na dworcach tak, pamietam. Wiadomo bylo ze jedzie zanim sie
    pojawil, kwasem walilo. W duzych zakladach robily za transort wewnetrzny. Zmarly
    smiercia naturalna, zastapily je wozki widlowe bo same podniosa kilkaset kilogramow a
    na platforme trzeba bylo recznie zaladowac. Nascie lat zywotnosci to mit. Przecietne
    wytrzymuja jakies 700 ladowan, wybitne np. Trojany ok tysiac. Oczywiscie po limicie
    maja jeszcze jakas pojemnosc w okoicach 70%, ale pozniej szybciej spada niz na
    poczatku. Gdyby nie to ze na kazda kilowatogodzine potrzeba troche wiecej niz 20
    kilogramow akumuatorow byly by doskonalym zrodlem pradu do samochodow elektrycznych
    od ktorych nie wymaga sie duzych przebiegow. Maja jeszcze jedna wade. Sa za tanie i
    daje sie je regenerowac.

    "Tabuny" z subiektywnej obserwacji.
    Miał Urząd Miasta, czy jak się to tam nazywało - jeździły i sadziły
    stokrotki na miejskich kwietnikach, jeździły i zbierały śmieci, które
    więźniowie zamiatali (przynajmniej mieli co robić i to na mieście).
    Jeździła poczta.
    Na dworcu PKP było ich może kilkanaście.
    Na zakładach pracy obowiązkowo, a że niektóre zakłady miały kilka
    lokalizacji, to jeździły przez miasto. Zresztą niektóre zakłady
    zajmowały teren o blisko 3 km długości.
    Myślę, że jak powiem, że idąc do szkoły wiosną widziałem kilka wózków,
    to nie skłamię.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 22. Data: 2018-07-13 23:31:41
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Moze mieszkales w jakims wozkowym zaglebiu. Kilkadziesiat lat temu na ulicach lodzi
    wozek elektryczny byl praktycznie niewidoczny. Byly w fabrykach ale zostaly wyparte
    przez efektywniejsze wozki widlowe.

  • 23. Data: 2018-07-14 01:27:25
    Od: LinFanQri <x...@g...com>

    W dniu 11.07.2018 o 20:10, Myjk pisze:

    > ....na dojazd paru metrów do pracy.
    >
    > https://allegro.pl/ogloszenie/romet-4e-auto-miejskie
    -samochod-elektryczny-microc-7435459322

    Serio? Chcecie czegoś takiego w miastach? Już dzisiaj jak jadę do pracy
    to mijam dwóch takich co ich Vmax oscyluje w granicach 45 km/h. Tworzą
    korki większe od rowerzystów. Telewizor już wyrzuciłem. Najwyższy czas
    do lasu chyba się wyprowadzić bo świat w złym kierunku idzie.

  • 24. Data: 2018-07-14 02:02:03
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zobaczymu jak nie bedziesz mogl wjechac do centrum spalinowym. Wtedy wrocimy do
    tematu.

  • 25. Data: 2018-07-14 10:16:59
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 13 lipca 2018 23:31:43 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Moze mieszkales w jakims wozkowym zaglebiu. Kilkadziesiat lat temu na ulicach lodzi
    wozek elektryczny byl praktycznie niewidoczny. Byly w fabrykach ale zostaly wyparte
    przez efektywniejsze wozki widlowe.

    Na dworcach PKP były widoczne
    ?Nawet w mojej niewielkiej mieścinie kilka zawsze na dworcu stało/jeżdziło

  • 26. Data: 2018-07-14 12:55:00
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 14 Jul 2018 01:27:25 +0200, LinFanQri

    > Serio? Chcecie czegoś takiego w miastach?

    Ale rozumiem że prawojazdy masz i wiesz że maksymalna prędkość w obszarze
    zabudowanym to 50/h w porywach 60? Zdajesz sobie sprawę że średnia prędkość
    jazdy po mieście (nawet jeżdżąc trasami z większymi dopuszczalnymi
    prędkościami) to 35/h? Największym problemem, przez które są takie
    prędkości średnie, są mameje które ze świateł sprawnie i dynamicznie ruszyć
    nie potrafią, a nie niska prędkość maksymalna. Niemniej zgadzam się, że
    docelowo to powinny po mieście jeździć takie I-MiEVy -- to pojedzie nawet
    140, tylko niestety kosztuje używane pięcioletnie 40-50 tys. Czyli ze dwa
    razy za dużo.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 27. Data: 2018-07-14 13:57:19
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-07-14 o 12:55, Myjk pisze:

    > Największym problemem, przez które są takie
    > prędkości średnie, są mameje które ze świateł sprawnie i dynamicznie ruszyć
    > nie potrafią, a nie niska prędkość maksymalna.

    Tak jest!
    Jeżdżę po Warszawie rowerem, a że nie mam zwyczaju przeciskać się przed
    czekających na światłach, to stoję grzecznie - dwa, trzy samochody mając
    przed sobą. I kiedy zapala się zielone, najczęściej przez skrzyżowanie
    przejeżdżam jako pierwszy, wyprzedzając przy tym te melepety.
    Bo kiedy taka melepeta zobaczy zielone, to musi poszukać lewarka,
    wcisnąć sprzęgło, wrzucić jedynkę i dostojnie ruszyć, po czym lekko
    przyhamować, poszukać lewarka, wcisnąć sprzęgło, wrzucić dwójkę...
    Grrr...!
    A całkiem inaczej jest, kiedy jadę malutkim motocyklem, wyglądającym
    trochę niepoważnie, mimo nienajgorszych osiągów - 120km/godz w kilka
    sekund. ;) Kierowcy samochodów, widząc coś kojarzącego im się z
    motorynką "Pony", starają się za wszelką cenę mnie ominąć przed
    światłami, a później wyprzedzić po zapaleniu się zielonego. Czasem nawet
    kilkaset metrów potrafią mnie gonić. :D I wtedy to wygląda tak, że za
    mną gonią na kilku pasach po dwa-trzy samochody, a za nimi dłuuuugo nic,
    i w dali widać dopiero tych normalnie ruszających spod świateł.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 28. Data: 2018-07-14 14:23:51
    Od: kk <k...@o...pl>

> [...]
    > prędkości średnie, są mameje które ze świateł sprawnie i dynamicznie ruszyć
    > nie potrafią, a nie niska prędkość maksymalna.

    Maksymalna jakimś tam problemem jest bo w miastach są też podwyższenia
    prędkości a także obszary inne niż teren zabudowany. Ale bym nie
    demonizował. Może być nawet autostrada jak ma wiele pasów. Ogólnie
    przewaga jest dróg wolnych przez skrzyżowania i właśnie twoje
    przyspieszanie ma znaczenie. Ale to by trzeba liczniki w sygnalizacji a
    nie tylko coraz bardziej nerwowo startować.

> [...]
    > 140, tylko niestety kosztuje używane pięcioletnie 40-50 tys. Czyli ze dwa

    Zabujałeś się. Ja tam uważam, że wystarczą Twizy. Tańsze są.

  • 29. Data: 2018-07-14 15:45:12
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Kazdy moze uwazac co mu sie podoba. Ja uwazam ze jak juz skazani jestesmy na
    elektryczne samochody to powinien powstac rzadowy program wspomagajacy przerabianie
    na poczatek malych miejskich samochodow i dostawczakow na elektryczne. Sporo
    dostawczakow robi niewielkie przebiegi i zasieg dzienny 100-150 kilometrow bylby dla
    nich w sam raz, predkosci kosmicznych tez nie musza rozwijac.

  • 30. Data: 2018-07-14 16:21:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 14 Jul 2018 06:45:12 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    napisał(a):
> [...]
    > program wspomagajacy przerabianie na poczatek malych miejskich
    > samochodow i dostawczakow na elektryczne.

    A po co ?

    Swietnie bedzie, jesli stare samochody beda zastepowane nowymi, i
    zmiana pojdzie powoli ...

    A taki rzadowy program to sie przyda w Ursusie czy Lublinie, zeby te
    dostawczaki byly produkowane.

    Dodaj do tego troche pieniedzy na uczelnie - czemu tylko Japonczycy i
    Chinczycy maja robic najlepsze baterie ... a przeciez jeszcze trzeba
    silniki, falowniki ...

    J.