eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › kupno auta sprowadzonego (do opłat) od polskiego handlarza (w Polsce)
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 16

  • 1. Data: 2010-06-17 10:10:22
    Temat: kupno auta sprowadzonego (do opłat) od polskiego handlarza (w Polsce)
    Od: MM <m...@p...onet.pl>

    Witam
    W sieci jest sporo poradników opisujących krok po kroku procedury
    związane z zakupem, przywiezieniem i zarejestrowaniem auta z zagranicy
    (UE). Jednak nie potrafię znalećź pomocy jeśli chodzi o następujący
    przypadek:
    kupno od handlarza (na terenie Polski) auta sprowadzonego z Niemiec.
    Auto jest "do opłat", tzn. nie została opłacona akcyza, auto
    przyjechało na kołach na żółtych tablicach (tak twierdzi sprzedający)
    ale tablic już nie ma bo się przeterminowały.
    Co powinienem mieć żeby auto w kraju zarejestrować? na co zwrócić
    uwagę żeby się nie wkopać?

    Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc
    MM


  • 2. Data: 2010-06-17 10:17:04
    Temat: Re: kupno auta sprowadzonego (do opłat) od polskiego handlarza (w Polsce)
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    MM pisze:
    > Witam
    > W sieci jest sporo poradników opisujących krok po kroku procedury
    > związane z zakupem, przywiezieniem i zarejestrowaniem auta z zagranicy
    > (UE). Jednak nie potrafię znalećź pomocy jeśli chodzi o następujący
    > przypadek:
    > kupno od handlarza (na terenie Polski) auta sprowadzonego z Niemiec.
    > Auto jest "do opłat", tzn. nie została opłacona akcyza, auto
    > przyjechało na kołach na żółtych tablicach (tak twierdzi sprzedający)
    > ale tablic już nie ma bo się przeterminowały.
    > Co powinienem mieć żeby auto w kraju zarejestrować? na co zwrócić
    > uwagę żeby się nie wkopać?
    >
    > Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc
    > MM

    podstawowa kwestia to stan techniczny oraz weryfikacja przebiegu. Bo
    zakładamy, że wszystkie papiery będziesz miał. Handlarz w tej transakcji
    jest całkowicie transparentny. Jak wyjdzie jakiś wałek on się do
    niczego nie przyzna.

    --
    krzysiek82


  • 3. Data: 2010-06-17 10:19:17
    Temat: Re: kupno auta sprowadzonego (do opłat) od polskiego handlarza (w Polsce)
    Od: Grejon <g...@i...pl>

    W dniu 2010-06-17 10:17, krzysiek82 pisze:

    > podstawowa kwestia to stan techniczny oraz weryfikacja przebiegu. Bo
    > zakładamy, że wszystkie papiery będziesz miał. Handlarz w tej transakcji
    > jest całkowicie transparentny. Jak wyjdzie jakiś wałek on się do niczego
    > nie przyzna.

    Ale on właśnie o papiery pyta...

    --
    Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:g...@j...aster.pl
    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi


  • 4. Data: 2010-06-17 10:22:42
    Temat: Re: kupno auta sprowadzonego (do opłat) od polskiego handlarza (w Polsce)
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Grejon pisze:
    > Ale on właśnie o papiery pyta...
    >

    sam napisał, ze:

    "W sieci jest sporo poradników opisujących krok po kroku procedury
    związane z zakupem, przywiezieniem i zarejestrowaniem auta z zagranicy
    (UE)"

    więc chyba powinien wiedzieć, a czy kupuje od handlarza czy od
    właściciela pod tym względem się nic nie zmienia, bo w umowie i tak nie
    będzie wpisany handlarz a potencjalny kupujący.

    --
    krzysiek82


  • 5. Data: 2010-06-17 10:25:00
    Temat: Re: kupno auta sprowadzonego (do opłat) od polskiego handlarza (w Polsce)
    Od: tmar <t...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-06-17 10:10, MM pisze:
    > Witam
    > W sieci jest sporo poradników opisujących krok po kroku procedury
    > związane z zakupem, przywiezieniem i zarejestrowaniem auta z zagranicy
    > (UE). Jednak nie potrafię znalećź pomocy jeśli chodzi o następujący
    > przypadek:
    > kupno od handlarza (na terenie Polski) auta sprowadzonego z Niemiec.
    > Auto jest "do opłat", tzn. nie została opłacona akcyza, auto
    > przyjechało na kołach na żółtych tablicach (tak twierdzi sprzedający)
    > ale tablic już nie ma bo się przeterminowały.
    > Co powinienem mieć żeby auto w kraju zarejestrować? na co zwrócić
    > uwagę żeby się nie wkopać?

    Przede wszystkim dokumenty. Sprawdź jakie dokumenty z danego kraju są
    wymagane do rejestracji.
    Ja dwa lata temu byłem w podobnej sytuacji i zleciłem załatwienie
    wszystkiego firmie która się tym zajmuje. Jedyne co załatwiłem sam to
    pierwszy przegląd (tu niestety laweta bo nie miałem żadnego
    ubezpieczenia ani tablic), choć w tym temacie coś się miało zmienić i
    mieli respektować zagraniczne przeglądy.
    A co do załatwiania formalności to podpisałem kilka upoważnień firmie
    która za mnie załatwiła wszystko i po tygodniu odebrałem już tablice (do
    wydziału komunikacji musiałem im "pożyczyć" mój dowód osobisty bo jest
    wymagany podczas rejestracji). Z tego co pamiętam firma wzięła za to
    około 150 zł. plus oczywiście koszt wszystkich poniesionych przez nich
    kosztów (akcyza, tłumaczenia, recycling itp.)

    > Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc
    > MM

    pozdrawiam
    TMarX


  • 6. Data: 2010-06-17 10:32:49
    Temat: Re: kupno auta sprowadzonego (do opłat) od polskiego handlarza (w Polsce)
    Od: Jacek <m...@s...pl>

    MM pisze:
    > Witam
    > W sieci jest sporo poradników opisujących krok po kroku procedury
    > związane z zakupem, przywiezieniem i zarejestrowaniem auta z zagranicy
    > (UE). Jednak nie potrafię znalećź pomocy jeśli chodzi o następujący
    > przypadek:
    > kupno od handlarza (na terenie Polski) auta sprowadzonego z Niemiec.
    > Auto jest "do opłat", tzn. nie została opłacona akcyza, auto
    > przyjechało na kołach na żółtych tablicach (tak twierdzi sprzedający)
    > ale tablic już nie ma bo się przeterminowały.
    > Co powinienem mieć żeby auto w kraju zarejestrować? na co zwrócić
    > uwagę żeby się nie wkopać?
    >
    > Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc
    > MM

    Generalnie tefna sprawa... ja bym nie ryzykował... a dlatego, ze
    zaryzykowalem i zaluje!
    Niech to bedzie nauczka dla innych


  • 7. Data: 2010-06-17 10:36:59
    Temat: Re: kupno auta sprowadzonego (do opłat) od polskiego handlarza (w Polsce)
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2010-06-17 10:10, MM pisze:
    > Witam
    > W sieci jest sporo poradników opisujących krok po kroku procedury
    > związane z zakupem, przywiezieniem i zarejestrowaniem auta z zagranicy
    > (UE). Jednak nie potrafię znalećź pomocy jeśli chodzi o następujący
    > przypadek:
    > kupno od handlarza (na terenie Polski) auta sprowadzonego z Niemiec.
    > Auto jest "do opłat", tzn. nie została opłacona akcyza, auto
    > przyjechało na kołach na żółtych tablicach (tak twierdzi sprzedający)
    > ale tablic już nie ma bo się przeterminowały.
    > Co powinienem mieć żeby auto w kraju zarejestrować? na co zwrócić
    > uwagę żeby się nie wkopać?
    >
    > Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc
    > MM

    Właśnie coś takiego przeszedłem.
    Auto przywiezione na żółtych tablicach musi mieć przegląd zerowy w
    stacji diagnostycznej. Trzeba to zrobić, zanim wygaśnie ważność tablic
    przyjazdowych.
    Ja wymogłem jeszcze sprawdzenie przedsprzedażne w ASO, wraz z historią
    napraw, ale na swój koszt (380 zł.).
    Teraz w zależności od statusu handlarza.
    Ja dostałem od niego fakturę oraz dokumenty wozu tzn. kartę wozu, jej
    przysięgłe tłumaczenie, wynik przeglądu technicznego, potwierdzenie
    wpłaty podatku ekologicznego, cła i akcyzy oraz dokumenty firmy
    handlarza tzn. kopia wypisu z rejestru oraz owe żółte tablice.
    Z tym walisz do wydziału komunikacji i jak nie ma błędów, to dostajesz
    tymczasowy dowód. Masz zarejestrowany samochód.
    Zwracaj uwagę na błędy, bo ja dwukrotnie podchodziłem do rejestracji, co
    oznaczało dwukrotne stanie od 5 rano pod urzędem.
    Panienki wpisując numer czasem się mylą a błędy literowe zdarzają się
    nawet w dokumentach celnych.
    Obu doświadczyłem. Trwało razem 3 tygodnie :-(
    Jakikolwiek błąd powoduje odrzucenie dokumentów i odmowę rejestracji.
    Sprawdź wszystko diablo dokładnie.
    Daty, prawidłowość nazw i numeru VIN.

    Powodzenia.

    Pozdrawiam
    WW - zdeklarowany kapelusznik :-P
    Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm


  • 8. Data: 2010-06-17 10:37:54
    Temat: Re: kupno auta sprowadzonego (do opłat) od polskiego handlarza (w Polsce)
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Jacek pisze:
    > Generalnie tefna sprawa... ja bym nie ryzykował... a dlatego, ze
    > zaryzykowalem i zaluje!
    > Niech to bedzie nauczka dla innych

    chyba, że gościu zarejestruje na siebie lub załatwi wszystkie
    formalności i tylko do wydziału komunikacji.

    --
    krzysiek82


  • 9. Data: 2010-06-17 10:55:37
    Temat: Re: kupno auta sprowadzonego (do opłat) od polskiego handlarza (w Polsce)
    Od: Jacek <m...@s...pl>

    krzysiek82 pisze:
    > Jacek pisze:
    > > Generalnie tefna sprawa... ja bym nie ryzykował... a dlatego, ze
    >> zaryzykowalem i zaluje!
    >> Niech to bedzie nauczka dla innych
    >
    > chyba, że gościu zarejestruje na siebie lub załatwi wszystkie
    > formalności i tylko do wydziału komunikacji.
    >

    juz to widze ;)


  • 10. Data: 2010-06-17 10:58:48
    Temat: Re: kupno auta sprowadzonego (do opłat) od polskiego handlarza (w Polsce)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek" <m...@s...pl> napisał w
    > Generalnie tefna sprawa... ja bym nie ryzykował... a dlatego, ze
    > zaryzykowalem i zaluje!
    > Niech to bedzie nauczka dla innych

    Ale cos wiecej moglbys napisac.

    A tu .. wiadomo - najlepiej dla klienta bedzie jesli handlarz to
    auto zarejestruje na siebie i sprzeda zarejestrowane. Oczywiscie
    cena bedzie wyzsza o te oplaty,
    ale mozliwosci wkopan jest cale mnostwo.

    Ale jak handlarz wie co robi, to bedzie tego unikal i sprzeda
    odwazniejszemu, takie madre mamy przepisy :-)

    Wystawial je wczesniej ? moze trzeba bylo miesiac naprawiac.

    J.


strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: