  • 101. Data: 2020-07-04 18:07:04
    Temat: Re: LEDki oświetleniowe...
    Od: Konopny <o...@g...com>

    użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski napisał:

    > Mroczne te zakamarki ciągną oszczędnością samych LEDek jak i oszczędnością energii
    elektrycznej...

    Oszczędności można liczyć w funkcji czasu.
    Twoje założenia pomijają czas pracy, tj. ma być dużo światła za jak najniższą cenę,
    tj. kupujemy śmieci pracujące krótko i za 3 miesiące kupujemy
    następne śmieci.

    Paczaj nie tylko na suche lumeny, waty, współczynnik kri sri etc.
    Jak coś to bier te które ważą min. 0,08kg. Ciężkie to i dobre.
    I przestań się doktoryzować ze zbędnych tematów.
    Twoje czopki wzrokowe nie doznają większego uszczerbku jeśli współczynnik CRI
    nie będzie idealny.

    OT. Wiele razy tu pisałem o wadze różnych urządzeń i proszsz, widać
    sprzedający tu zaglądają i do tytułu aukcji dodają wagę:)

    krótki link: https://tinyurl.com/ydcn4nsp

    https://allegro.pl/kategoria/drukarki-i-skanery-druk
    arki-atramentowe-i-laserowe-4584?string=drukarka%20k
    g&bmatch=baseline-product-cl-eyesa2-engag-dict45-ele
    -1-5-0605

    Teraz człowiek mniej więcej wie co jest w środku, plastik czy metal.

  • 102. Data: 2020-07-05 02:52:38
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5ede39b7$0$521$6...@n...neostrada.pl

    > Ba ... miedziany kabel 1mm^2 i 1m dlugosci ma 17miliohm.

    > 100mm^2 i 100m to nadal 17 miliohm.

    > Ale ... przy 1000A to juz 17V spadku napiecia. 34V w kablu dwuzylowym.

    > Jaką macie odleglosc do transformatora,

    Zazwyczaj bardzo małą? Dziesiątki metrów?

    > jaki gruby kabel i ile A ciagniecie razem z sasiadami ?

    Można zobaczyć, jakie są bezpieczniki na niskim i jakie na średnim napięciu...

    Podziel też sąsiadów na 3 fazy i odejmij tych, którzy mają swe prywatne
    transformatory...

    > Energetycy jakos stabilizuja to napiecie, czy tak sobie skacze ?

    Skacze -- 230V+/-10%, czyli od 207V do 253V.
    U mnie na Krętej jest zazwyczaj 240V lub nieco mniej. (238V itp.)
    Falowniki domowych OZE ponoć wyłączają się po przekroczeniu 253V...

    Porno pełne płaczu...
    https://www.youtube.com/watch?v=LKxL4KyncVA
    Facet bredzi:
    1:17 jeżeli mamy produkować 5000 watów na godzinę
    4:02 zaczynam podnosić prąd do 244, 245 6, 7 woltów
    i podobnie, ale na tej grupie ;) znajdzie słuchaczy...

    -=-

    Kiedyś ponoć energetycy stabilizowali niskie napięcie skokowo...

    Gdy jeszcze świeciły powszechnie żarówki, wystarczyło włączyć
    żelazko czy odkurzacz, by zobaczyć powolne efekty stabilizacji...

    Dziś drobiazgi nierzadko mają zakres od chyba 65V do chyba 265V czy jakoś podobnie...

    Przed ponad 35 laty miałem golarki zasilane AC/DC 12V-240V...
    Chyba jedną nawet taka mam do tej pory -- i dwie podobne...
    Można było ładować i z domowej instalacji, i z samochodowej,
    co sprawdziłem namacanie i nawet zwykłe gniazdko w samochodzie
    podłączyłem do samochodowej instalacji na stałe...

    -=-

    Komu dziś szkodzą skoki napięcia w domowej instalacji?
    Pralkom i odkurzaczom?

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``. Felix Lee

    F-S cichy i zimny, pracuje stabilnie i pod WXP, i pod 54W10 -- na luzie pod
    64W10 temperatura CPU w okolicy 40°C, zaś przy 100% CPU@2GHz nie przekracza 80°C...

    Dookoła prawie 24°C.

    Przeglądanie AliExpress w kilku okienkach i słuchanie muzyki z Jutuby -- 46°C
    Przed nasmarowaniem miał bez mego obciążania 93°C -- i za chwilę padł...
    [kto smaruje, ten jedzie?...]

    Jedną z partycji 64W10 sprawdziłem...
    Windows Resource Protection did not find any integrity violations.

    Porażają mnie efekty padów i zwiech!!! Kesze wyłączone...

  • 103. Data: 2020-07-05 02:59:19
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Piotr Gałka" rblgdh$s2k$1$P...@n...chmurka.net

    > Gdybym miał 5m kawałek taśmy to bym sprawdził jakie jest napięcie na końcu gdy na
    początku jest 12V.

    > Podejrzewam, że różnica jest większa niż 0,2V, a może nawet większa niż 0,5V.

    Na LEDkach spada bez względu na zasilające, pozostaje
    rezystor -- 150omów i 0.5V względem 3V to jaka strata?
    Więcej zmienia się (akurat zwiększa) z powodu nagrzewnia się LEDEk.

    Zawsze można taśmy podłączyć z dwóch końców lub nawet w wielu miejscach...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``. Felix Lee

  • 104. Data: 2020-07-07 22:38:26
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > "Silver Dream !" rbejjq$j7e$...@d...me

    > Za sprawą dodatkowych ścieżek czy rezygnacji z redundancji?...

    Przykładowo w Amidze można było z dyskietką zrobić sporo, np. 82
    ścieżki po 11 sektorów. Kodowanie zwykłe, MFM.
    Komputery PC mają zafiksowane stacje.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 105. Data: 2020-07-08 20:14:33
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Adam,

    Tuesday, July 7, 2020, 10:38:26 PM, you wrote:

    > Przykładowo w Amidze można było z dyskietką zrobić sporo, np. 82
    > ścieżki po 11 sektorów. Kodowanie zwykłe, MFM.
    > Komputery PC mają zafiksowane stacje.

    Nie do końca. Nigdy nie używałeś programików umożliwiających
    formatowanie np. dyskietek 720 KB na 800 KB (80 ścieżek, 10 sektorów)?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 106. Data: 2020-07-08 20:58:47
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Nie do końca. Nigdy nie używałeś programików umożliwiających
    > formatowanie np. dyskietek 720 KB na 800 KB (80 ścieżek, 10 sektorów)?

    Używało się, używało. Maxi, fdformat i jeszcze inne, których teraz nie
    pamiętam. Tyle, że stacja dla PC miała znikomą możliwość zmiany
    parametrów w porównaniu do stacji amigowej.
    Stacja amigowa była w stanie odczytać chyba wszystko, oraz prawie
    wszystko zapisać. Stacja PC natomiast tylko swoje formaty.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 107. Data: 2020-07-08 21:45:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >Stacja amigowa była w stanie odczytać chyba wszystko, oraz prawie
    >wszystko zapisać. Stacja PC natomiast tylko swoje formaty.

    Stacja jak stacja - naped byl dosc uniwersalny, zreszta chyba wsadzano
    do Amigi, bo tanszy.

    Natomiast kontroler FDD w pecetach byl dosc ograniczony.

    J.