  • 91. Data: 2020-06-08 15:51:59
    Temat: Re: LEDki oświetleniowe...
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Opisane zjawisko (wyginanie się szyn w upalny dzień) nie istnieje
    > w rzeczywistości. Jeśli więc ktoś faktycznie *widzi* powyginane
    > szyny, powinien poszukać bardziej racjonalnego wytłumaczenia.
    > Czyli uwzględnić (kolejno) nierównomierne rozgrzewanie się powietrza,
    > związana z tym zmiana jego gęstości, dalej zmian własności optycznych,
    > aż w końcu nieprostolinijne rozchodzenie się światła. Wygląda to jakby
    > szyny były powyginane. Widziałem.

    Nie wygląda mi na załamanie świtała:
    https://expressilustrowany.pl/tag/wygieta-szyna

    P.G.

  • 92. Data: 2020-06-08 15:56:08
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-06-08 o 15:51, Piotr Gałka pisze:

    > Nie wygląda mi na załamanie świtała:
    > https://expressilustrowany.pl/tag/wygieta-szyna

    Tu też:

    https://wiadomosci.wp.pl/niebezpieczny-efekt-upalow-
    zdeformowane-torowiska-i-opoznione-pociagi-639644137
    7765505a

    P.G.

  • 93. Data: 2020-06-08 16:02:24
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-06-08 o 15:14, J.F. pisze:

    > Ba ... miedziany kabel 1mm^2 i 1m dlugosci ma 17miliohm.

    Gdybym miał 5m kawałek taśmy to bym sprawdził jakie jest napięcie na
    końcu gdy na początku jest 12V.

    Podejrzewam, że różnica jest większa niż 0,2V, a może nawet większa niż
    0,5V.
    P.G.

  • 94. Data: 2020-06-08 17:00:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...

    >Nie wygląda mi na załamanie świtała:
    >https://expressilustrowany.pl/tag/wygieta-szyna

    https://www.youtube.com/watch?v=Z9pLLgRkCtU

    https://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/gorzow-wielkop
    olski-wyginajace-sie-szyny-od-upalow/s7sdfcl
    https://gazetakrakowska.pl/krakow-szyna-wygiela-sie-
    w-ul-limanowskiego-zdjecia/ar/416183
    https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2018-04-23/samoc
    hod-utknal-na-torowisku-bo-wybrzuszona-szyna-uniosla
    -go-do-gory/

    To juz chyba rozczepienie swiatla :-)

    J.

  • 95. Data: 2020-06-08 17:03:54
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotr Gałka napisał:

    > Nie wygląda mi na załamanie świtała:
    > https://expressilustrowany.pl/tag/wygieta-szyna

    Nie wygląda i nie jest. Ja pisałem o tym, co sam obserwowałem i co
    jest częstym zjawiskiem. Tu widać różne fuszerki. Najprawdopodobniej
    spowodowane bardziej zaniedbaniami tramwajarzy, niż gorącem.

    --
    Jarek

  • 96. Data: 2020-06-08 17:13:26
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2018-04-23/samoc
    hod-utknal-na-torowisku-bo-wybrzuszona-szyna-uniosla
    -go-do-gory/

    > To juz chyba rozczepienie swiatla :-)

    Piszą, że "torowisko węgierskie":

    Problem z wybrzuszającymi się szynami w Krakowie występuje na kilku
    ulicach, po których tramwaje jeżdżą po tzw. torowiskach węgierskich -
    wykonanych z szybko zużywających się prefabrykatów. Głównym elementem
    takiego torowiska są prefabrykowane płyty betonowe. Układana w nich
    jest szyna, a elementami, które ja mocują w torowisku są elastyczne
    taśmy gumowe zakładane pod szyną, oraz wstęgi gumowe, umieszczane
    w kanale szynowym po obu stronach szyny.

    --
    Jarek

  • 97. Data: 2020-06-08 17:16:01
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Nie wygląda i nie jest. Ja pisałem o tym, co sam obserwowałem i co
    > jest częstym zjawiskiem. Tu widać różne fuszerki. Najprawdopodobniej
    > spowodowane bardziej zaniedbaniami tramwajarzy, niż gorącem.

    Ja pamiętałem jakieś zdjęcie szyn kolejowych w dziczy totalnie
    powyginanych, ale nie umiałem tego znaleźć.
    P.G.

  • 98. Data: 2020-06-08 17:39:58
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotr Gałka napisał:

    > Ja pamiętałem jakieś zdjęcie szyn kolejowych w dziczy totalnie
    > powyginanych, ale nie umiałem tego znaleźć.

    Ktoś tutaj (to znaczy w Usenecie, nie pamiętam czy na tej grupie)
    pokazywał nawet filmik z przejazdem lokomotywy spalinowej przez
    takie powyginane torowisko. Ale ta dzicz, to była Syberia i tory
    położone na wiecznej zmarzlinie. To też jest ogólnie znane zjawisko.

    --
    Jarek

  • 99. Data: 2020-07-04 14:36:18
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Piotr Gałka" rblblb$p6g$1$P...@n...chmurka.net

    napięcia...

    > Na prawdę uważasz, że mówiąc około 25W mogłem
    > mieć na myśli wartość większą od 50W?

    Większą od 25W -- sam to wprost potwierdziłeś.

    -=-

    Zmniejszenie prądu wg Ciebie miało dać zmniejszenie mocy -- OK.
    Nie miałeś pewności co do tego czy zmniejszenie napięcia (bez
    uwzględnienia spadku prądu wywołanego tymże spadkiem napięcia)
    da kolejny spadek mocy czy wzrost o jakiś drobiazg watowy...

    Tak ogólnie wyglądają te rozmowy tutaj. A że niemożliwą jest bezdenna
    głupota mych interlokutorów, zostaje inne rozwiązanie -- złośliwość!
    (złośliwość bądź ślepa chytrość szukająca taniego żeru...)

    -=-

    Ściemniacz za 196 groszy ściemnia, ale nie jest na 5V -- przynajmniej wg napisów.
    To ściemniacz dający skracanie impulsów stałego napięcia, więc do wiadomych
    oprawczyń z Allegro nie nadaje się. (oprawczynie mają stałoprądowe zasilacze, co:
    - zasugerował i uzasadnił JF
    - sugerują skąpe obrazki na Allegro
    - potwierdził sprzedawca oprawczyń, dający mi wyraźną/dużą fotkę zasilacza.

    Ściemniacz nadaje się do taśm LED mających w sobie równolegle łączone trójki LEDek
    plus stabilizator prądowy (zazwyczaj rezystor rzędu 150 ohmów) w szeregu z tymi
    trójkami...

    -=-

    Wiem, że wkładam kij w mrowisko -- wiem, że sprzedawcy LEDów czarują, iż do LEDów
    potrzeba jakiegoś zaczarowanego zasilania... Wiem, że miast tłumaczeń, dają
    mącenia...
    Tak jest od dziesięcioleci. Problem w tym, że w ogólniaku miałem kolegę nadmiarowo
    inteligentnego, udającego neofaszystę, któren ;) ~37 lat temu wyjaśnił mi, na czym
    polega ,,ściemnianie'' żarówek (wówczas nie używano LEDów do oświetlenia, ale zwykłe
    żarówki z wolframowymi żarnikami były na porządku nocnym i takie cosie czasami
    ściemniano) czy impulsowe sterowanie silnikami prądu stałego... To właśnie on
    zauważył, że niemal dokładnie takie impulsowe zasilanie jest w tłokowych silnikach
    spalinowych -- nie ma ciągłego zasilania w paliwo, lecz co jakiś czas pojawia wtrysk
    paliwa...

    Tym porównaniem przekonał mnie do tego, że takie impulsowe zasilanie elektryczne
    daje stały moment siły, choć zmniejsza moc...

    Nawet nie rysował mi sinusoidy, gdy tłumaczył mi ,,regulacje fazowe''. Dziś wiem, że
    chyba
    go źle wtedy zrozumiałem. W skrócie: sinusoida idzie płynnie w górę i w dół -- to
    jasne.
    Regulatory **chyba** odcinają w konkretnym **kącie**, nie zaś w konkretnej
    **wartości**
    (chwilowej, rzecz jasna) sinusoidalnie zmiennego napięcia. (czyli nie obcinają całej
    górki, jak kiedyś myślałem) Problem drobny/nieistotny w praktyce.

    Rzecz jasna impulsywność stałego napięcia wygląda nieco inaczej -- brak tam
    sinusoidalnych
    górek i dolinek, więc jest miejsce na kolejnych grupowych mądralińskich chętnych do
    wyjaśniania
    (de facto -- do wyciemniania) impulsywnej ;) regulacji stałego napięcia zasilającego
    LEDy...

    -=-

    Twa droga jest przejrzysta:
    - siejesz zwątpienie ('około', miast 'nieco mniej') by mącić podświadomy odbiór
    Twego czytelnika...
    Zgromadzenie takich niejasności daje efekt silnego zmącenia umysłu
    słuchacza/czytelnika!
    Efektem zaś tego zmącenia jest sprzedaż LEDów przez ,,profesjonalistów''...

    Reguła jest aż zbytnio widoczna:
    - sprzedawcy długo nawijają makaron na uszęta, by ,,wyjaśnić'' jasne
    - inni (niesprzedawcy) to samo zamykają w kilku zaledwie słowach, bo
    zależy im nie na sprzedaży LEDek, lecz na sprzedaży wypowiedzi...

    Podobny obraz widać w choćby programach nagrywarkowych...
    - EAC czy ImgBurn wyjaśniają, bo zależy im na bezproblemowej obsłudze softów,
    gdyż szmal dostają pośrednio (im więcej zadowolonych juzerów -- tym lepiej)
    - w wypadku płatnych programów nagrywarkowych miast wyjaśniania, są wyciemniania;
    klient (bądź potencjalny klient) buduje w swej wyobraźni coś na kształt:
    - Boże, jakie to trudne i skomplikowane, ale jakie to szczęście, że
    kupiłem/jest akurat ten program, który niemal wszystko wykona za mnie!!!!
    Za niewielką cenę...

    Problem w tym, że ceną jest obok mamony -- mącenie umysłu i ogłupianie!

    Oczywiście są także inne dobre softy nagrywarkowe.

    Nie u Ciebie kupię? Ten problem wyjaśnia mi prostytutka...
    - Dlaczego pokazujesz się nago za freeko w necie, gdzie na pewno nie znajdziesz
    klientów?
    - Znajdę w necie masę klientów! Generuję klientelę innym prostytutkom, które
    generują
    podobnie -- także dla mnie... Kto jak kto, ale my, qrwy, wspieramy się!
    Znajdę/nagonię
    klientów innym prostytutkom a inne prostytutki znajdą/nagonią klientów dla mnie...

    'Dla mnie' to po rusku? Niby tak, ale opuszczenie 'dla' w tym miejscu zaciemnia
    przekaz, więc wolę jasno paruskie, niż ciemno inpolisz. ;) [btw -- co za pomysł,
    by polerować a stolicę określić mianem widza wojny... niemal proszenie o problemy!!!]

    Ty nagonisz mnie komuś, ten ktoś -- Tobie...

    Lubię qrwy, bo są uczciwe, pracowite i nie są zachłanne!

    Gdy inni dążą do ogołocenia klienta ze wszystkiego (głównie z czasu i z rozumu!)
    przeciętna qrwa zadawala się skromną zapłatą i na dodatek potrafi znaleźć swemu
    klientowi zarobek... [niestety czasami szukają tego zarobku u innych qrew...]
    A gdy nie znajdą we mnie klienta swych usług -- nie obrażają się na mnie, nie
    unoszą, nie plują mi w twarz, nie ,,srają mi na mordę'', lecz traktują mnie
    z wyrozumiałością i cierpliwością, zgodnie z chińską zasadą, iż >>woda jest
    delikatną cieczą rzeźbiącą twarde skały<< -- więc może i mnie któraś kiedyś
    upoluje...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``. Felix Lee

  • 100. Data: 2020-07-04 14:41:35
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Piotr Gałka" rblbnj$p6g$2$P...@n...chmurka.net

    > Gdzie napisał, że jedynym źródłem jego wiedzy jest ta fotka.

    Nigdzie -- oczywiście/przecież to nie może być jedyne źródło całej jego wiedzy,
    jaką zdobył (czy posiadł) podczas całego jego życia doczesnego i wcześniejszego...

    Poszukaj innych (nie mnie) chętnych do takiej rozmowy...

    Podążam akurat teraz w kierunku światła... Światła LEDek. ;)
    Przy okazji (niejako z konieczności) schodząc w zakamarki ciemności?...
    Mroczne te zakamarki ciągną oszczędnością samych LEDek jak i oszczędnością energii
    elektrycznej...

    --