  • 11. Data: 2018-04-19 14:18:24
    Temat: Re: Ładowanie Li-Ion dużym prądem (5 minut lotu, 50 ładowania)
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Protokol moze byc wystarczajacy ... choc jesli 4 przyciski ... no coz,
    > i tym mozna pokombinowac od strony nadajnika

    Może jakiś PWM albo coś :) Wysyłać sygnał na jeden przycisk przez K czasu
    z N, a na drugi przez N-K czasu z N...

    > To masz cos prostego - widzialem i zabawki z kalibracja.

    Chyba najprostszy z możliwych :)

    > Nie mozesz sobie kupic radiowego ? :-)

    Jakbym potrzebował drona, to bym kupił... ;)

    To zabawka, nic więcej :)

    > Ale palce sa duze - trzeba to potem polutowac :-)

    SMD lutuję bez problemu do 0402 :)

    > Ale moze nie zmieniac plytki, tylko zmienic program :-)

    Pytanie czy się da i co tam siedzi (jeszcze nie rozbierałem) :)

    > Czlowiek nie szanujacy swojego czasu.

    Hobbysta :) a i czegoś nauczyć się można.

    > (latwo ganić - gdzies mam trzy kupione podobnie, a nie mam czasu polatac
    > :-)

    To jest problem z tanimi, uszkodzonymi rzeczami. Kupujesz przedmiot,
    naprawiasz i... okazuje się, że w sumie go nie potrzebujesz ;)

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 12. Data: 2018-04-19 14:25:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" napisał w wiadomości grup
    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    >Hobbysta :) a i czegoś nauczyć się można.

    >To jest problem z tanimi, uszkodzonymi rzeczami. Kupujesz przedmiot,
    >naprawiasz i... okazuje się, że w sumie go nie potrzebujesz ;)

    Ze nie potrzebuje, to wiem i wczesniej. Tyle lat nie mialem drona, to
    moge dalej nie miec :-)

    Ale za 100 zl ... moze warto sie pobawic
    A potem sie okazuje ze nawet nie 100, a 30 na allegro, z opisem
    "sprawny" - no zal nie kupic :-)

    Tylko jakos nie calkiem sprawny :-(

    J.

  • 13. Data: 2018-04-19 20:36:59
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 4/19/2018 10:18 AM, Paweł Pawłowicz wrote:
    > Zdecydowanie nie! Tu masz przykład:
    > https://hobbyking.com/en_us/rhino-610mah-2s-7-4v-20c
    -lipoly-pack.html
    >  Discharge(c): 20.00, Burst rate: 30C
    >  Max Charge Rate(C): 2.00

    Akku lipoly w mojej nieistniejącej juz zabawce miał zupełnie inaczej.
    Prąd ładowania był 1/2 prądu rozladowania. Napisali to na obudowie,
    znalazlem tez datasheeta, choć po chińsku. Po podpięciu inteligentnej
    ladowarki ladowal się 1/2 rozladowania i robił się mocno ciepły ale
    ciągle bez fajerwerków. Przeżył kilkadziesiąt cykli bez puchnięcia czy
    czegokolwiek innego potem zabawka sie połamała i tyle było, nowy bodaj
    $7 na ali. Jeśli ladowanie nie powoduje wyraźnych katastrof termicznych
    to szybkie ladowanie co najwyżej skróci mu życie. Ale on jest wart pewno
    ze 30zł więc jak najbardziej się opłaca nie oszczędzać tylko pakować
    "ile wlezie i nie zapali się".

  • 14. Data: 2018-04-20 00:11:41
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ze nie potrzebuje, to wiem i wczesniej. Tyle lat nie mialem drona, to
    > moge dalej nie miec :-)

    Ano właśnie :) Zresztą czuję, że tego mojego też długo nie będę miał (po
    trzech minutach zabawy zdążył zawisnąć na drzewie, zgubić się w trawie,
    wlecieć przez okienko do czyjejś piwnicy i rozwalić dwa śmigiełka) :)

    Rozebrałem go z ciekawości. Siedzi tam:

    - STM32F030F4P6 (48MHz, 16kB flash, 4kB SRAM)
    - żyroskop MPU-6500 (oznaczenie MP65M, nie jestem pewien, co oznacza to M)
    - odbiornik podczerwieni oznaczony jako CHQA (TSOP38238?)
    - prawdopodobnie dioda schottky'ego (nieczytelny marking code, 54coś... 54JH,
    54Jcoś...)
    - cztery tranzystory do silników

    Co ciekawe, jeden tranzystor jest inny niż trzy pozostałe. Te trzy to Y1
    (SS8050 -- NPN, 1.5A) a jeden J3Y (S8050 -- NPN, 0.5A). Ciekawe czemu :)

    Czyli, niby, dałoby się pobawić i spróbować go podkręcić (głównie w
    kwestii lepszego sterowania) :) Czy warto, to oczywiście inna sprawa.
    Ekonomicznie zdecydowanie nie.

    > Ale za 100 zl ... moze warto sie pobawic
    > A potem sie okazuje ze nawet nie 100, a 30 na allegro, z opisem
    > "sprawny" - no zal nie kupic :-)
    >
    > Tylko jakos nie calkiem sprawny :-(

    Tak to jest. Albo sprawne, albo... do naprawy, często naprawdę drobnej.
    Sporo sprzętu tak kupiłem... który stoi i zbiera kurz :)

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 15. Data: 2018-04-20 06:32:30
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 18.04.2018 o 20:33, Adam Wysocki pisze:
    > Hej,
    >
    > Kupiłem sobie drona. Za 15 zł, uszkodzonego (powyrywane kabelki). Drona
    > naprawiłem, dron lata. Zgodnie z instrukcją dron lata 5 minut,
    Miałem krótką przygodę z elektrycznymi modelami latającymi.
    Jedna bateria to za mało. Dokup jeszcze ze 2 na zapas i może
    wydajniejsze, niż 20C.
    Jacek