  • 1. Data: 2019-06-10 21:55:18
    Temat: Ładowanie elektryka w osiedlowym garażu
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    Gazeta mi się trafiła spółdzielcza. Gość pyta czy będzie mógł ładować
    swojego elektryka w garażu na co redaktorek odpowiada ..."Coraz większa
    popularność samochodów elektrycznych z pewnością spowoduje wzrost ilości
    profesjonalnych stacji ładowania gdzie będzie można szybko i bezpiecznie
    naładować akumulatory samochodu"...

  • 2. Data: 2019-06-10 23:41:23
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Znaczy sie ze mu nie odpowiedzial. W garazach sa male bezpieczniki bo nie
    przewidziano zadnego duzego obciazenia. Do tego pozostaje rozliczenie pobranego
    pradu.

  • 3. Data: 2019-06-11 01:37:37
    Temat: Re: Ładowanie elektryka w osiedlowym garażu
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > W garazach sa male bezpieczniki bo nie przewidziano zadnego duzego obciazenia. Do
    tego pozostaje rozliczenie pobranego pradu.
    10A wystarczy do nakurwienia własnej stacji akumulatorowej przez dobę do
    pełna :] Drogawa co prawda ale jak kogoś stać...?

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 4. Data: 2019-06-11 01:43:00
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nke bede sie z ciebie nasmiewal. Poeta napisal ze zle sobie wystawia swiadectwo ten
    co wysmiewa kalectwo.

  • 5. Data: 2019-06-11 02:32:13
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-06-10 23:41, Zenek Kapelinder wrote:
    > Znaczy sie ze mu nie odpowiedzial. W garazach sa male bezpieczniki bo nie
    przewidziano zadnego duzego obciazenia. Do tego pozostaje rozliczenie pobranego
    pradu.

    Nie o to chodzi. Jest zrozumiałe, że w starym garażu może dzisiajnie być
    możliwości ładowania samochodu, ale konkludowanie, że "to sobie
    poczekajcie na upowszechnienie samochodów by skorzystać ze stacji" jest
    bez sensu bo właśnie dlatego nie upowszechnią się że nie ma możliwości
    ładowania. I one akurat mają ładować się nocą.

  • 6. Data: 2019-06-11 02:38:03
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Gdzie widzisz problem?

  • 7. Data: 2019-06-11 08:59:16
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2019-06-10 o 21:55, kk pisze:
> [...]
    > popularność samochodów elektrycznych z pewnością spowoduje wzrost ilości
    > profesjonalnych stacji ładowania gdzie będzie można szybko i bezpiecznie

    Odpowiedź w stylu:
    - Dzień dobry, macie truskawki?
    - Farby olejne drugi regał po prawej

    A wracając do "pewności" redaktorka, to nawet jak już będzie, to pewnie
    jedna stacja na mieście. I może będę zapierd%^$ał co wieczór i co ranek
    do niej, żeby samochód naładować? A jak już wszystkie wtyczki do
    ładowania będą zajęte? Że nie wspomnę o tym, że jak na razie, to każdy
    producent ma swoją...
    Póki nie będzie można tego ładować w domu, w rozsądnym czasie, to nigdy
    się nie upowszechni.

    --
    viktorius

  • 8. Data: 2019-06-11 10:07:01
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Monday, June 10, 2019 at 11:41:24 PM UTC+2, Zenek Kapelinder wrote:
    > Znaczy sie ze mu nie odpowiedzial. W garazach sa male bezpieczniki bo nie
    przewidziano zadnego duzego obciazenia. Do tego pozostaje rozliczenie pobranego
    pradu.

    Zalezy od garazu, moj jest w garazowcu 3 kondygnacyjnym (niecale 20 lat ma pi razy
    oko). Bezpieczniki 6A, kazdy ma swoj licznik od samego poczatku istnienia budynku (z
    wlasna umowa z energetyka, sami sie rozliczmy). Pewnie da sie lekko zwiekszyc
    przydzial mocy, ale jak znam zycie to kilka(nascie) pierwszych osob, pozniej problemy
    sie zaczna z przekrojem kabli, zapasem mocy itp (przerabialem to juz w mieszkaniu,
    blok obok).
    Ale ostatnio ktos wynajal garaz obok mnie i laduje tam melexy (takie do wozenia
    turystow po Krk), wiec sie da, o ile taki badziew mozna nazwac samochodem
    elektrycznym ;)

  • 9. Data: 2019-06-11 18:00:08
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam!

    W dniu 11.06.2019 o 08:59, viktorius pisze:

    > Odpowiedź w stylu:
    > - Dzień dobry, macie truskawki?
    > - Farby olejne drugi regał po prawej

    Jeżeli mowa o SSM, to pytający otrzymał odpowiedział, tylko "kk" wyciął
    2/3 tejże odpowiedzi. Odpowiada nie "redaktorek", a Zarząd SSM.

    Brakująca treść:
    "Garaże będące w zasobach SSM zostały zaprojektowane i wybudowane przy
    założeniu maksymalnego obciążenia instalacji elektrycznej do 0,5 kW.
    Wprowadzenie większego obciążenia wymaga uzgodnienia zarówno ze
    Spółdzielnią jak i dostawcą energii, tj. Tauron Dystrybucja i leży po
    stronie zainteresowanego. Spółdzielnia nie planuje wykonania takiej
    instalacji w garażach".

    Niech właściciele garaży pogadają z dystrybutorem, może za 50 tys. zrobi
    im przyłącze większej mocy i będą sobie mogli na poczekaniu ładować.
    Mnie, jako członkowi spółdzielni, nie uśmiecha się do tego interesu
    dopłacać...

    Jak jest w nowych blokach? Ile można pobierać mocy z gniazdek
    montowanych w parkingach podziemnych?

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.