  • 11. Data: 2023-11-15 22:40:29
    Temat: Re: Lamki choinkowe
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

> [...]
    > Ale za jasne.
    > U rated 4,5 V
    > U out 6 V. (czym się te napięcia różnią?)
    > 2,7 W.
    >
    > Zabrałem tylko zasilacz wtyczkowy, i do końca nie wiem ile tak na prawdę
    > prądu idzie.
    >
    > Pierwsza myśl mało elegancka, to potencjometr 5 W, ale nie chcę kupować
    > kilku, aby przetestować, żeby regulował w całym zakresie.
    >
    > Może coś innego? Regulator prądu od prawie zera do tych teoretycznych
    > 600 mA?
    >
    > No i może było by trochę mniejsze, bo te potencjometry co znalazłem to

    w-liniowy-166431.html

    Przy LEDach nie wiadomego układu najlepiej stosować PWM do ściemiania.
    NE555 i garśćdrobnicy lub PIC/ATMELEK/ESP czy cokolwiek.

    Jak masz zdolności manualne to NE555 i potencjometr 0,25W i MOSFeta
    zmieścisz w fi 25mm...
    Ewentualnie gotowy klocek za 16zł:
    https://allegro.pl/oferta/szybki-sciemniacz-led-pwm-
    3v-35v-5a-90w-12087941518
    --
    pzdr, j.r.

  • 12. Data: 2023-11-16 19:16:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 14 Nov 2023 18:05:27 +0100, Robert Wańkowski wrote:
    > Jest tam przetwornica:
    > https://datasheetspdf.com/pdf-file/1310941/DEVELOPER
    MICROELECTRONICS/DP1800/1

    > R1 680 om
    > R2 4,53 k
    >
    > Tym dzielnikiem można coś zrobić w kierunku regulacji?

    Tak jest. Tylko - jesli dobrze czytam, to w trybie CS celem jest 1.3V
    na FB, co nam daje z tym dzielnikiem jakies 9.6V.
    Cos duzo - czyzby tryb CC ?

    A pardon - to jest na uzwojeniu Naux, na wyjsciowym Ns moze byc
    co innego.

    Jesli to tryb CV, to dałbym potencjometr rzedu 22k połaczony szeregowo
    z 1k, i te dwa druty równolegle do R2 - przy 22k zmniejszy napięcie
    tylko troche, przy 1k dosc istotnie. Bedzie mocno nieliniowe, ale
    liniowe być nie musi.

    Ten 1k to w sumie tylko dla zabezpieczenia układu, gdyby sie okazało
    ze moze mu zaszkodzic napiecie z cewki Naux. Moze i bez niego by
    zadziałalo.

    Alternatywa to potencjometr rzedu 5k, zapiąc konce na R2 i R1,
    a odczep do FB przez rezystor. Rezystor trzeba będzie dobrać, aby
    uzyskać pożądany zakres regulacji.

    Chyba, ze to jednak w CC działa - a ten tryb jakos słabo opisany -
    Rcs trzeba zmieniac?

    J.

  • 13. Data: 2023-11-19 23:07:15
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 16.11.2023 o 19:16, J.F pisze:
> [...]
    >
    > Alternatywa to potencjometr rzedu 5k, zapiąc konce na R2 i R1,
    > a odczep do FB przez rezystor. Rezystor trzeba będzie dobrać, aby

    Od czego zacząć? 1 k?

    > Chyba, ze to jednak w CC działa - a ten tryb jakos słabo opisany -
    > Rcs trzeba zmieniac?

    Na tym dzielniku jest 0,5 V.
    Ledy pobierają 300 mA, napięcie 4,3 V.

    Robert

  • 14. Data: 2023-11-20 13:43:59
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 19 Nov 2023 23:07:15 +0100, Robert Wańkowski wrote:

    MICROELECTRONICS/DP1800/1

    > Od czego zacząć? 1 k?

    Raczej 10k. W koncu chcesz tylko nieznacznie zmniejszyc napiecie.

    > Na tym dzielniku jest 0,5 V.

    Na tym dzielniku napiecie jest zmienne, bez oscyloskopu nie zmierzysz.

    (a z oscyloskopem bardzo ostroznie, bo to z sieci zasilane)

    > Ledy pobierają 300 mA, napięcie 4,3 V.

    Ale ledy maja swoje rezystory?

    te 4.3V to troche dziwne jak na "Uout 6V". Moze to tryb pradowy,
    zasilacz 300mA, 6V to maksymalne napiecie wyjsciowe.

    W trybie pradowym trzeba by zwiekszyc Rs, ale moze obnizenie napiecia
    tez pomoże.

    J.

  • 15. Data: 2023-11-20 14:15:49
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 20.11.2023 o 13:43, J.F pisze:

> [...]
    >
    > Na tym dzielniku napiecie jest zmienne, bez oscyloskopu nie zmierzysz.
    >
    > (a z oscyloskopem bardzo ostroznie, bo to z sieci zasilane)

    Te LEDy SMD ~3x2 mm wyglądają jakby były na takiej samej wielkości PCB
    umieszczone i dopiero druciki do nich dolutowane i całość kroplą gluta
    zalana. Świecą równo przy 10 mA, chyba U 2,5 V.
    Nie dostrzegłem niczego co by rezystorem mogło być, może w samej LED-zie?

    > te 4.3V to troche dziwne jak na "Uout 6V". Moze to tryb pradowy,
    > zasilacz 300mA, 6V to maksymalne napiecie wyjsciowe.

    Bez obciążenia jest 4,7 V.

    > W trybie pradowym trzeba by zwiekszyc Rs, ale moze obnizenie napiecia
    > tez pomoże.

    Sprawdzę.

    Robert

  • 16. Data: 2023-11-20 15:46:19
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 16.11.2023 o 19:16, J.F pisze:
    > Chyba, ze to jednak w CC działa

    Po stronie wtórnej są dwa uzwojenia, jedno zasila wyjście, drugie
    transoptor. To chyba w CV działa.

    Robert

  • 17. Data: 2023-11-20 16:45:47
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 20 Nov 2023 15:46:19 +0100, Robert Wańkowski wrote:

    > Po stronie wtórnej są dwa uzwojenia, jedno zasila wyjście, drugie
    > transoptor. To chyba w CV działa.

    Jak Pawel radził - mozesz zaczac od tego, aby w na wyjciu dac
    szeregowo zwykłą diode. Moze akurat bedzie w sam raz.

    J.

  • 18. Data: 2023-11-20 17:11:21
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 20.11.2023 o 16:45, J.F pisze:

    > Jak Pawel radził - mozesz zaczac od tego, aby w na wyjciu dac
    > szeregowo zwykłą diode. Moze akurat bedzie w sam raz.

    Dla siebie bym tak zrobił, ale, ma być płynna zmiana.

    Robert

  • 19. Data: 2023-11-20 17:42:21
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > 600 mA?
    >
    > No i może było by trochę mniejsze, bo te potencjometry co znalazłem to

    Kup przetwornicę stepDown. Masz pewność, że będzie działać. Potencjometr
    ugotujesz.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 20. Data: 2023-11-20 18:01:55
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    w-liniowy-166431.html

    > Kup przetwornicę stepDown. Masz pewność, że będzie działać. Potencjometr
    > ugotujesz.

    No niby w tym zasilaczu jest step-down. Jeżeli z tym co pisał J.F nie
    zadziała to tak zrobię.

    Robert