  • 71. Data: 2017-08-26 10:09:47
    Temat: Re: Lampa rtęciowa wysokopręzna
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    news:sxa2nbpng1ed.f9ut1uiytgqu.dlg@40tude.net...
    > A chemikalia w Aldrichu bardzo drogie ... ale ponoc dobre i czyste :-)
    >
    > Tu jest mala historyjka o 90%
    > http://rocketbelts.americanrocketman.com/hy-peroxide
    .html

    Hmm... w domu na spokojnie poczytam, bo na szkoleniu jestem (widać w
    nagłówku IP) i niebawem szykuję się do wyjazdu do domu, jeszcze dziś napiszę
    już z Warszawy (albo i nie napiszę, jeśli padnę odkimać).
    Zajrzę może na stronę tego sklepu powyżej.

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.

  • 72. Data: 2017-08-26 10:54:50
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.>

    W dniu 25.08.2017 o 20:23, Sebastian Biały pisze:
    [...]
    > Tak czy inaczej porozgladam się za rtęciowa 50W i zobaczę czy dam radę
    > zjechac z mocą nieco niżej, Retr0Bright działa lepiej jak działa powoli.

    Tu masz widma UV lamp nisko i wysokociśnieniowych (tak naprawdę
    średniociśnieniowej, wysokociśnieniowa emituje ciągłe widmo):

    https://www.crystec.com/senlampe.htm

    (przy okazji: nad widmami jest zdjęcie obudowy lampy wysokociśnieniowej)
    Jak widać, średniociśnieniowa emituje głównie w bliskim UV. Nadtlenek
    wodoru praktycznie nie absorbuje poniżej 300nm, więc większość energii
    "poleci na durch". Natomiast lampa niskociśnieniowa, albo deuterowa,
    jest jak znalazł.

    P.P.

  • 73. Data: 2017-08-26 11:08:16
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.>

    W dniu 26.08.2017 o 00:04, HF5BS pisze:
    [...]
    > Gdzieś wyczytałem, że jednak on wtedy eufemistycznie mówiąc, do
    > najtrwalszych nie należy. Właśnie, na łapę go wylej, (czy na cobądź
    > niemalże) czemu raptem się tak dekomponuje, żeby tylko z bolesnymi
    > skutkami? ZTCKojarzę, wiązanie podwójnego tlenu (nie pamiętam, jak się
    > takie fachowo nazywa) -O-O- do zbyt trwałych nie należy.

    Po prostu nadtlenek. Przykładem niestabilności jest ulubiony w pewnych
    kręgach nadtlenek acetonu. Ulubiony, bo nie wykrywają go detektory
    materiałów wybuchowych (są to spektroskopy masowe ustawione na azotany i
    nitrozwiązki). Jeszcze mniej stabilny jest nadtlenek eteru. Oba te
    związki łatwo zrobić z dostępnych surowców. Zdecydowanie jednak
    odradzam, zwłaszcza w przypadku tego drugiego ;-)

    P.P.

  • 74. Data: 2017-08-26 11:09:59
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 8/26/2017 10:54 AM, Paweł Pawłowicz wrote:
> [...]
    > wodoru praktycznie nie absorbuje poniżej 300nm, więc większość energii
    > "poleci na durch". Natomiast lampa niskociśnieniowa, albo deuterowa,

    Problem w tym ze nikt nie wie co jest lepsze, wysokie czy niskie UV bo
    opinie sa, jak to w internetach, rózne. Chcę zerknąć na rtęciową tylko
    po to aby sie przekonać czy jest lepsza w sensie efektow.

  • 75. Data: 2017-08-26 12:28:53
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" <p...@w...up.wroc.pl.> napisał w wiadomości
> [...]
    > nitrozwiązki). Jeszcze mniej stabilny jest nadtlenek eteru. Oba te związki
    > łatwo zrobić z dostępnych surowców. Zdecydowanie jednak odradzam,

    Podobno "najlepszy" w sensie jebutności, jest... nie wiem, jaka oficjalna
    nazwa, ktoś to opisał, jako azydoazydek azydku, podobno wystarczy pierdnąć
    na antypodach, żeby gwizdnęło... :) Powodem ponoć jest azot, któremu nie
    spieszno mieć status quo i usilnie chce zmienić skumanie z sąsiadami.
    Ale spoko, próbować nie będę, przynajmniej bez porządnego wyposażenia,
    pomocy/asysty i przeszkolenia, itd. Mnie śmieszno i straszno, jak czasem
    oglądam na YT gostków, co katują silniki do rozwałki (czy dowolne inne
    "demolyszyn hardkory" z czymkolwiek), a potem strach w oczach, bo nie mają
    czym tego gasić...

  • 76. Data: 2017-08-27 18:42:43
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.>

    W dniu 25.08.2017 o 14:58, J.F. pisze:

    > Hm, przychodza mi na mysl dwa dlawiki.
    > Dlawik po stronie AC, mostek, dlawik po stronie DC dla wyrownania pradu
    > ... ciekawe czy by dzialalo :-)

    Działa. I to bardzo dobrze!
    Oba dławiki dałem 1H. Lampa startuje bez problemów i pracuje stabilnie
    przy prądzie 0.55A. Lampa HgE3 50W.

    P.P.

  • 77. Data: 2017-09-17 21:45:23
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    > Palca to chyba nawet nie gipsują?

    małego u nogi mi nie gipsowali, normalnie chodziłem aż się zrosło (a
    może i nie, nikt nie sprawdzał potem..)

    /M

  • 78. Data: 2017-12-26 01:45:14
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Friday, August 25, 2017, 1:32:05 PM, you wrote:

    > Hm, srebro chetnie sie wiaze z bromem ... a moze potraktowac azotanem
    > srebra, a potem wyplukac utrwalaczem ?
    > Utrwalacz jeszcze do dostania, czy tan dzial przemyslu i handlu juz
    > upadl ? :-)

    Utrwalacz to tiosiarczan sodu (+dodatki, np. salmiak) - ma inne zastosowania i raczej
    produkcji nie wstrzymają.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 79. Data: 2017-12-26 02:29:06
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2017-08-26, =?UTF-8?B?UGF3ZcWCIFBhd8WCb3dpY3o=?= <p...@w...up.wroc.pl> wrote:
    > nitrozwiązki). Jeszcze mniej stabilny jest nadtlenek eteru. Oba te
    > związki łatwo zrobić z dostępnych surowców. Zdecydowanie jednak
    > odradzam, zwłaszcza w przypadku tego drugiego ;-)

    Nawet nie trzeba próbować celowo otrzymać. Chyba najwięcej wypadków
    zdarza się przy wielokrotnej destylacji eteru z tego samego kociołka.

    --
    Marcin

  • 80. Data: 2017-12-26 02:38:06
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2017-08-25, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Ale IMO to 2-3 minuty trwalo.

    Da się. Jeśli warstwa emulsji nie jest gruba z tiosiarczanem amonu
    jesteś w stanie wypłukać zw. zrebra w ca 30s. Nb. szybki utrwalacz
    wymyślono ZCP właśnie na potrzeby rediologii.

    Natomiast Polaroid, o ile dobrze kojarzę bo nie chce mi się teraz
    szukac, oparty był na paście, która jednoczesnie wywoływała i
    utrwalała, ze wszystkimi tego konsekwencjami rzecz jasna.

    --
    Marcin