  • 31. Data: 2017-06-05 15:57:14
    Temat: Re: Łapanie CO2 z powietrza, ponoć Szwajcarzy już łapią
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-06-05 o 15:47, J.F. pisze:

    > I to jest dowod na to, ze podupadli :-)

    Koalicja państw europejskich + USA + Japonia przeciw nim.
    To więcej niż mieli Niemcy przeciw sobie w drugiej wojnie światowej.

    WM

  • 32. Data: 2017-06-05 16:01:47
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-06-05 o 14:57, J.F. pisze:

    > Za to ciekaw jestem, czy nie mozna by tego CO2 pod ziemia uzyc w
    > pozytecznym celu - jakies wypychanie ropy, czy szczelinowanie łupków
    > gazonosnych ...

    A jak się wydostanie na powierzchnię i podusi ludzi?
    W Afryce CO2 wydostał się z jeziora i zabił wielu tubylców.

    WM

  • 33. Data: 2017-06-05 16:14:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >A jak się wydostanie na powierzchnię i podusi ludzi?
    >W Afryce CO2 wydostał się z jeziora i zabił wielu tubylców.

    No i dlatego mi sie niezbyt podoba.
    Wielu ludziom sie nie podoba, ale moze bardziej istotne te $60/t, bo
    cos nie pompuja pod ziemie, i przez kolejne 4 lata chyba nie beda :-)

    Ale trzeba przyznac ze gaz pod ziemia miliony lat przetrwal i sie nie
    wydostal.

    J.

  • 34. Data: 2017-06-05 16:42:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Koalicja państw europejskich + USA + Japonia przeciw nim.
    >To więcej niż mieli Niemcy przeciw sobie w drugiej wojnie światowej.

    Gdyby sie rozwijali jak my, to bysmy pisali ze koalicja Chinczykow
    przeciw nam - czyli nie mielismy szans :-)

    Zreszta nie musieli sie az tak rozwijac - wystarczylyby lepsze armaty
    :-)

    J.

  • 35. Data: 2017-06-05 16:43:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    W dniu poniedziałek, 5 czerwca 2017 21:57:10 UTC+9 użytkownik J.F.
    napisał:

    >Pomysł dobry, ale nie Twój :-)
    >https://en.wikipedia.org/wiki/Enhanced_oil_recovery

    Moj, ale nie twierdze, ze bylem pierwszy :-)

    Moglem tez zasnac gdzies na Discovery, a na drugi dzien miec swietny
    pomysl :-)

    J.

  • 36. Data: 2017-06-05 17:12:17
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 5 czerwca 2017 23:14:56 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    > cos nie pompuja pod ziemie, i przez kolejne 4 lata chyba nie beda :-)
    >
    > Ale trzeba przyznac ze gaz pod ziemia miliony lat przetrwal i sie nie

    Przetrwał tam gdzie się nie wydostał.

  • 37. Data: 2017-06-06 00:05:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 5 Jun 2017 08:12:17 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):

    > Przetrwał tam gdzie się nie wydostał.

    No i w takie miejsca chcemy wpompowac :-)

    J.

  • 38. Data: 2017-06-06 12:47:59
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 6 czerwca 2017 07:06:10 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:

    > No i w takie miejsca chcemy wpompowac :-)

    Dwutlenek węgla ma dużo mniejszy "kinetic diameter" (nie wiem jak to po polsku), więc
    dużo łatwiej się wydostanie.

  • 39. Data: 2017-06-06 12:52:25
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 02.06.2017 15:04, Konrad Anikiel wrote:
> [...]
    ant/

    > To jakiś dowcip? Najbardziej mnie rozwaliło wysysanie CO2 z powietrza
    > i karmienie nim pomidorków. No bo te szwajcarskie pomidory same nie
    > potrafią wyłapać CO2 z powietrza :-)

    Wyłapują, ale w atmoserze jest tego CO2 tylko określona ilość,
    a pomidorki dobrze sobie radzą i rosną szybciej przy większym stężeniu
    (uwaga, nie wszytkie rośliny tak mają).
    Można nawet kupić instalacje do szklarni która podgrzewa i dodaje CO2
    spalając banzynę czy węgiel.

    Oczywiście pod względem bilansu CO2 to nie jest ząden zysk, bo zamiast
    wsadzić tamten CO2 do kopalni, pomigorka nakarmić atmosferycznym,
    to ten przechwycony wprowadzamy do obiegu - pomidorek zostanie zjedzony
    lub zgnije, ostatecznie i tak ten węgiel trafi do atmoisfery.

    pzdr
    bartekltg

  • 40. Data: 2017-06-06 13:06:20
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 04.06.2017 05:37, Konrad Anikiel wrote:

    > No właśnie, w ludziach najciekawsze jest co ich dziwi najbardziej, a
    > co najmniej :-)
    >
    > Jest sobie taka quasi-technologia, którą kilka lat temu podniecał
    > się świat, pod tytułem CCS. Carbon Capture and Storage. Znaczy,
    > wywiercić dziurę w ziemi obok elektrowni i pompować w nią wszystkie
    > spaliny z kotła, minus azot. Pod ciśnieniem przekraczającym punkt
    > krytyczny, bo wtedy CO2 bardzo ładnie wpływa w skały. Mniejsza o
    > szczegóły, ważne że okazało się to nieefektywne energetycznie.

    > Jeszcze chodzą po świecie jakieś niedobitki tamtej halucynacji, ale
> [...]

    Zawsze CCS wydawało mi się dziwne, ale bardziej z obawy, czy to i tak
    za 50 lat nie wycieknie. I to takie zamiatanie pod dywan.
    Ale ostatnio trafiłęm na to:

    http://www.sciencemag.org/news/2017/05/goodbye-smoke
    stacks-startup-invents-zero-emission-fossil-fuel-pow
    er?utm_source=sciencemagazine&utm_medium=facebook-te
    xt&utm_campaign=netpower-13213

    Cały czas kombinują i nawet conieco wychodzi.

    pzdr
    barteklg