  • 1. Data: 2012-02-23 14:26:10
    Temat: GA-P35-DS4 i dyski SSD
    Od: Radek D <r...@p...onet.pl>

    Muszę zadać bardzo głupie pytanie - jak to jest z przepustowością SATA.
    Mam ja sobie płytkę taka jak w temacie z SATA 3Gb/s - czyli teoretycznie
    coś koło 375MB/s i tu kilka pytań:
    -czy ta prędkość jest osiągalna dla każdego z 8 portów SATA
    (czyli czy każdy z kilku dysków może mieć jednocześnie taki transfer)
    -czy nowsze dyski SSD z SATA III (odczyt ok 400-500MB/s) osiągną
    na SATA II maksymalny transfer (oczywiście ten dla SATA II)

    Tak sobie wymyśliłem, że może by tak kupić 2xSDD 60GB i na jednym
    system, a na drugim wszelkie możliwe TEMPy, a resztę trzymać na HDD ?

  • 2. Data: 2012-02-23 14:31:14
    Temat: Re: GA-P35-DS4 i dyski SSD
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Radek D nabazgrał(a):

> [...]
    > Tak sobie wymyśliłem, że może by tak kupić 2xSDD 60GB i na jednym system,
    > a na drugim wszelkie możliwe TEMPy, a resztę trzymać na HDD ?

    Na TEMPA wystarczy ci taki :)

    KINGSTON DYSK SSD SS100S2/8G

  • 3. Data: 2012-02-23 14:51:22
    Od: Radek D <r...@p...onet.pl>

    > Na TEMPA wystarczy ci taki :)
    >
    > KINGSTON DYSK SSD SS100S2/8G

    Hmmm - cena po byku, wydajność marna, pojemność śmieszna.

    Wydajność gorsza od HDD na którym mam TEMP.
    Cena za 2x wyższą cenę mam 8x większą powierzchnię i z 4x większą wydajność.

    Poza tym TEMP u mnie to przynajmniej 20-30GB (Lightroom).

  • 4. Data: 2012-02-24 18:49:13
    Od: DooMiniK <b...@p...pl>

    On 23/02/2012 14:51, Radek D wrote:

> [...]
    > wydajność.
    >
    > Poza tym TEMP u mnie to przynajmniej 20-30GB (Lightroom).

    Taki TEMP jest bardzo krytyczny dla Ciebie? tj. w przypadku awarii
    systemu dyskowego tracisz sporo? Może jednak RAID0 na dwóch
    szybkich dyskach talerzowych? Jakieś raptory? Albo jakieś dwa
    tanie SSD w RAID0?

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 5. Data: 2012-02-24 22:51:33
    Od: Radek D <r...@p...onet.pl>

    > Taki TEMP jest bardzo krytyczny dla Ciebie? tj. w przypadku awarii
    > systemu dyskowego tracisz sporo?
    Nie TEMPa mogę spokojnie stracić, a dyskiem SSD z systemem mogę z raz na
    jakiś czas zrobić backup na HDD.

    >Może jednak RAID0 na dwóch
    > szybkich dyskach talerzowych? Jakieś raptory? Albo jakieś dwa
    > tanie SSD w RAID0?

    Zakładając, że nie potrzebuję więcej niż 200GB na szybkich dyskach
    to albo musiałbym kupić dwa małe HDD (bardzo zły stosunek ceny do
    pojemności) albo jakieś większe i kombinować później co zrobić z wolnym
    miejscem. W dodatku RAID0 na 2 szybkich HDD to ok 200MB/s a tu 2 SDD
    zakładając nawet realną prędkość 300MB/s na dysk daje ok 600MB/s.

  • 6. Data: 2012-02-25 10:11:51
    Od: DooMiniK <b...@p...pl>

    On 24/02/2012 22:51, Radek D wrote:

> [...]
    > miejscem. W dodatku RAID0 na 2 szybkich HDD to ok 200MB/s a tu 2 SDD
    > zakładając nawet realną prędkość 300MB/s na dysk daje ok 600MB/s.

    Przestauję rozumieć - chcesz żeby było wydajnie, pewnie i najlepiej
    w niskiej cenie? Nie da rady. Trzeba troszkę grosza wsadzić, najlpiej
    kontroler PCIe SATA z 'fizycznym' RAIDem.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 7. Data: 2012-02-25 14:58:34
    Od: "T.F." <t...@u...wp.pl>

    Użytkownik "Radek D" <r...@p...onet.pl> ...

    > ... a tu 2 SDD
    > zakładając nawet realną prędkość 300MB/s na dysk daje ok 600MB/s.

    tia,
    realnie 300 i to jeszcze w Lightroom'ie

    sie bajek naczytales

    --