  • 21. Data: 2018-10-06 13:42:32
    Temat: Re: Laptop z i5/7 o dobrej jakosci wykonania
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 29/09/2018 23:31, Sebastian Biały wrote:
    > Czas na zmianę.

    No i zmieniłem.

    HP 8570w.

    Wady:
    a) klawiatura z numeryczną. Do dzisiaj nie wiem co jest w tym bardziej
    profesjonalnego.
    b) nie bootuje z mSATA bo programisci biosu HP nie mają wyobraźni.
    c) klawiatura jednak kierowana do biznesmenów: dziadowska o niewygodnym
    skoku ale za to podświetlana

    Zalety:
    a) dokładnie to co chciałem i więcej (fullhd)
    b) bios pozwala na bootowanie czegobądź w tym pxe

  • 22. Data: 2018-10-06 16:30:58
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Sebastian Biały, 06 paź 2018 w
    news:ppa73a$527$1@node1.news.atman.pl napisałeś/aś:

    > No i zmieniłem.
    >
    > HP 8570w.

    Czyli jednak 15. Dla mnie modele Elitebooków z tego okresu są obłędne.
    Osobiście wziąłbym 8570p z Ati. O ile nie miałbym wymagań co do
    grafiki.

    > Wady:
    > a) klawiatura z numeryczną. Do dzisiaj nie wiem co jest w tym
    > bardziej profesjonalnego.
    > b) nie bootuje z mSATA bo programisci biosu HP nie mają wyobraźni.
    Dziwię się, że w ogóle ma jakieś złącze mSata. Może jakiś update, mod
    biosu?

    > c) klawiatura jednak kierowana do biznesmenów: dziadowska o
    > niewygodnym skoku ale za to podświetlana
    >
    > Zalety:
    > a) dokładnie to co chciałem i więcej (fullhd)

    Pewnie kupione na Allegro? Jak matryca? W sensie czy można zobaczyć że
    przepracowała pewnie tysiące godzin. No i czy jest głośny? Bo jak tam
    jest jakiś i7 - zwłaszcza Q, to może szumieć. Ale to workstation.
    Dodam jeszcze, może nie wiesz, że jeśli masz taką potrzebę, to dzwonisz
    do HP, podajesz im SN i za free w ciągu kilku dni wysyłają ci płytki z
    systemem.

  • 23. Data: 2018-10-06 20:53:45
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 06/10/2018 16:30, pueblo wrote:
    > Osobiście wziąłbym 8570p z Ati. O ile nie miałbym wymagań co do
    > grafiki.

    Ma być OpenCL i wystarczy. U mnie jest Quadro K1000M, mogę wcisnąć
    K2000M ale drogie są. Nie ma potrzeby.

    > Dziwię się, że w ogóle ma jakieś złącze mSata.

    Jako cache dysku twardego. Jest tam jakaś tajemnicza technologia Intela
    która to umozliwiała. Ale jak się jej nie załączy to działa jak normalny
    dysk.

    > Może jakiś update, mod
    > biosu?

    Nie jest mi to niezbędne. Zamiast dysku mam M.2 w obudowie 2.5 cala, w
    złączu mSata siedzi sobie dysk do zabawy w programowanie a w gnieździe
    DVD dysk mechaniczny na por^M^M^M literaturę.

    > Pewnie kupione na Allegro? Jak matryca?

    I tu jest zagadka. Kolory są znacząco ładniejsze niż w innych moich
    maszynach. To sugeruje DreamColor. Ale z drugiej strony kąt widzenia od
    dołu powinien być znaczny a u mnie traci troche kontrastu. Czyli możliwe
    że nie DreamColor. Diabli wiedzą a trzeba ponoć matryce rozbierać żeby
    mieć pewność lub żebrać w HP po numerze seryjnym. Mam to jednak w nosie,
    nie oglądam na tym filmów, liczy się tylko rozdzielczość.

    > W sensie czy można zobaczyć że
    > przepracowała pewnie tysiące godzin.

    Nie. Nie można zobaczyć. Ale jest tak perfekcyjnie czysta i bez skazy że
    zakładam że to po jakimś pustaku bankowym co laptopa wyjmuje z torby dla
    szpanu na mitingach. Czyli typowy leasingobiorca z dużej korpo.

    > No i czy jest głośny?

    Nie. Aczkolwiek mam też takiego małego Acer Aspire one z i7 i tamtem
    jest absolutnie niesłyszalny. Więc nie jest głośnym, ale są cichsze.
    Przy pełnym wypasie CPU+GPU szum jest raczej męczący. To workstation,
    nie spodziewam się cudów, swoje też waży, większość elementów obudowy to
    metal i raczej nie grubosci papieru.

    > Dodam jeszcze, może nie wiesz, że jeśli masz taką potrzebę, to dzwonisz
    > do HP, podajesz im SN i za free w ciągu kilku dni wysyłają ci płytki z
    > systemem.

    Kluczyk do systemu w biosie. Nic nie trzeba podawać, po instalacji win10
    jest automatycznie aktywowany.

  • 24. Data: 2018-10-06 22:55:14
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    news:ppb0br$g4e$1@node2.news.atman.pl napisałeś/aś:

    > Jako cache dysku twardego. Jest tam jakaś tajemnicza technologia
    > Intela która to umozliwiała. Ale jak się jej nie załączy to działa
    > jak normalny dysk.

    To się chyba nazywało Intel Turbo Memory

> [...]
    > rozbierać żeby mieć pewność lub żebrać w HP po numerze seryjnym. Mam
    > to jednak w nosie, nie oglądam na tym filmów, liczy się tylko

    Podejrzewam, że sprzedawca chwaliłby się gdyby to był DC. Poza tym
    możesz wyciągnąć dowolnym programem typu hwinfo, co to jest za matryca.
    A w ogóle spece na forum nhl.pl od razu by wiedzieli.

> [...]
    > skazy że zakładam że to po jakimś pustaku bankowym co laptopa
    > wyjmuje z torby dla szpanu na mitingach. Czyli typowy leasingobiorca
    Do banku - workstation? Skoro taka idealna, to może wymieniana i to
    wcale nie jest to co hp tam wstawiło? Ja bym sprawdził, ale ja to
    trochę podejrzliwy jestem.
    Ale jeśli oceniasz sprzęt dobrze, to może podaj nick sprzedawcy -
    zawsze to jakaś rekomendacja na przyszłość.

    > Nie. Aczkolwiek mam też takiego małego Acer Aspire one z i7 i tamtem
    > jest absolutnie niesłyszalny. Więc nie jest głośnym, ale są cichsze.
    > Przy pełnym wypasie CPU+GPU szum jest raczej męczący. To
    Zawsze możesz nałożyć nową pastę termoprzewodzącą. Rozkręcanie tych
    laptopów to przyjemność.

    > workstation, nie spodziewam się cudów, swoje też waży, większość
    > elementów obudowy to metal i raczej nie grubosci papieru.

    No wiem, w razie czego można nim spokojnie komuś przyp.. w łeb i nadal
    będzie działać.

    > Kluczyk do systemu w biosie. Nic nie trzeba podawać, po instalacji
    > win10 jest automatycznie aktywowany.

    Coś mi się nie chce wierzyć. Te lapki były sprzedawane dawno temu -
    maksymalnie z W7pro(może 8) Więc pewnie ktoś zrobił darmowy upgrade do
    10 i teraz system się aktywuje na tej zasadzie. Tak mi się wydaje.

  • 25. Data: 2018-10-07 10:13:00
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 06/10/2018 22:55, pueblo wrote:
    > Podejrzewam, że sprzedawca chwaliłby się gdyby to był DC.

    Wychodzi na to że to LP156WF1-TLF3. Wychodzi na to że ma za małą głebie
    bitpwą do tego aby być dreamcolor.

    > Do banku - workstation?

    Oczywiście. Przykład kolegi pracującego w dużym oddziale w okolicy: bank
    kupił managerom laptopy. Nikogo nie pytał o zdanie, ale na mitingu padło
    hasło że "kupili najlepsze". No i frajerzy dzwigali potem 3.5kg
    najlepszego złomu do oglądania excela/powerpointa (podstawowoa funkcja
    obliczeniowa w banku) który większosć czasu łapał kurz. Rok później
    jakiś inny debil wpadł na to że Apple lepszy, więc nosili znowu lekkie i
    bezużyteczne laptopy o mocy połowy za 2x więcej. Itd itp. Koropo.

    Na marginesie korpo było bogate więc pod koniec laptopy zostały
    zniszczone mechanicznie. Jescze by ktoś te słupki odczytał z wypalonej
    matrycy.

> [...]
    > trochę podejrzliwy jestem.
    > Ale jeśli oceniasz sprzęt dobrze, to może podaj nick sprzedawcy -
    > zawsze to jakaś rekomendacja na przyszłość.

    Wole nie rekomendować. Być może miałem szczęście.

    > Zawsze możesz nałożyć nową pastę termoprzewodzącą. Rozkręcanie tych
    > laptopów to przyjemność.

    Na razie nie będę rozbierać, wbrew pozorom po obejrzeniu kilku drutów na
    poziomie obudowy już widzę że będzie sporo przepinania aby dorwać się do
    heat pipe. Łatwo to było w aspire który miałem wcześniej, 5 śrubek i
    cały układ chłodzenia do wyjęcia.

    > Coś mi się nie chce wierzyć. Te lapki były sprzedawane dawno temu -
    > maksymalnie z W7pro(może 8) Więc pewnie ktoś zrobił darmowy upgrade do
    > 10 i teraz system się aktywuje na tej zasadzie. Tak mi się wydaje.

    Jeśli w terminie nie zrobiłeś upgrade, ale po terminie zainstalowałeś
    goły win10 to ... działa. Myśle że to taki fake microsoftu: wiecie,
    termin minął, ale my musimy plan wyrobić. Zatem nie ma znaczenia czy go
    ktoś aktywował w terminie czy nie. Win10 po instalacji stwierdził że
    jest aktywowany. Podgląd biosu wykazuje zaszyty klucz, przypuszczalnie
    do win7 i to wrsji pro.

  • 26. Data: 2018-10-07 11:59:25
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Sebastian Biały, 07 paź 2018 w
    news:ppcf6e$pf1$1@node2.news.atman.pl napisałeś/aś:

    > Wychodzi na to że to LP156WF1-TLF3. Wychodzi na to że ma za małą
    > głebie bitpwą do tego aby być dreamcolor.

    Wychodzi na to że to LGD0259, czyli oryginalna - jeden z wariantów
    jakie montowali w tych sprzetach. No i nie DC.

    > Na marginesie korpo było bogate więc pod koniec laptopy zostały
    > zniszczone mechanicznie. Jescze by ktoś te słupki odczytał z
    > wypalonej matrycy.

    Barbarzyńcy.

    > Na razie nie będę rozbierać, wbrew pozorom po obejrzeniu kilku

    Przyjemność w znaczniu - jak to jest świetnie spasowane, wykonane,
    złożone, solidne. Poza tym, jeśli był tam oryginalny dysk, to po
    smarcie można stwierdzić ile czasu sprzęt był na chodzie.

    > instalacji stwierdził że jest aktywowany. Podgląd biosu wykazuje
    > zaszyty klucz, przypuszczalnie do win7 i to wrsji pro.
    I płytki z W7pro hp ci wyśle bez szemrania. Po gwarancji.

  • 27. Data: 2018-10-07 16:41:57
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 07/10/2018 11:59, pueblo wrote:
    > I płytki z W7pro hp ci wyśle bez szemrania. Po gwarancji.

    Ciesz się, ale jadnak Win7 to archeologia obecnie w mojej sytuacji.

  • 28. Data: 2018-10-12 20:43:27
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Mam DC (8540w) i kolory są ewidentnie szerokogamutowe (przy DC nawet EIZO EV2455
    wymięka co do nasycenia kolorów, przede wszystkim czerwieni).
    Znajdź na YT jakiś filmik High Color.
    DC to były LG Philips, TN to Samsung tak generalnie, można zapuścić jakiś programik
    HWinfo.
    DC niestety ma biel z zafarbami jak tęcza, więc widać po włączeniu gołym okiem ;-)
    A jak bardzo szybko mrugasz i przesuwasz wzrok to widzisz pasy RGB (DC ma
    podświetlenie RGB w odróżnieniu od zwykłych białych).

    Podpowiedz mi jak upgrejdować Win 7 Pro do Win 10.

    -----

  • 29. Data: 2018-10-12 21:33:29
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 12/10/2018 20:43, ń wrote:
    > Podpowiedz mi jak upgrejdować Win 7 Pro do Win 10.

    Nijak. Zainstalować od zera. Wyjdzie mu bardziej na zdrowie.

  • 30. Data: 2018-10-13 01:08:14
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Upgrejdować z win 7 do win 10 może być w sensie zainstalować od zera (chociaż zabawa
    ze sterownikami może być).
    Ale z jakiej płyty?
    Wolałbym mieć spokój bez konieczności wprowadzania kodu przy instalacji.
    Jak instalowałem na próbę W7 Pro PL z płyty pudełkowej retail, to normalnie pytał o
    kod (można było pominąć na 30 dni i tak zrobiłem).
    Jak próbowałem ściągnąć obraz płyty Win 7 ze strony MS, to MS krzyczał, że kod z
    naklejki się nie zgadza, bo OEM.
    Jak instalowałem W7 Pro EN z oryginalnej płyty HP (szczęśliwie przysłali,
    nieszczęśliwie bez SP1), to o nic nie pytał (podobnie było z innym HP i xp).
    Nie wiem, czy wystarcza pliczek 'OEM' w instalce, czy może już wcześniej w jakiejś
    bazie MS zapisane były pierwsze instalacje systemów tych poleasingowców.
    Podpowiedź: płyty to 8x40w i 8x60 są bez SP1, ale do 8x70w ponoć z SP1.
    Zamów w HP Polska nie tylko płytę, ale i w komplecie DVD ze sterownikami (tam parę
    fajnych programów jest, których nie ściągniesz z sieci, przede wszystkim
    Roxio/Corel).
    I nie ma co zwlekać, np. DVD do 8740w HP jeszcze generuje, ale do 8540w (niby 17'' i
    15'' podobne, lecz MB robią inni producenci) już nie, za 1-2 lata będziesz miał
    rarytas ;-)

    -----