  • 1. Data: 2009-01-22 18:51:43
    Temat: Linksys WAG200G
    Od: "Marcin Nowak" <a...@g...pl>

    Witam.
    Mam router Linksys WAG200G. Są do niego podłączone 4 komputey przez kabel i
    jeden przez Wi Fi.
    Problem polega na tym, że co jakiś czas następuje "zawieszenie" portu nr 1.
    Wygląda to następująco.
    Włączam UPS-a, wlączam następnie komputer i nagle dioda na routerze z portu
    1 (gdzie podłączony jest komputer) zaczyna migać z częstotliwością co 2s.
    Muszę wyłączyć komputer oraz UPS-a i za chwilę włączyć na nowo, wtedy już
    jest OK.
    Dzieje się tak tylko z tym komputerem podpiętym do portu 1. Kiedy nastąpi
    zawieszenie to nawet wyłączenie routera z prądu nic nie daje. Muszę, jak
    opisałem wcześniej, wyłączyć komputer i UPS. Potem działa.
    Czy ktoś wie z czego wynika problem i jak się go pozbyć.
    Dodam jeszcze, że gdy port się zawiesi a ja przepnę ten komputer do np.
    portu 2 to wtedy zawiesza się port 2, a jedynka zaczyna działać z innym
    komputerem.

    Pozdrawiam
    Marcin

  • 2. Data: 2009-01-22 19:03:19
    Temat: Re: Linksys WAG200G
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Marcin Nowak napisał(a):

    > Dodam jeszcze, że gdy port się zawiesi a ja przepnę ten komputer do np.
    > portu 2 to wtedy zawiesza się port 2, a jedynka zaczyna działać z innym
    > komputerem.

    Wiec problem lezy w komputerze lub kablu, ktorym jest podpiety. Zmien
    kabel, karte sieciowa etc.

    j.

    --
    Orle pióra, kaczy chód,
    i Cesarza zwalą z nóg.

  • 3. Data: 2009-01-22 20:59:41
    Od: "$M$" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > Dodam jeszcze, że gdy port się zawiesi a ja przepnę ten komputer do np.
    > portu 2 to wtedy zawiesza się port 2, a jedynka zaczyna działać z innym

    Aby się upewnić wyłącz tylko komputer który się wiesza,
    a potem odłącz mu na jakieś 5 sekund zasilane od ups-a
    (kabel z tyłu kompa lub wyłącznik z tyłu na zasilaczu).
    Ale najprawdopodobniej router nie ma z tym nic wspólnego.
    Wiesza się karta sieciowa (pewnie jakaś wbudowana
    w jedną z najtańszych płyt głównych). Aby problem rozwiązać
    dokup kartę sieciową (np. jakiegoś używanego 3com-a za 20 zł),
    włóz do kompa, zainstaluj, przepnij kabel ethernetowy
    do nowej karty i zapomnij o problemie ;-).
    Pozdr
    $M$

  • 4. Data: 2009-01-23 17:46:12
    Od: "Ktos" <n...@n...net>

    Jak ten router działa już jakiś czas, to pewnie do wymiany sa kondensatory
    elektrolity przy scalaku obsługującym porty.
    Miałem to już w 2 routerach serii WAGxxx- najpierw zaczynało się od zrywania
    połączenia z niektórymi kartami sieciowymi (migała i gasła dioda link) i
    stopniowo rozszerzało sie na wszystkie porty.
    Po wymianie 4 kondziorów- spokój.