  • 11. Data: 2009-01-22 20:49:26
    Temat: Re: Literatura - niezbednik
    Od: "Gabriel" <z...@p...fm>

    Użytkownik "Kapsel" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:ld5vlxqeh15i$.dlg@kapselek.net...
    > To znaczy wiesz, zależy co czytałeś wcześniej :)

    Wczesniej w tym temacie przeczytalem "Artystyczne projektowanie..." Beairda.
    I patrzac na tytuly dzialow doszedlem do tego, ze nasi polscy autorzy troche
    z niego zapozyczyli.
    Przy czym mowie od razu - moze to byc mylne wrazenie, bo ksiazke ocenilem na
    podstawie informacji umieszczonych na helionie. Czytalem fragment
    umieszczony na ftp heliona, ale IMO brzmial on jak praca semestralna
    jakiegos studenta - czyli latwo, lekko i ogolnie na temat, ale tak po
    lebkach ze az strach. No i sobie pomyslalem, ze tak moze byc z reszta
    rozdzialow. Ale juz pozycja zamowiona, wiec sie przekonam osobiscie:)

    > Ale ja np. z Nilsena trochę się nauczyłem rzeczy, trochę oczywistości
    > przebiegłem, a tutaj np. rozdział o kolorach był dla mnie niesamowicie
    > odkrywczy, bo ja z kolorami trochę na bakier a tutaj wyjaśnione jest chyba
    > wszystko co istotne w kontekście www.

    O. I to jest cos co mnie interesuje:)
    Czyli z niecierpliwoscia czekam na zamowiona pozycje. Tak samo, jak na te
    ksiazki, ktore wymienilem wczesniej w jednym z postow:
    "Layout - zasady/kompozycja/zastosowanie"
    "Twórcze projektowanie"

    Powinny byc podobne w temacie.

    > W pracy też się inni zainteresowali prototypowaniem jako takim, dotychczas
    > to robiliśmy w photoshopie a on jest w tym temacie biedny :D

    A tego pojecia przyznam sie nie znam.

    > Jeszcze do końca nie dotarłem, ale ogółem bardzo mi się podoba. Jeśli ktoś
    > ma kontropinię to zapraszam do dyskusji :)

    I ja tez:)

    Gabriel Zastawnik
    http://www.sigsoft.pl - Monitoring Komputera

  • 12. Data: 2009-01-22 21:02:09
    Od: "Gabriel" <z...@p...fm>

    Użytkownik "Gabriel" <z...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Przy czym nadmieniam, ze preferuje zwykle ksiazki - nie moge czytac duzo
    na
    > monitorze.

    I jeszcze porcja z sasiedniej grupy (archiwum pl.comp.grafika),
    zaproponowana przez Rafała T. (a mozecie mi wierzyc, ze jest to osoba, ktora
    zna sie na rzeczy):

    <cytat>
    "Ponieważ projektowanie layout-ów stron jest tylko skrawkiem grafiki
    projektowej to odsyłam do podstaw-podstaw czyli kompozycji i koloru

    Kompozycja i psychofizjologia widzenia
    ***** Sztuka i percepcja wzrokowa - R.Arnheim
    ***** Sztuka i zludzenie - Gombrich
    **** Punkt linia a płaszczyzna - Kandyński
    **** Teoria widzenia - Strzemińki
    *** Aktywność wizualna czlowieka - Jan Młodkowski
    *** Oko i obraz - Deręgowski

    Teoria barw:
    **** Historia koloru w dziejach malarstwa europejskiego - M, Rzepińska
    **** Kolor w malarstwie -J.M. Parramon - WSiP -1984
    *** Barwy i psychika . S.Popek "
    </cytat>

    Ilosc gwiazdek swiadczy o "must have" danej pozycji:)

    Tyle tylko, ze nalezy pamietac, ze te pozycje to dotycza spraw zwiazanych z
    grafiką i malarstwem w sensie ogolnym - niekoniecznie odnosnie projektowania
    serwisow www. No i sa niezle drogie;) Ale pozwalają na zdobycie cennej
    wiedzy z zakresu, ktory dla webdesignera jest niezbedny.

    I w podsumowaniu dodam jeden z komentarzy jaki wtedy padl. Na pytanie, czy
    po przeczytaniu tych ksiazek bedzie sie dobrym grafikiem padla niezywkle
    celna odpowiedz - "Nie. Ale bedzie sie oczytanym czlowiekiem" :)

    Czyli to jest to, do czego zmierzam: najpierw zdobyc pewna wiedze dzieki
    ksiazkom, a w praktyce juz wykorzystac podwaliny teoretyczne.

  • 13. Data: 2009-01-23 07:34:15
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Thu, 22 Jan 2009 21:49:26 +0100, Gabriel napisał(a):

    > A tego pojecia przyznam sie nie znam.

    Chodzi o makiety, w sensie, że zanim napiszesz kod WWW, to się robi jakiś
    schemat co gdzie ma być i jak wyglądać, dzięki czemu można robić wstępne
    testy z użytkownikami nawet, a przynajmniej samodzielnie dopracować co
    gdzie ma być i jak wyglądać. Taki niby techniczny layout.

    I wyszło, że są programy dedykowane do tego zadania, o czym nie miałem
    pojęcia :)

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 14. Data: 2009-01-23 08:20:39
    Od: "Radek N." <n...@g...pl>

    Kapsel pisze:

> [...]
    > gdzie ma być i jak wyglądać. Taki niby techniczny layout.
    >
    > I wyszło, że są programy dedykowane do tego zadania, o czym nie miałem

    Grrrr..... to wyobraź sobie, że "jakiś schemat" i "niby techniczny
    layout" w połączeniu z diagramami, specyfikacjami technicznymi, milionem
    tekstów, maili i godzinami przegadanymi z klientami to mój obecny zawód!
    I zdaję sobie sprawę z tego, że nawet ludzie z branży pomijają zgrabnie
    moją profesję :(

    Jeśli chodzi o programy to looknij na prototypowanie i diagramy na blogu
    M. Kasperskiego:
    http://ui.blox.pl/2008/10/Usability-narzedzia-zamias
    t-CD.html

    --
    Radek N.

  • 15. Data: 2009-01-23 22:37:38
    Od: "Gabriel" <z...@p...fm>

    Użytkownik "Radek N." <n...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tekstów, maili i godzinami przegadanymi z klientami to mój obecny zawód!
    > I zdaję sobie sprawę z tego, że nawet ludzie z branży pomijają zgrabnie

    A jaka nosi nazwe?

  • 16. Data: 2009-01-24 08:08:19
    Od: "Radek N." <n...@g...pl>

    Gabriel pisze:
    > Użytkownik "Radek N." <n...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > A jaka nosi nazwe?

    Na wizytówce mam ogólnikowo - analityk systemów, w praktyce nazwałbym to
    "wół roboczy do orania pola złamanym patykiem".

    ...ale żeby nie było, że moje wypowiedzi na grupie są czysto
    teoretycznie (co już mi zarzucano), to uzupełnię, że z zamiłowania
    jestem - i tu też ogólnikowo: web developerem ;)

    --
    Radek N.

  • 17. Data: 2009-01-24 09:31:42
    Od: "Gabriel" <z...@p...fm>

    > Na wizytówce mam ogólnikowo - analityk systemów, w praktyce nazwałbym to
    > "wół roboczy do orania pola złamanym patykiem".

    :) A mnie kiedys jeden z wykladowcow AE Krakow chcial koniecznie uczynic
    analitykiem systemow.
    Caly rocznik zreszta, ale mu sie nie udalo troche.

    > ...ale żeby nie było, że moje wypowiedzi na grupie są czysto
    > teoretycznie (co już mi zarzucano), to uzupełnię, że z zamiłowania
    > jestem - i tu też ogólnikowo: web developerem ;)

    :) No to tak jak ja:) Ja bym dodal jeszcze o sobie - hobbystą :)

  • 18. Data: 2009-01-24 12:36:09
    Od: "Radek N." <n...@g...pl>

    Gabriel pisze:
    > Użytkownik "Radek N." <n...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > :) A mnie kiedys jeden z wykladowcow AE Krakow chcial koniecznie uczynic
    > analitykiem systemow.
    > Caly rocznik zreszta, ale mu sie nie udalo troche.

    Znaczy "woła roboczego..." chcieli zrobić :>

    --
    Radek N.

  • 19. Data: 2009-01-24 13:27:10
    Od: "Gabriel" <z...@p...fm>

    > Znaczy "woła roboczego..." chcieli zrobić :>

    No wlasnie nie wiem. Wtedy nikt dokladnie nie wiedzial kto to ten analityk
    systemowy jest, wiec pewnie dlatego nim nie zostalem;)
    A pozniej zaczalem prace w calkiem innym sektorze niz informatyka, ale
    robienie stron nadal pozostalo ulubionym zajeciem po pracy:)