  • 51. Data: 2020-01-13 05:50:22
    Temat: Re: Ludzie piece strugają
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-01-13, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    drut go nie topią. Nigdy tego nie zrozumiem.

    > Hm, elektrode topi na calej srednicy, ale to moze kiepski argument :-)

    Temperatura termicznej plazmy (warunek przewodzenia) jest dużo wyższa
    niż topnienia elektrody, więc przekrój pola o temperaturze
    wystarczającej do stopienia tej elektrody będzie większy niż konieczny
    dla przewodzenia łukiem.

    --
    Marcin

  • 52. Data: 2020-01-13 11:16:36
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-01-13 o 02:11, J.F. pisze:

> [...]
    >
    > Hm, elektrode topi na calej srednicy, ale to moze kiepski argument :-)
    >
    > Chialem znalezc jakies fotki, a tu to wypadlo

    Czym to zasilać? Nie podają linku do budowy zasilacza.
    Może akumulator samochodowy wystarczy?

    WM

  • 53. Data: 2020-01-13 13:56:17
    Od: 4...@g...com

    Jakie to ma znaczenie czym zasilić skoro nikt z biorących udział w dyskusji nie zrobi
    żadnego piecyka.

  • 54. Data: 2020-01-13 14:28:03
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    > Dokładnie.
    > Najdroższe to będą tranzystory i kondensatory:
    > - tranzystory: IRF P064N x2
    > - kondensatory: 2,2 [uF] x8
    > Nie mam czasu w tej chwili sprawdzać, ale możesz po-google'ać.
    > Kondensatory to można wydłubać z UPS'a, zdobytego na szrocie.

    rozglądnę się

    > Generalnie proponuje zacząć o poszukania:
    > 1. obudowy (do której wejdą 2 i 3),
    > 2. kondensatorów,
    > 3. radiatorów do tranzystorów,
    > 4. reszta to drobiazgi na PCB,
    > 5. PCB dopasować do obudowy.

    tu też nie będzie problemu

    > Co do tranzystorów to zwróć uwagę na to, że w projekcie
    > autor przykręcił je do obudowy. Tylko tam są podkładki izolacyjne
    > (izolujące elektrycznie), najprawdopodobniej z miki.
    > Zrobił tak bo to prototyp. Nie jestem zwolennikiem takiego "chłodzenia"
    > tranzystorów. Najlepiej jak każdy tranzystor będzie miał własny radiator.
    >
    > A żeby daleko nie szukać to poszukaj jakiegoś spalonego zasilacza do PC.
    > Masz gotową, elegancką obudowę, radiatory do tranzystorów,
    > wentylator do chłodzenia radiatorów, włącznik 24V (ten od 220 250V).
    > Gniazdo bezpiecznikowe, toroidy.

    Mam pewnie ze 2 na stanie ;)

    > W miejsce gniazda 220[V] wstawisz sobie jakąś nietypowa wtyczkę + przewody
    > + klemy i do ...akumulatora.
    > Akumulator jakiś tam znajdzie się w garażu. Sprzęt do podładowywania
    > akumulatora też jakiś tam już w garażu jest.
    > No i można zaczynać się bawić.

    akku jest, ale coś padnięty choć może na próbę wystarczy!

    > W mojej ocenie to jest najtańsza przetwornica ZVS, taniej się nie da.
    > Tańszy jest tylko koks + stary odkurzacz, który "dmucha"... ;).

    To jest + ostania alternatywa butla 11kg propan-butan i podwójny palnik,
    ale jak wspomniałem to upierdliwe czasochłonne i wychodzi na to że przez
    ten czas kosztowne!

    Robak

  • 55. Data: 2020-01-13 14:43:28
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    W dniu 2020-01-13 o 02:11, J.F. pisze:
    > Chialem znalezc jakies fotki, a tu to wypadlo
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=VTzKIs19eZE

    Właśnie dokładnie o takiej idei myślałem.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 56. Data: 2020-01-13 14:45:07
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    W dniu 2020-01-12 o 17:28, Sir_Robak pisze:
    > A pytanie nie wie ktoś może czy są rozwiązania gotowe bez rujnowania
    > budżetu?

    Może kuchenkę indukcyjną dało by się zhackować do tego celu. Da się
    uszkodzoną wyszarpać za kilkadziesiąt zł.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 57. Data: 2020-01-13 15:18:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" napisał w wiadomości grup

    >Właśnie dokładnie o takiej idei myślałem.

    Mnie sie nie podoba, ale jesli dziala ...

    J.

  • 58. Data: 2020-01-13 15:51:23
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    W dniu 2020-01-13 o 14:45, Pawel "O'Pajak" pisze:

    > Może kuchenkę indukcyjną dało by się zhackować do tego celu. Da się
    > uszkodzoną wyszarpać za kilkadziesiąt zł.

    I kuchenka była brana pod uwagę nawet 1 kolega próbował... ale my nie
    elektroniki Panie bez chociażby ogólnej instrukcji czy jakiegoś projektu
    demo nie damy rady :(

    Robak

  • 59. Data: 2020-01-13 18:27:49
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 13 stycznia 2020 14:43:29 UTC+1 użytkownik Pawel "O'Pajak"
    napisał:

    > Właśnie dokładnie o takiej idei myślałem.

    W sumie jak tam nasypiesz topnika od SAWu to masz szansę uzyskać całkiem czysty
    metal, tylko uważaj żeby elektrody nie zanieczyszczały metalu, grafit lubi się
    rozpuszczać w stali.

  • 60. Data: 2020-01-13 19:09:16
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 13 stycznia 2020 00:40:02 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    sam drut go nie topią. Nigdy tego nie zrozumiem.
    > [...]
    średnicę elektrody otulonej z duplexu żeby dało się ją całą wykorzystać? Bo mi się
    wydaje że wzorki na papierze nie wystarczą, trzeba jednak rozumieć fizykę zjawiska.

    > Najpierw trzeba zrozumiec czemu prad topi koniec drutu a nie caly :-P

    Dajesz.

    > Ty piszesz "bedzie niepraktycznie dlugo", a ja pisze "nigdy nie
    > nastapi". To dla tych, co sobie pomysla, ze dluzej poczekaja, ale
    > dadza rade stopic.

    Ludzie nie są gupie. Ale pisz.

    > Ale oni wcale nie maja oslonu gazowej.

    Przed chwilą twierdziłeś że dwutlenek węgla w spalinach z palnika daje osłonę.