  • 31. Data: 2017-12-15 21:35:16
    Temat: Re: Lutoanie blaszanych styków
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 15.12.2017 o 20:27, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Paweł Pawłowicz"  napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > 75C to nie za malo na pienienie ?
    > Chyba, ze to pienienie od wody, a nie od pary ...

    Najpierw się topi, a właściwie rozpuszcza w wodzie krystalizacyjnej,
    przy dalszym ogrzewaniu woda odparowuje pieniąc się. Potem się topi, a
    potem traci wodę tworząc metaboran.

    > A nizej nie dziala ? Ten wodny goracy roztwor tez moze miec jakies
    > wlasciwosci.

    Jak z wszystkimi reakcjami chemicznymi, działa, ale szybkość reakcji
    jest pomijalnie mała.
    Dawno, dawno temu chemicy stosowali "perłę boraksową" w celu
    analitycznym, do identyfikacji metali.

    P.P.

  • 32. Data: 2017-12-18 08:25:04
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

> [...]
    > jest pomijalnie mała.
    > Dawno, dawno temu chemicy stosowali "perłę boraksową" w celu

    czyli jednak na tych samych książkach żeśmy się wychowywali :)