  • 11. Data: 2015-04-08 15:58:29
    Temat: Re: Magazynowanie energii
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 8 kwietnia 2015 15:41:10 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

    > Rotfl! Oni ciągle oświetlają każdy kilometr autostrady jak w latach
    > 90??

    Od roku albo dwóch nie włączają wszystkich latarni na wszystkich drogach,
    przynajmniej pomiędzy zjazdami, z dala od Brukseli. W okolicach stolicy i na zjazdach
    świecą po staremu. Zjazdów jest tyle, że pomiędzy nimi możesz nawet nie zauważyć że
    cos zgasili.

  • 12. Data: 2015-04-08 17:10:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości
    W dniu środa, 8 kwietnia 2015 14:12:31 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > Jest to jakis pomysl .... ale wydaje sie kosztowny, bardzo
    > kosztowny.
    > Jesli zwykla tama na rzece jest droga, a tu mamy znacznie dluzsza
    > oj, bedzie bardzo drogo.

    >Tamę się buduje raczej z betonu, bo nie może być za gruba, no może z
    >nielicznymi dziwacznymi wyjątkami.
    >A taka wyspa na płytkim morzu może być usypana z bele czego, może być
    >szeroka, więc nie musi być to super zbrojony beton.

    Tam bedzie woda szybko plynac, a morze falowac, wiec mysle ze z byle
    czego nie moze byc.
    No ale moze wystarczy cienki beton na wale z piasku.
    Tylko wtedy rury trzeba dlugie, a to straty ...

    >Belgia zapowiedziała budowę bez względu na źródło finansowania.
    >W desperacji są. Pozamykali atomówki, brakuje im prądu na oświetlanie
    >autostrad latarniami co 50 metrów...

    No, ciekawe. Poczekamy, zobaczymy.
    2GWh ... u nas na jakies 10 minut zasilania kraju, w nocy na dluzej,
    ale na autostrady moze starczy ...

    >Ale tam trochę statków czasem pływa.

    Przestana, bo w pomysle jest obnizenie poziomu morza Srodziemnego o
    kilkadziesiat metrow :-)
    Ale za to jaka elektrownia moze powstac :-)

    J.

  • 13. Data: 2015-04-08 17:11:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 8 Apr 2015 05:32:23 -0700 (PDT), Konrad Anikiel

    >Rotfl! Oni ciągle oświetlają każdy kilometr autostrady jak w latach
    >90??

    No wiesz, przyjemnie sie jezdzi po takiej autostradzie. I bezpiecznie.
    I niedrogo ... o ile elektrownia jest parowa :-)

    J.

  • 14. Data: 2015-04-08 17:24:21
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 8 kwietnia 2015 17:10:14 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > Tam bedzie woda szybko plynac, a morze falowac, wiec mysle ze z byle
    > czego nie moze byc.

    Większa część wybrzeża morza Bałtyckiego jest z bele czego, a jakoś jeszcze nas nie
    pożarło.

    > No ale moze wystarczy cienki beton na wale z piasku.

    Geomembrana wystarczy.

    > Tylko wtedy rury trzeba dlugie, a to straty ...

    Się dobiera średnice do długości, się nie ma strat.

    > No, ciekawe. Poczekamy, zobaczymy.
    > 2GWh ... u nas na jakies 10 minut zasilania kraju, w nocy na dluzej,
    > ale na autostrady moze starczy ...

    Od czegoś trzeba zacząć. Podziała pare lat, będą doświadczenia, postawi się większe.
    Zresztą to nie jest źródło prądu, tylko akumulator do wyrównania tego co z wiatraków
    leci. Reszta kraju jakoś sobie poradzi.

    > Przestana, bo w pomysle jest obnizenie poziomu morza Srodziemnego o
    > kilkadziesiat metrow :-)
    > Ale za to jaka elektrownia moze powstac :-)

    Taki pomysł sowieci mieli (Penżyńska elektrownia pływowa), ale szlag go trafił.

  • 15. Data: 2015-04-09 13:21:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...

    >Większa część wybrzeża morza Bałtyckiego jest z bele czego, a jakoś
    >jeszcze nas nie pożarło.

    W Trzesaczu moga miec inne zdanie.
    Ale tam nie mamy turbin mocy paruset MW ..

    >Geomembrana wystarczy.

    Hm, na 30 lat ?

    >Się dobiera średnice do długości, się nie ma strat.

    Koszta jednak rosna.

    >Od czegoś trzeba zacząć. Podziała pare lat, będą doświadczenia,
    >postawi się większe.

    Baltyk, caly Baltyk wypompowac :-)
    Niestety - Baltyk ma niekorzystne warunki, dlatego proponuje Gibraltar
    :-)

    >Taki pomysł sowieci mieli (Penżyńska elektrownia pływowa), ale szlag
    >go trafił.

    Nie, plywowa mi sie nie podoba. Male te plywy, malo pradu.
    A tu odgrodzic morze od oceanu i mozna wpuszczac wody tyle ile
    odparowuje.
    A to zdaje sie dosc sporo.

    J.

  • 16. Data: 2015-04-09 13:33:48
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 9 kwietnia 2015 13:22:06 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > Nie, plywowa mi sie nie podoba. Male te plywy, malo pradu.
    > A tu odgrodzic morze od oceanu i mozna wpuszczac wody tyle ile
    > odparowuje.
    > A to zdaje sie dosc sporo.

    Ale odróżniasz elektrownię (takie cuś co wytwarza prąd) od elektrowni
    szczytowo-pompowej (takie cuś co marnuje prąd, przy okazji jego magazynowania) ?

  • 17. Data: 2015-04-09 14:24:19
    Od: albercik <n...@g...pl>

    W dniu 09.04.2015 o 13:33, Konrad Anikiel pisze:

    > Ale odróżniasz elektrownię (takie cuś co wytwarza prąd) od elektrowni
    szczytowo-pompowej (takie cuś co marnuje prąd, przy okazji jego magazynowania) ?

    no ale może być jeszcze coś pomiędzy - elektrownia szczytowo-pompowa ze
    stale zasilanym z innego źródła, zbiornikiem górnym, wtedy mamy coś co
    stale może generować prąd, oraz go marnować jak jest za dużo, bo to też
    problem nie mały.
    Są takie twory?

  • 18. Data: 2015-04-09 14:30:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    napisał:

    >Ale odróżniasz elektrownię (takie cuś co wytwarza prąd) od elektrowni
    >szczytowo-pompowej (takie cuś co marnuje prąd, przy okazji jego
    >magazynowania) ?

    Odrozniam, ale jak juz obnizymy poziom morza o te 50-100m i sobie
    przypomne naslonecznienie na poludniu ... to moze zadna sz-p nie
    bedzie nam potrzebna :-)

    J.

  • 19. Data: 2015-04-09 14:45:16
    Od: masti <g...@t...hell>

    albercik wrote:

> [...]
    > stale zasilanym z innego źródła, zbiornikiem górnym, wtedy mamy coś co
    > stale może generować prąd, oraz go marnować jak jest za dużo, bo to też

    teoretycznie każda wodna możę wodę puścić na turbiny lub bokiem

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 20. Data: 2015-04-09 16:13:32
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 9 kwietnia 2015 14:30:53 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > Odrozniam, ale jak juz obnizymy poziom morza o te 50-100m i sobie
    > przypomne naslonecznienie na poludniu ... to moze zadna sz-p nie
    > bedzie nam potrzebna :-)

    Dobrze kombinujesz, ale powiedz czemu zasolenie morza śródziemnego nie rośnie w
    nieskończoność?