  • 11. Data: 2011-05-16 19:52:13
    Temat: Re: Magnes, przyssawka
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 16 Maj, 00:41, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:
    > Próbowałem na przykładach, które są na stronie programu.
    > Ale pewny nie jestem.
    > Chętnie zobaczę plik z moim magnesem.

    Ciężka sprawa, wyszedłem z wprawy a wersja studencka zawsze uboga
    była, na uczelni kombinowaliśmy z wersją dosową gdzie nie było
    ograniczenia siatki i potem import pod windows ;)

    Spróbuję coś sklecić choć może być to działanie o dokładności metody
    Macajewa.
    Na początek próbuję zdefiniować ten magnes, z tego co piszesz
    pojedynczy magnes ma uciągnąć 250g, więc narysowałem magnesik 3x2mm z
    doczepionym po obu stronach rdzeniem ze stali 1211, zawór przyjąłem że
    jest ze stali St3. Odległość między magnesem a zaworem 0,1 mm,
    szerokość układu 20 mm (jak średnica zaworu, coby było łatwiej).
    Metodą pi razy oko dobrałem moc magnesu tak, żeby siła w szczelinie
    wynosiła 2,45 N (masa 250g, przyciąganie ziemskie). Wykres gęstości
    strumienia wygląda tako:

    http://lisciasty.firehost.pl/zawor1.jpg

    To w środku to magnesik położony na boku, bieguny po lewej i prawej.
    Pod spodem zawór.

    Następnie odsunąłem zawór o 5 mm i wyszło coś takiego:

    http://lisciasty.firehost.pl/zawor2.jpg

    Siła działająca na zawór to 0,13 N, więc niby powinno wystarczyć, bo
    aby dźwignąć 5g wystarczy coś więcej niż 0,05N (ile więcej to nie
    wiem, nie potrafię obliczyć).

    Dorzucam jeszcze 2 takie same magnesiki, między nimi zostaje ten sam
    rdzeń. Wynik:

    http://lisciasty.firehost.pl/zawor3.jpg

    Robi się już lepiej, siła 0,4 N. Wydaje mi się, że powinno wystarczyć,
    ale nie mam pojęcia jakie Ty masz tam materiały, jak to ułożone tak
    naprawdę i nie wiem jak zamodelować taki przestrzenny układ 9
    magnesików otoczonych rdzeniem :/ Za cienki jestem na to.
    Według mnie, jeżeli poukładasz to w miarę sensownie (tzn. tak żeby
    magnesy się nawzajem nie osłabiały) to ma to szansę zadziałać...
    Ale dobrze byłoby pogadać z kimś bardziej kumatym ;)

    Pzdr.
    L.