  • 11. Data: 2018-06-27 08:03:30
    Temat: Re: Małe miejskie, z automatem?
    Od: p...@g...com

    Wrażenia z jazdy

    Jak jeździ się Citigo? No cóż, średnio! I to wcale nie przez silnik czy wady
    konstrukcyjne. Otóż, do testu zażyczyliśmy sobie auto z automatyczną skrzynią ASG. A
    ASG, nie znaczy niestety DSG. Ani S-Tronic, choć zasada pracy skrzyni jest podobna do
    tej znanej choćby z Audi R8. Otóż skrzynia jest bardzo wolna. I to do bólu. Wbijamy
    gaz w podłogę i... NIC. Auto najpierw myśli, potem nieśpiesznie rusza. Nawet ja,
    fanatyk skrzyń automatycznych byłem zawiedziony. Ale czy taka skrzynia to tylko wady?
    A właśnie, że nie. Paradoks? Bzdura. Citigo to auto miejskie. A jazda w mieście, w
    korkach, zwężeniach, remontach i ograniczeniach wcale nie wymaga skrzyni DSG. Ta,
    wbrew pozorom - wystarczy. Tylko musimy nauczyć się z nią żyć (czyt. jeździć na
    większych obrotach). I, niestety, między bajki trzeba włożyć katalogowe wyniki
    spalania. W naszym teście auto paliło około 1,5 litra więcej. Oczywiście, nie tylko
    przez skrzynię. Mały silnik poważnie obciąża też klimatyzacja. I o tym musimy
    pamiętać.