  • 91. Data: 2018-10-15 22:03:06
    Temat: Re: Mały dobry rejestrator
    Od: Marek S <p...@s...com>

    > Jak by bylo sto kamerek to gosc ze skody by nie wiedzial co sie stalo.

    Wydłubałby kartę z rejestratora i zobaczyłby co się stało.

    > Przy obcierce
    > na parkingu kazda kamerka mogaca zarejestrowac numery agresora byla by dobra. Moje
    po 35 zlotych za sztuke byly by zbyt dobre do takiego zdarzenia.

    Jasne: ale znów powtórzę, to jest jedno z wielu zdarzeń jakie się
    przytrafić mogą. To, ze coś się udało zarejestrować w idealnych
    warunkach i na postoju w dodatku, nie oznacza, że uda się zarejestrować
    w ruchu i przy słabym świetle.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 92. Data: 2018-10-16 03:10:21
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To ten Slowak przezyl ze moglby wyciagnac karte? Oczywiscie ze moze sie duzo zdarzyc.
    Moze ufo wyladowac. Nie ma zadnego innego uzasadnienia niz maly fiutek do kupowania
    drogich kamerek do samochodow. Wykazales ze przydatnosc drogiej jest taka sama jak
    bardzo taniej.

  • 93. Data: 2018-10-16 06:05:18
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 15.10.2018 o 21:56, Marek S pisze:
    > Ok, ale w tej gałązce wątku dyskutujemy _WYŁĄCZNIE_ o zasadności
    > istnienia tylnej kamery.

    To jeżeli wyłączenie o zasadności z pominięciem czynnika ekonomicznego,
    to przyznaj że boczne kamery by się też przydały? Jeżeli tylną dodajemy
    żeby objąć dodatkowy procent przypadków, to nadal nie będą to wszystkie
    możliwe :-)

    Zasadne poza tym jest też posiadanie małego samochodu elektrycznego
    którym poruszasz się na co dzień do pracy, drugi dla żony oraz trzeci
    spalinowe kombi o mocy >= 250KM żeby bezpiecznie dojechać na wakacje.
    Przydałby się też czwarty co byś mógł w weekendy się wyszaleć na torze -
    dzięki temu było by mniej gniewnych/nie wyżytych na drogach.

    Twój argument w ogóle jest dobry. Można go np. użyć w dyskusjach nad
    zasadnością nabycia takiego. Jak widać same zalety, a argumenty
    malkontentów o cenach szybko zbędziemy "w tej gałązce wątku dyskutujemy
    _WYŁĄCZNIE_ o zasadności" ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 94. Data: 2018-10-16 10:34:30
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    > to przyznaj że boczne kamery by się też przydały? Jeżeli tylną dodajemy
    > żeby objąć dodatkowy procent przypadków, to nadal nie będą to wszystkie
    > możliwe :-)

    Nie wyobrażam sobie przypadku, który nie byłby udokumentowany za pomocą
    dwóch kamer. Chyba tylko strzał z karabinu oddany w bok samochodu nie
    byłby udokumentowany za pomocą tych dwóch kamer. Ale kamera umieszczona
    z boku też by go nie sfilmowała. :)
    Wszystkie zdarzenia drogowe zostaną sfilmowane, jeśli ma się kamerki i z
    przodu, i z tyłu. Nic na to nie poradzisz.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 95. Data: 2018-10-16 15:00:57
    Od: s...@g...com

    On Monday, 15 October 2018 23:05:39 UTC-5, Mateusz Bogusz wrote:

> [...]
    > to przyznaj że boczne kamery by się też przydały? Jeżeli tylną dodajemy
    > żeby objąć dodatkowy procent przypadków, to nadal nie będą to wszystkie

    W praktyce nie trzeba. Tak jak nie trzeba mierzyc temperatury nogi chorego jak juz
    sie zmierzylo temperature pod pacha. Samochody sie poruszaja i przednia kamera
    sfilmuje samochod ktory przywali w czyjs bok i do tego pokaze ze na sygnalizatorze
    bylo zielone.

    Boczne tez sie przydadza ale zazwyczaj (czyli 99.99% przypadkow) jak auto jest
    uderzone z boku to przednia kamera w jednym albo w drugim pokaze kto byl winny. Bo
    idea kamery jest to aby niewinny nie musial sie tlumaczyc.

> [...]
    > zasadnością nabycia takiego. Jak widać same zalety, a argumenty
    > malkontentów o cenach szybko zbędziemy "w tej gałązce wątku dyskutujemy

    Trolujesz czy jestes oderwany od realiow swiata? Zenek napisal ze ma kamerki za
    40pln. I ja wiem ze dzis na takich bez problemu widac co sie dzieje.
    Z tylu predkosci sa znacznie mniejsze wiec kamerka nie musi byc fullhd aby pokazala
    nie tylko co sie dzieje ale i rejestracje winnego.

    I te 40pln jest gwozdziem programu. Jak cie nie stac to nie kupuj, inteligentni
    zrozumieli przeslanie i jak ktos ma fanaberie to se te kamerke kupi za
    40-80-120-600pln bo zdecyduje ze go stac.

    Jesli cie nie stac na kupienie kamerki za 40pln albo uwazasz ze nie nagra materialu
    dobrze i tylko taka za 600pln to potrafi to juz Twoja sprawa. Jak widac nikt jakosci
    nagrania w takich wypadkach dla kamerki tylnej nie kwestionuje.

    A jak Zenek napisal, dzis wystarczy atrape wiezc i pokazac palcem na nia winnemu przy
    policji aby mu nogi zmiekly.

  • 96. Data: 2018-10-16 18:09:41
    Od: Marek S <p...@s...com>

    > To jeżeli wyłączenie o zasadności z pominięciem czynnika ekonomicznego,
    > to przyznaj że boczne kamery by się też przydały?

    Oczywiście tak - o ile ktoś wpadnie na pomysł jak boczne zainstalować.
    Mało tego - uważam, że każdy samochód powinien mieć wszystkie je
    fabrycznie wkomponowane w budę by nie ciągnąć własnych instalacji. Coś w
    rodzaju czarnej skrzynki video.

    Jeśli Tobie nie odpowiada posiadania tylnej kamery, to Twój wybór. Ja
    nikogo nie zmuszam do akceptowania mojej opinii popartej doświadczeniem.
    Jak pisałem - moje kamery na przestrzeni lat zapracowały na siebie z
    grubą nawiązką.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 97. Data: 2018-10-16 18:19:27
    Od: Marek S <p...@s...com>

    > To ten Slowak przezyl ze moglby wyciagnac karte?

    Policja za niego to mogłaby zrobić. Gdy samolot spadnie i wszyscy zginą,
    to nie warto badać czarnych skrzynek bo nikogo to nie wskrzesi? Co to za
    dziwna argumentacja?

    > Oczywiscie ze moze sie duzo zdarzyc. Moze ufo wyladowac. Nie ma zadnego innego
    uzasadnienia niz maly fiutek do kupowania drogich kamerek do samochodow. Wykazales ze
    przydatnosc drogiej jest taka sama jak bardzo taniej.

    Ja nie mam potrzeby filmowania fiuta za pomocą kamerki samochodowej.
    Gratuluję fantazji :-D

    Nie czytasz ze zrozumieniem. Nie uzasadniałem potrzeby kupowania drogiej
    kamery lecz takiej, która będzie działała w możliwie wielu sytuacjach
    drogowych. Jeśli uda Ci się kupić takową za 40zł, to super. Mnie takiej
    nie udało się nabyć, a miałem ich klika.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 98. Data: 2018-10-16 20:44:28
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 16.10.2018 o 18:09, Marek S pisze:
    > Jak pisałem - moje kamery na przestrzeni lat zapracowały na siebie z
    > grubą nawiązką.

    Chwalisz się czy żalisz? ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 99. Data: 2018-10-16 21:59:04
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 16.10.2018 o 10:34, Akarm pisze:
    > Nie wyobrażam sobie przypadku, który nie byłby udokumentowany za pomocą
    > dwóch kamer.

    Udokumentowany jako pamiątka czy z możliwością odczytania tablic? :-)

    https://youtu.be/1w1863p0uxc?t=51
    https://www.youtube.com/watch?v=gT5QXT5REhQ
    https://www.youtube.com/watch?v=eNLLtaFahs8
    https://www.youtube.com/watch?v=INNVxfjIsiM

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 100. Data: 2018-10-17 00:13:43
    Od: Marek S <p...@s...com>

    > Chwalisz się czy żalisz? ;-)

    Ambiwalentne mam odczucia. Na plus jest to, że kamerka, w szczególności
    tylna, zarobiła na siebie. A na minus to, że w takiej cenie oczekiwałbym
    znacznie lepszej jakości . Jeśli dociekasz, to gdzieś na grupie
    opisywałem dlaczego nie warto inwestować w MiVue 792 Dual. Mam bo mam i
    tyle.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek