  • 11. Data: 2015-07-27 19:18:32
    Temat: Re: Megatania moc... burp...
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Bartolomeo" <n...@n...com> napisał w wiadomości
    news:mp5o3i$ahv$1@node2.news.atman.pl...

    > Tam jest pomiędzy 4 a 6 ogniw li-on 18650 (więcej fizycznie nie wejdzie)
    > każde o pojemności rzeczywistej nie większej niż 2Ah czyli razem od 8 do
    > 12Ah i to wszystko przy znamionowym napięciu aku 3,6V.
    > Na wyjściu 5V i uwzględnieniu sprawności przetwornicy w okolicach 85% daje
    > to pomiędzy 4,5 a 7Ah.

    No, tyle bym mocno przymykając oko może uznał, że w wyjątkowych warunkach...

    > Jak to kiedyś mówili - papier wszystko przyjmie.

    I nie chce być inaczej, głupi papier. Chyba, ze poczekaj... Powiedzmy, że
    ogniwo, to 4-5Ah. Dodają nie pojemność, a ładowność i już mamy 30 Ah... Ale
    ładowności. A naiwny ludek to łyknie.

    896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100 222478205

  • 12. Data: 2015-07-27 19:29:35
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Moment moment - i on bedzie z tego zasilal cos przez USB ?
    > To i tak potrzebna przetwornica, 5V, i czy szeregowo, czy rownolegle, to
    > bez wiekszej roznicy ...

    A skąd mam to wiedzieć...? Ja tam wolałbym chyba jednak poczytać o pewnych
    sprawach, zanim się za nie zabiorę... Jednak np. kumpel, który o elektryce
    ma znacznie mniejsze pojęcie, wiedząc np. że potrzebuję porządnego zasilania
    do telefonu, bo np. jadę pod namiot na dwa tygodnie i doładować nie bardzo
    będzie jak, kupi mi takie badziewie, nie wiedząc tego, z jakim szajsem
    będzie mieć de facto do czynienia. A ja nie mogę pozwolić na to, by ów
    kumpel przez to ucierpi w jakikolwiek sposób, bo go reklamy omamią i
    ulegnie. Bo honor mój ucierpiałby na tym, że pozwoliłem na to, z kolei SV
    nakazuje darowanemu koniowi nie zaglądać w zęby... i już mamy konflikt
    wartości...
    Czy przetwornica, czy nie, kumpel został wyruchany, albo przez nieświadomego
    błędu, albo cynicznego, perfidnego, sprzedawcę.

    896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100 222478205

  • 13. Data: 2015-07-27 19:56:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ACMM-033" napisał w wiadomości grup

    >A skąd mam to wiedzieć...?

    Przeciez widac, ze ma jedynie gniazda USB :-)

> [...]
    >bardzo będzie jak, kupi mi takie badziewie, nie wiedząc tego, z jakim
    >szajsem będzie mieć de facto do czynienia.

    szajsowatosci to nie zmieni.
    Nie zmieni tez kwestii, ze te mA to umowne, i niezalezne od sposobu
    polaczenia ogniw.
    No prawie niezalezne ...

    J.

  • 14. Data: 2015-07-27 20:35:44
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2015-07-27 o 18:53, Piotr Gałka pisze:

    > Użytkownik "ACMM-033" <v...@i...pl> napisał w wiadomości
    >>

    > Wszystko zależy od sposobu liczenia.
    > Weźmy 4 akumulatorki AA połączone w szereg. Każdy ma np. 2Ah - razem to
    > już 8Ah :).
    > P.G.
    :)
    Ale w power bankach wszystkich wszędzie tak jest podawana pojemność, po
    prostu pojemność użytych ogniw.
    Ten z aukcji ma wymiary
    Rozmiar: 180 x 70 x 22 mm
    np ogniwo 18650 ma około
    wymiary: 18,3mm x 65,1mm
    Gdyby zastosować te ogniwa to taka pojemność jest możliwa, przy 3,7V
    oczywiście. Najlepsze aku mają chyba 3300 czy 3400mAh nawet. 9 sztuk da
    taką pojemność i tyle zajmie miejsca z przetwornicą i gniazdem pewnie.
    Tylko że: 18650 Li-ion 3350 mAh Sanyo NCR18650BL kosztuje 25pln w polsce.
    A X..Fire sa nawet 6000mAh :),dlatego żaden "producent" tego sprzętu nie
    poda Wh.

  • 15. Data: 2015-07-27 20:44:12
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2015-07-27 o 19:00, Bartolomeo pisze:
> [...]
    > daje to pomiędzy 4,5 a 7Ah.
    > Jak to kiedyś mówili - papier wszystko przyjmie.
    Możliwe że tyle jest, a może jest jedno? :)
    Ale obudowa zmieści 9 ogniw z miescem około 1 cm na długość i prawie 2
    cm na wysokość, czyli jakaś przetworniczka by weszła.
    Obudowa ma długość 180mm a ogniwo 18mm grubości.

  • 16. Data: 2015-07-27 20:44:31
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > szajsowatosci to nie zmieni.

    Niom...

    > Nie zmieni tez kwestii, ze te mA to umowne, i niezalezne od sposobu
    > polaczenia ogniw.
    > No prawie niezalezne ...

    Umowne, jak moc PoMPOwana :P Nawet ścisłej definicji nie ma, przynajmniej
    nie znalazłem, jak szukałem do jakiegoś porównania.
    Dla mnie to może być i wibrator, byle trzymał parametry, a tu gwarancja
    24mc, ciekawi mnie, czy sprzedawcy to takie tłumoki, czy świadomie sprzedają
    gówno? (Nie obrażajmy gówna, bo przynajmniej włożone w roztrząsacz zrobi
    roślinkom na polu dobrze).

    896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100 222478205

  • 17. Data: 2015-07-27 20:52:56
    Od: "Magnus Elephantus" <m...@n...dot>

> [...]
    > ogniwo, to 4-5Ah. Dodają nie pojemność, a ładowność i już mamy 30 Ah...
    > Ale ładowności. A naiwny ludek to łyknie.

    np ten: http://img04.allegroimg.pl/photos/oryginal/53/58/67/
    25/5358672592
    odpali starego Zuka...

  • 18. Data: 2015-07-27 21:02:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ACMM-033" napisał w wiadomości grup

    >Umowne, jak moc PoMPOwana :P Nawet ścisłej definicji nie ma,
    >przynajmniej nie znalazłem, jak szukałem do jakiegoś porównania.

    Nawet ci, co nie klamia, podaja co najwyzej pojemnosc wewnetrznego
    ogniwa/baterii.
    A ile wyjdzie nz USB po przetwornicy - ktoz to wie.

    A ci ktorzy klamia, to jak widac - wszytko moga napisac, i na
    ogniwach, i na calym zasilaczu ..

    >Dla mnie to może być i wibrator, byle trzymał parametry, a tu
    >gwarancja

    No ale jak ogniwo ma 3.7V (a raczej 4.2-2.7), a wyjscie 5V, to gdzies
    musi byc konwersja mAh :-)

    >24mc, ciekawi mnie, czy sprzedawcy to takie tłumoki, czy świadomie
    >sprzedają gówno?

    Chyba wszystko po trochu. Jedni tlumoki, inni swiadomie, inni moze
    mniej swiadomie - na technice sie nie znaja, ale psychologie klienta
    opanowali ...

    J.

  • 19. Data: 2015-07-27 21:41:31
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Magnus Elephantus" <m...@n...dot> napisał w wiadomości

    > np ten: http://img04.allegroimg.pl/photos/oryginal/53/58/67/
    25/5358672592
    > odpali starego Zuka...

    Ta... Żuka... Stara odpali, TIRa, Hanomaga, Ikarusa na szopie zimą! :PP
    A prądy wyrównawcze tu i ówdzie zrobią swoje...
    To ja zapytam, miałem kondzioła 120mF (milifaradów, nie mikro) 15V, czy on
    pomógł by mi zimą odpalić starego merola 190D? :)
    Bo jak przytykałem jego końcówki do warstwy miedzi na płytce, to miedź
    błyskawicznie odparowywała... Dałem go komuś w prezencie.

    896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100 222478205

  • 20. Data: 2015-07-28 01:33:38
    Od: "Magnus Elephantus" <m...@n...dot>

> [...]
    > To ja zapytam, miałem kondzioła 120mF (milifaradów, nie mikro) 15V, czy on
    > pomógł by mi zimą odpalić starego merola 190D? :)

    Cos tam, na pewno pomagal, przy 12 voltach miales w nim ponad 8 i pol Jula.

    > Bo jak przytykałem jego końcówki do warstwy miedzi na płytce, to miedź
    > błyskawicznie odparowywała...

    no i w ten sposob go zalatwiles, prad rozladowania prza zwarcie, to samo
    robil z jego folia aluminiowa :(

    Mialem kiedys 100 mikroFaradow, papierowy, na 400 voltow..