  • 11. Data: 2017-10-16 13:16:33
    Temat: Re: Miernik poziomu sygnału satelitarnego
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty pisze:

    > Fuj, wolę sobie wyobrażać jednak kogoś innego :>

    > Zamiast tu Panie kocopały mi wciskać, byś mi pomógł ustawić telepudło :P

    No więc mnie też kiedyś uczynili zarządem jakiegoś telewizora w budowie.
    Zabawne. Ja nie oglądam, tamten nie nadaje (jeszcze) -- no to w sumie
    jakoś pasuje. Pomyślałem sobie wtedy, że dla zapoznania się z tematem,
    obejrzę sobie innych. Pobieżyłem do mediamarktu, nabyłem spodek z tunerem
    w komplecie. Tuner połączyłem jakoś z komputerem. A spodek przyśrubowałem
    do krzesła -- i bach je na taras. Patrzę w niebo, szukam tego sputnika,
    śrubkami ustawiam na punkt, w którym wydaje mi się, że być on powinien.
    Idę do kopmutera, włączam wszystko do prądu. A tu obraz jak żyleta.
    Jakiś Beduin jedzie na wielbłądzie, na innym kanale śpiewa ładna pani,
    na kolejnym pan z panią, ale nie śpiewają. Ja to chyba po prostu mam
    szczęście. A czy działam na wyobraźnię -- tego nie wiem.

    --
    Jarek

  • 12. Data: 2017-10-16 13:59:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
> [...]
    >na kolejnym pan z panią, ale nie śpiewają. Ja to chyba po prostu mam
    >szczęście. A czy działam na wyobraźnię -- tego nie wiem.

    a) im mniejsza antena tym gorsza rozdzielczosc katowa, wiec tym
    mniejsza precyzja potrzebna,
    b) jesli dobrze ustawiles kat pionowy ... tam sie gesto na orbicie
    zrobilo, zawsze w jakiegos trafisz, nawet jak sie nie postarasz :-)

    J.

  • 13. Data: 2017-10-16 16:54:18
    Od: JaNus <bez@adresu>

    > Kobitą trzeba się interesować. Bezwzględnie.

    Eee tam, kobity to przeżytek. Teraz w modzie tęcza... (8-o

  • 14. Data: 2017-10-16 17:26:03
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Koniec końców nie kupiłem najtańszego, tylko takie coś : SATLINK SF550
    > Może coś się z tym da ukręcić.
    dobry
    ja mam ten: SatLink WS6933
    Odkąd go używam to ustawienie anteny to prościzna i trwa krótko.
    Wcześniej to była totalna ekwilibrystyka....

    > To muszę od kobity patefon macany wziąć, bo na moim toto nie pójdzie :>

    daj spokój - patrząc na miernik ustawionym badziewnym transponderem
    ustawisz kręcąc łapą i patrząc na wyświetlacz.

  • 15. Data: 2017-10-16 17:36:40
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2017-10-16 o 17:26, sirapacz pisze:

    > daj spokój - patrząc na miernik ustawionym badziewnym transponderem
    > ustawisz kręcąc łapą i patrząc na wyświetlacz.

    Fakt, nawet bez podglądu - ustawi. Na *jakiegoś* satelitę. Tylko
    (drobiazg!) na jakiego?

  • 16. Data: 2017-10-16 20:21:20
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 10/16/2017 5:36 PM, JaNus wrote:
    > Fakt, nawet bez podglądu - ustawi. Na *jakiegoś* satelitę. Tylko
    > (drobiazg!) na jakiego?

    Dekoder to podpowie.

  • 17. Data: 2017-10-16 20:30:59
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 15.10.2017 19:43, Lisciasty wrote:
    > Może takie głupie pytanie, ale nie wiem to pytam.
    > Czy za pomocą miernika za 30-40 zeta da się ustawić antenę, skrzywioną po burzy?

    Pytanie czy antena rzeczywiście skrzywiona czy konwerter padł - z resztą
    jak komuś padnie konwerter to z reguły antena jest skrzywiona, bo
    próbuje sam "naprawić" ;P

    --
    Mirek.

  • 18. Data: 2017-10-16 22:47:44
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 16 października 2017 20:31:00 UTC+2 użytkownik Mirek napisał:
    > On 15.10.2017 19:43, Lisciasty wrote:
    > Pytanie czy antena rzeczywiście skrzywiona czy konwerter padł - z resztą
    > jak komuś padnie konwerter to z reguły antena jest skrzywiona, bo
    > próbuje sam "naprawić" ;P

    Ksawery szarpał, stąd wniosek że antena krzywa. Chyba że coś faktycznie
    oberwało się dekoderowi, ale piorunów nie było.
    A ten dynks na patyku przed anteną to też się może popsuć, czy tam nic
    nie ma wrażliwego?

    L.

  • 19. Data: 2017-10-17 00:23:07
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty pisze:

    > A ten dynks na patyku przed anteną to też się może popsuć, czy tam
    > nic nie ma wrażliwego?

    Jeśli talerz jasny i błyszczący, a pogoda akurat trafi się słoneczna,
    to dwa razy w roku bywa taka sytuacja, że słońce może w plastiku od
    tego dynksu wypalić dziurę. Znajomy spec od anten pokazywał mi kiedyś
    takie uszkodzenia.

    --
    Jarek

  • 20. Data: 2017-10-17 00:48:32
    Od: JaNus <bez@adresu>

> [...]
    > to dwa razy w roku bywa taka sytuacja, że słońce może w plastiku od
    > tego dynksu wypalić dziurę. Znajomy spec od anten pokazywał mi kiedyś

    To już bardziej bym się pioruna obawiał, albo spadającej dachówki...