  • 41. Data: 2016-10-25 14:58:38
    Temat: Re: Miernik stołowy
    Od: "jedrek" <jedrek@jedrek>

    "J.F."
    > To mi pachnie jakas amatorszczyzna. Na co zreszta obudowa wskazuje.
    > Dowiedz sie lepiej ile kosztuje kalibracja tego miernika u HP :-)

    Z HP jest jak zapewne jak z Boschem, płacisz za markę, a marka i tak może
    się spier.....
    Nabyłem kiedyś mikrofalę Boscha, drzwiczki zaczęły się od wewnątrz topić od
    w.cz. po jakiś 2 tygodniach używania.
    Przez pół roku nie potrafili dziady drzwiczek wymienić na nowe, oddałem w
    pieron, bo się nie wywiązali z naprawy gwarancyjnej.
    Nabyłem mikrofalę marki "tesco" :) za 1/3 ceny "markowego" Boscha chodzi od
    kilku lat do dziś bezawaryjnie.
    Te wszelkie kalibracje to jedna z metod zarabiania na ludziach.
    Postawią, wygrzeją, zakręcą podkową i skalibrowane. Coś więcej niby tam
    robią?
    Z niektórych rzeczy robi się wiedzę tajemną gdzie zapewne doktory z 5
    fakultetami kalibrują i potem się każe za to słono płacić.
    A zwykły człowiek ma na to rypać miesiąc, bo mu łaskawie skalibrowali.
    To tak jak sprzed czasów GPS kalibracja miernika częstotliwości - również
    kosmiczne zadanie.
    A dziś sobie odpalisz na oknie odbiornik GPS za 80zł i spokojnie z
    dokładnością 0,01ppm skalibrujesz hercomierz bez łaski.
    A do celów domowych dobre źródło wzorcowe napięcia wygląda na rodzinę kostek
    MAX6325-MAX6350
    2,5V z dokładnością 1mV - do celów domowych hiper precyzja.
    Na pewno lepiej niż "pływające" ogniwo Westona, które jak się pomęczy 2-3
    minuty miernikiem nawet o Rwew = 10 MOhm (męczenie w celu kalibracji) to mu
    po tych kilku minutach siada o kilka mV napięcie i po wzorcu na przynajmniej
    24h - trzeba mu dać odpocząć żeby znowu dopłynął.

  • 42. Data: 2016-10-25 15:00:46
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-10-25 14:40, J.F. wrote:
    > To mi pachnie jakas amatorszczyzna. Na co zreszta obudowa wskazuje.

    To nie jest złe źródło. Problem w czym innym. Fajnie by było gdyby
    mierniki wymagaly 10V do kalibracji i tyle. One wymagają pierdyliarda
    napięć, pradów a bywa że i rezystorów wzorcowych, niektórych kompletnie
    idiotycznych i nie do dostania gdziekolwiek poza tą firmą. Nawet
    współczesne mierniki oparte o spore CPU potrafią poprosić o 20
    kompletnie randomicznych napięć podczas kalibracji.

    Można czasem kupić kalibratory na allegro za kilkaset zł ale one nie
    nadają się do miernika z 0.5 promila.

    Na tym tle wyróznia się Uni-T 61E ponieważ do kalibracji ma jeden
    potencjometr wieloobrotowy i można go skalibrować jednym wzorcem 10V,
    HEHE :D

    PS. Na aliexpress lezy od groma źródeł na AD584[L|J]H. Warto takie mieć
    pod ręką nie po to by kalibrować ale po to by stwierdzić czy kalibracji
    nie zgubiło.

  • 43. Data: 2016-10-25 15:13:16
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-10-25 14:25, jedrek wrote:
    > http://www.voltagestandard.com/-.html

    To jest bardziej przydatne:

    http://www.ianjohnston.com/index.php/videos/20-video
    -blog-022-handheld-precision-digital-voltage-source

    Niestety nie mam. Choć zrobienie samodzielnie wydaje się być w zasięgu
    amatora jak najbardziej.

  • 44. Data: 2016-10-25 15:13:26
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

  • 45. Data: 2016-10-25 16:11:00
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 25 października 2016 15:13:53 UTC+2 użytkownik Sebastian Biały
    napisał:
    > Niestety nie mam. Choć zrobienie samodzielnie wydaje się być w zasięgu
    > amatora jak najbardziej.

    Zrobienie jest w zasięgu amatora, tylko to jest na LM399, które jest
    ultrastabilnym źródłem napięcia odniesienia (to jest takie tranzystorowe
    ZNO z wbudowaną grzałką i termostatem, o obrzydliwie małym współczynniku
    temperaturowym napięcia), ale wartość tego napięcia NIE jest precyzyjnie
    określona - jakieś 2%. Zatem żeby uruchomić układ trzeba go podłączyć
    do skalibrowanego, drogiego miernika, bo inaczej to nawet miernika
    3 1/2 cyfry nie idzie od tego skalibrować:)

    Pozdrawiam,
    --
    Karol Piotrowski

  • 46. Data: 2016-10-25 18:43:07
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-10-24 o 21:10, Paweł Pawłowicz pisze:
    > W dniu 2016-10-23 o 18:47, janusz_k pisze:
    > [...]
    LUS-DIGITAL-MULTIMETER-CON-CUSTODIA-IN-PELLE/3713698
    04491

    > Fajny :-) Żeby tak jeszcze gość chciał wysłać go do Pl. Napisałem do
    > niego po włosku, odpisał, że nie zna włoskiego. Napisałem po angielsku,
    > odpisał, żebym zwrócił się do ebaya o zgodę na wysyłkę do Polski. Czegoś
    > tu nie rozumiem...
    To był tylko przykład, musisz poczekać na inną aukcję.

    > Wierzę :-)
    > Tak nawiasem, tamte były bez plusa.
    Ja kupiłem do domu z plusem a do roboty bez, w sumie niewielka różnica,
    z plusem ma przełączanie ilości cyfr 4,5 i 6 i trochę inaczej pomiar
    oporności i diod sie wybiera.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 47. Data: 2016-10-25 19:46:05
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    LUS-DIGITAL-MULTIMETER-CON-CUSTODIA-IN-PELLE/3713698
    04491

    > Znajomy kupił podobny, używany. Koszt kalibracji przekroczył kilka razy
    > wartość. Był w ogóle rozkalibrowany z powodu utraty podtrzymania
    > bateryjnego. Nie wiem czy akurat w tym modelu jest bateria, ale nie
    > wykluczam. Zwróć na to uwagę. Może to być nieopłacalne.
    Czyli nie ten model, te które sprzedawali na alle były z nalepką
    kalibracji to
    raz a dwa tam nie ma baterii, są bardzo stare eepromy z zapisaną
    kalibracją. Tu schemat
    http://tnij.org/od98ot6

    strona 27, dwie pamięci MC7033, a tak swoja szosą ma ktoś jakieś dane
    aby te pamięci sczytać?

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 48. Data: 2016-10-25 19:51:11
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    > To kupuj Sanwa. Ma dobre opinie. Pamiętaj jednak że multimetry o takiej
    > precyzji musza być kalibrowane po jakimś czasie. Z ceną kalibracji
    > różnie, ale bywa że opłaca się kupić go jeszcze raz...
    Bez przesady, same się nie rozjadą aż tak aby nie nadawały się do
    uzytku. Wiem bo porównywałem solotrona 6 1/2 z sanawą 50000. Róznice
    kosmetyczne w granicach rozdzielczości.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 49. Data: 2016-10-26 08:26:22
    Od: ww <w...@o...pl>

> [...]
    > niego po włosku, odpisał, że nie zna włoskiego. Napisałem po angielsku,
    > odpisał, żebym zwrócił się do ebaya o zgodę na wysyłkę do Polski. Czegoś

    Czy to był ten sprzedawca szrotu u którego kupiłem swojego fluke? W
    końcu miałem 2 i żadnym nie dało się nic zmierzyć. Sprzedawca wyjątkowo
    niechętny do pomocy, ostatecznie nie wiem nawet czy po moim odesłaniu
    w ogóle sprawdzał ten złom czy nie. Odradzam kupowanie gównianych
    mierników od gównianych sprzedawców.

  • 50. Data: 2016-10-26 15:29:45
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2016-10-26 o 08:26, ww pisze:
    [...]
    > Czy to był ten sprzedawca szrotu u którego kupiłem swojego fluke?

    Chyba tak. Kupiłem u niego sondy oscyloskopowe HP, jestem bardzo
    zadowolony. Istotnie lepsze, niż popularne P6100.

    P.P.