  • 31. Data: 2016-10-23 18:53:22
    Temat: Re: Miernik stołowy
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    [...]
    > Precyzja, dokładność, rozdzielczość...
    > Rozdzielczość to wiem. Ilość cyfr.
    > Czyli miernik 8888 ma mniejszą rozdzielczość niż 88888?
    > A czym się różni dokładność od precyzji? To nie to samo? Czyli na ile
    > zgodne jest z rzeczywistością to co pokaże wyświetlacz?

    Wyobraźmy sobie dwóch łuczników, jeden strzela po siódemkach i
    szóstkach, ale jeśli policzyć średnią z wielu strzałów, otrzymamy
    współrzędne centrum tarczy. Ten jest nieprecyzyjny, ale dokładny, z jego
    "pomiarów" da się określić wartość mierzoną. Drugi strzela tak, że
    wszystkie strzały padają bardzo blisko siebie, ale na prawo i w dół od
    centrum. Ten jest precyzyjny, ale niedokładny, z jego "pomiarów" nie da
    się określić poprawnej wartości.
    Tak przynajmniej rozumie to chemik analityk.

    P.P.

  • 32. Data: 2016-10-23 20:40:19
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Paweł Pawłowicz napisał:

> [...]
    > ale niedokładny, z jego "pomiarów" nie da się określić poprawnej
    > wartości. Tak przynajmniej rozumie to chemik analityk.

    Wyobrazić mogę sobie wiele. Ale ten gościu, co potrafi sieknąć
    wianuszek szóstek i siódemek, nie tykając przy tym środka, to
    musi mieć niewyobrażalną precyzję! Bo że ten drugi (albo też
    łuk jego) jest zezowaty, wątpliwości nie mam. Jednak błąd
    systematyczny, to dla metrologa bułka z masłem -- gdy już znany,
    to łatwo go wyeliminować. Zawsze miałem ogromny szacunek dla
    chemii analitycznej. To dla mnie jak alchemia, gdy o tajemniczość
    chodzi.

    Jarek

    --
    Tere fere kuku, strzela baba z łuku.

  • 33. Data: 2016-10-23 22:12:00
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-10-23 o 18:53, Paweł Pawłowicz pisze:
> [...]
    > się określić poprawnej wartości.
    > Tak przynajmniej rozumie to chemik analityk.

    Ale tarcza jest 2-wymiarowa. Wskazania miernika jednowymiarowe. Jakoś
    nie dostrzegam analogii.

    Robert

  • 34. Data: 2016-10-23 22:22:32
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    > Ale tarcza jest 2-wymiarowa. Wskazania miernika jednowymiarowe. Jakoś
    > nie dostrzegam analogii.

    Rzut na oś X.

    P.P.

  • 35. Data: 2016-10-23 22:39:12
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Robert Wańkowski napisał:

    > Ale tarcza jest 2-wymiarowa. Wskazania miernika jednowymiarowe.
    > Jakoś nie dostrzegam analogii.

    Analogia jest, a nawet wątpliwości są analogiczne. Tak jak nie wiadomo,
    czy to nasz Wilhelm Tell upodobał sobie prawy dolny róg tarczy, tak nie
    wiemy, czy odchyłka od napięcia wzorcowaego ogniwa to systematyczny uchyb
    miernika, czy na przykład napięcie termoelektryczne, ktre włączyło "się"
    gdzieś w szereg.

    --
    Jarek

  • 36. Data: 2016-10-24 12:25:04
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 23.10.2016 o 22:12, Robert Wańkowski pisze:

    > Ale tarcza jest 2-wymiarowa. Wskazania miernika jednowymiarowe. Jakoś
    > nie dostrzegam analogii.
    >
    > Robert

    Precyzja = powtarzalność pomiaru.
    Dokładność = zgodność wartości wskazywanej z rzeczywistą.

    --
    Kaczin

  • 37. Data: 2016-10-24 21:10:45
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2016-10-23 o 18:47, janusz_k pisze:
    [...]

    > Jesteś pewien że te same parametry? popatrz na to
    > http://www.ebay.it/itm/Solartron-Schlumberger-7150-P
    LUS-DIGITAL-MULTIMETER-CON-CUSTODIA-IN-PELLE/3713698
    04491

    Fajny :-) Żeby tak jeszcze gość chciał wysłać go do Pl. Napisałem do
    niego po włosku, odpisał, że nie zna włoskiego. Napisałem po angielsku,
    odpisał, żebym zwrócił się do ebaya o zgodę na wysyłkę do Polski. Czegoś
    tu nie rozumiem...

    > do niedawna jeszcze na alledrogo mozna je było kupić za 500zł
    > i gwarantuję ci że to jest dobrze wydane 5 stówek.

    Wierzę :-)
    Tak nawiasem, tamte były bez plusa.

    P.P.

  • 38. Data: 2016-10-24 21:29:36
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-10-24 21:10, Paweł Pawłowicz wrote:
    LUS-DIGITAL-MULTIMETER-CON-CUSTODIA-IN-PELLE/3713698
    04491
    > Fajny :-)

    Znajomy kupił podobny, używany. Koszt kalibracji przekroczył kilka razy
    wartość. Był w ogóle rozkalibrowany z powodu utraty podtrzymania
    bateryjnego. Nie wiem czy akurat w tym modelu jest bateria, ale nie
    wykluczam. Zwróć na to uwagę. Może to być nieopłacalne.

  • 39. Data: 2016-10-25 14:25:12
    Od: "jedrek" <jedrek@jedrek>

    "Sebastian Biały" news:nughgl$rld$1@node1.news.atman.pl
    > Pamiętaj jednak że multimetry o takiej precyzji musza być kalibrowane po
    > jakimś czasie. Z ceną kalibracji różnie, ale bywa że opłaca się kupić go
    > jeszcze raz...

    Ceny kalibracji to w naszym regionie świata, dla Polaka są z d... wzięte.
    Za oceanem nawet w przeliczeniu na PLN, uwzględniając naszą, polską, szaloną
    siłę nabywczą złotówki przeciętnego Polaka, ceny kalibracji są bardzo
    przystępne.
    Kalibracja źrodła o klasę dokładności lepszą od wskazanej Sanwy, czyli
    źródła o klasie 0,003% to dla amerykańca koszt 14$ więc po prostu jak dla
    nich za darmo.
    http://www.voltagestandard.com/-.html

  • 40. Data: 2016-10-25 14:40:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jedrek" napisał w wiadomości grup
    .astraweb.com...
> [...]
    >Kalibracja źrodła o klasę dokładności lepszą od wskazanej Sanwy,
    >czyli źródła o klasie 0,003% to dla amerykańca koszt 14$ więc po

    To mi pachnie jakas amatorszczyzna. Na co zreszta obudowa wskazuje.
    Dowiedz sie lepiej ile kosztuje kalibracja tego miernika u HP :-)

    No ale jest to jakis sposob na tania kalibracje ... moze i dobry.

    J.