  • 11. Data: 2016-02-09 12:39:24
    Temat: Re: Mikroskop USB Bresser - program szukam.
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 8 lutego 2016 14:54:57 UTC+1 użytkownik Marek napisał:

    > A co to za nowy parametr "powiększenie pola powierzchni" dla
    > mikroskopu?

    Zielonego pojęcia nie mam, pytaj producentów takich tanich mikroskopów, którzy bez
    wahania wypisują na ich pudełkach, że wewnątrz jest urządzenie mające powiększenie,
    jakich profesjonalne urządzenia za ciężkie tysiące dolarów nie dają.
    Przykład pierwszy z brzegu, mikroskop optyczny z powiększeniem do 1200x za niecałe
    200zł:

    http://teleskopy.pl/Mikroskop-Bresser-Junior-300x---
    1200x-(Biotar-DLX)-edukacyjny---doskona%C5%82y-preze
    nt-teleskopy-539.html

  • 12. Data: 2016-02-09 13:15:04
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 9 Feb 2016 03:39:24 -0800 (PST), "Jarek P."
    <j...@g...com> wrote:
    > Przykład pierwszy z brzegu, mikroskop optyczny z powiększeniem do
    1200x
    > za niecałe 200zł:

    Ze szkoly z lekcji biologi pamiętam zwykłe mikroskopy optyczne, miały
    okular 40x a obiektyw 20x. Uczono nas wtedy, że powiększenie
    mikroskopu to iloczyn pow. okularu i obiektywu, co przy podanych
    wartościach dawało 800x już hen lat temu w głębokiej komunie. Co mnie
    nie dziwi 1200x we współczesnym, nawet Chińskim.

    --
    Marek

  • 13. Data: 2016-02-09 13:21:43
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

> [...]
    > iloczyn pow. okularu i obiektywu, co przy podanych wartościach dawało 800x
    > już hen lat temu w głębokiej komunie. Co mnie nie dziwi 1200x we

    Ba, z lekcji fizyki przypominam sobie jak obliczyć powiększenie przybliżone
    i dokładne, według krzywizny soczewki, jakoś tak...

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 14. Data: 2016-02-09 13:29:11
    Od: s...@g...com

    użytkownik Jarek P. napisał:

    > Powiększenie "x350" to zapewne powiększenie pola powierzchni, tak? Znaczy w
    normalnym zapisie ten mikroskop powiększa "aż" 18x? Jezusie...

    Jakoś dziwnie liczysz. Do mikroskopu można zamiast
    okularu x10 (z małą dziurką)
    http://www.imp2k.com/TMP/okular-pzo-125.jpg
    założyć okular też x10 tyle że "WF"/"SK" (z dużą dziurką)
    http://thumbs.ebaystatic.com/d/l225/m/m3i6kVDxlC1dL3
    4T_sYOJ0A.jpg
    producent w takim przypadku nie podaje większego
    powiększenia, zwiększa się tylko pole widzenia.

  • 15. Data: 2016-02-09 14:35:34
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    W dniu wtorek, 9 lutego 2016 13:15:10 UTC+1 użytkownik Marek napisał:

> [...]
    > wartościach dawało 800x już hen lat temu w głębokiej komunie. Co mnie
    > nie dziwi 1200x we współczesnym, nawet Chińskim.

    Nie chcę się sprzeczać, bo tak naprawdę o mikroskopach wiem tyle, co też pamiętam z
    lekcji biologii w podstawówce, ale te szkolne mikroskopy PZO podejrzewam, że
    współczesne chińskie jakością na głowę biły i o ile w ich przypadku w x800 jestem w
    stanie uwierzyć, tak w x1200 w wydaniu plastikowo-chińskim za diabła. Miałem jakiś
    czas temu w ręku taki zabawkowy mikroskop "x1200", przy maksymalnym powiększeniu szło
    w nim zobaczyć budowę liścia z od biedy widocznym aparatem szparkowym. No więc ile
    tam było tego powiększenia tak naprawdę? Choć x50?

  • 16. Data: 2016-02-09 15:07:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarek P." napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]
    >powiększeniu szło w nim zobaczyć budowę liścia z od biedy widocznym
    >aparatem szparkowym. No więc ile tam było tego >powiększenia tak

    IMO - moglo byc i 1200, ale co z tego, skoro z powodu rozmycia
    uzyteczne powiekszenie konczy sie np na 100 :-)

    Ale to mowa o naprawde zabawkowym mikroskopie, takim za 30zl.
    Bresser to jednak powazniejsza firma ... chyba :-)

    J.

  • 17. Data: 2016-02-11 11:53:36
    Od: "adamschodowy" <a...@g...pl>

> [...]
    > Przykład pierwszy z brzegu, mikroskop optyczny z powiększeniem do 1200x za niecałe

    w tych tanich kamerach przemysłowych czy webcamach bardzo łatwo uzyskac duże
    powiększenia - wystarczy odpowiednio skręcić obiektyw aby z odległości 2-3cm obejrzec
    łeb komara kadrujący się ładnie w oknie formatu VGA, czyli liniowo powięszony ok 100
    razy. tu kamerka do monitoringu albo samochodowa do cofania, nie pomnę, no i ćma a
    nie komar, czyli powiedzmy x50 a nie 100 ale dobranie przez chińczyków szkiełka za 50
    centów, dajacego x300, nie wydaje mi sie trudne
    http://zapodaj.net/586d52787e349.jpg.html