  • 11. Data: 2020-01-11 10:39:44
    Temat: Re: Mikroskop do amatorskiego BGA
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 10.01.2020 o 20:48, heby pisze:
> [...]
    eomikroskopem-33213-binokular/p,6092

    > Niestety na oko brakuje wysięgnika. To mocno ogranicza przestrzeń.
    > Starałem się już uzyć zwykłego mikroskopu ale ciągle "stukam w rurkę" co
    > większymi płytkami i czas na wysięgnik.

    Istnieje wersja z wysięgnikiem. Ten sam "werk", ale cena inna ;-)

    P.P.

  • 12. Data: 2020-01-14 23:40:20
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-01-10 o 20:48, heby pisze:
    eomikroskopem-33213-binokular/p,6092

    > Niestety na oko brakuje wysięgnika. To mocno ogranicza przestrzeń.
    > Starałem się już uzyć zwykłego mikroskopu ale ciągle "stukam w rurkę" co
    > większymi płytkami i czas na wysięgnik.

    Może kup sobie kilkadziesiąt zł. starego Krokusa czy inną Meoptę.
    Niektóre powiększalniki miały całkiem dobre statywy.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 13. Data: 2020-01-14 23:49:23
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-01-14 o 23:40, Adam pisze:
    eomikroskopem-33213-binokular/p,6092

    > Może kup sobie kilkadziesiąt zł. starego Krokusa czy inną Meoptę.
    > Niektóre powiększalniki miały całkiem dobre statywy.

    Qrna, nie statywy, tylko kolumny.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 14. Data: 2020-01-15 17:32:10
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 14/01/2020 23:40, Adam wrote:
    > Niektóre powiększalniki miały całkiem dobre statywy.

    Chodzi o ramie poziome. Konkretnie pod mikroskopem umieszcza się nie
    tylko elementy lutowane ale czasem też dodatkowo stół do nagrzewania
    wstępnego. Wszelakie mikroskopy z mocowaniem wprost do kolumny nie
    nadają się. Wysięgnik musi być dla komfortu a często aby nie wykluczyć
    narzedzi.

  • 15. Data: 2020-01-15 18:09:53
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 15.01.2020 o 17:32, heby pisze:

> [...]
    > wstępnego. Wszelakie mikroskopy z mocowaniem wprost do kolumny nie
    > nadają się. Wysięgnik musi być dla komfortu a często aby nie wykluczyć

    W moim odległość od krawędzi kolumny do środka obiektywu wynosi 90mm.
    Bez problemu mieści się mój preheater (fakt, niewielki). Nie zdarzyło mi
    się, aby coś nie weszło. Ale to całkowicie amatorskie zastosowania.

    P.P.

  • 16. Data: 2020-01-16 06:19:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]
    >Bez problemu mieści się mój preheater (fakt, niewielki). Nie zdarzyło
    >mi się, aby coś nie weszło. Ale to całkowicie amatorskie

    Nawiasem mowiac - niezle wysiegniki maja dentysci.
    Moze sie rozejrzec za jakim przechodzonym "unitem" stomatologicznym ?

    I od razu wiertarka, i rentgen :-)

    A tak swoja droga to powinnismy te unity raczej robic.

    J.

  • 17. Data: 2020-01-16 11:12:05
    Temat: Mikroskop do amatorskiego BGA
    Od: Tomalo <r...@g...com>

    Po co mikroskop. Kup sobie wizualizer. Na Allegro jest tego bez liku. Weź taki, który
    ma duży zoom optyczny. Ceny już od 100 zł za gotowe i sprawne urzadzenie. Sam używam
    Samsunga z 8x zoomem optycznym i dodatkowo cyfriwym. Ma to masę użytecznych opcji
    ponadto. Podłączysz monitor a nawet dwa nakręcisz film dla kumpla i ma tę zaletę, ze
    masz pół metra miejsca miedzy stołem a kamera co daje komfort pracy. Dobre tez są
    powiekszalniku dla niedowidzących.
    Polecam!

  • 18. Data: 2020-01-16 19:43:33
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 16/01/2020 11:12, Tomalo wrote:
    > Po co mikroskop. Kup sobie wizualizer.

    Stereo jest krytyczne. Wiem, bo używałem obu. Dodatkowo istotne jest też
    gapienie się w prawidłowym kierunku. Mózg się buntuje kiedy "w górę"
    oznacza "do przodu".

  • 19. Data: 2020-01-18 02:46:38
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-01-16 o 19:43, heby pisze:

    > Stereo jest krytyczne. Wiem, bo używałem obu. Dodatkowo istotne jest też
    > gapienie się w prawidłowym kierunku. Mózg się buntuje kiedy "w górę"
    > oznacza "do przodu".

    Parę miesięcy temu kupiłem to;

    https://pl.aliexpress.com/item/33024948474.html?spm=
    a2g0s.9042311.0.0.6bca5c0fDsfBPZ

    w wersji 3.5-90X(0.5X2X) za 1178 zł.

    Powiem tak - rewelacji nie ma, ale pracować się da.

    Obraz z kamery OK (HDMI) , problemem jest adapter do montażu kamery -
    coś z nim jest nie halo i nie pasuje idealnie. Znaczy da się zamontować
    i używać, ale ciężko skalibrować osiowo. Trzeba wydrukować z tworzywa
    jakiś element, ale jeszcze tego nie zrobiłem. W sumie to nie jest wielki
    kłopot poprawić.

    Gwint w osłonie obiektywów ( ona jest metalowa ) nie jest idealny i
    dodatkowe soczewki przez to ciężkawo się wkręca.
    Ja właściwie nie zmieniam ich, więc to nie jest afera, ale jak ktoś by
    chciał częściej to może być gorzej.
    Chyba, że ja trafiłem taki egzemplarz ?

    Największy dla mnie problem to okulary, kłopot jest z nimi taki :

    mam inny mikroskop stereo (chyba Bresser) i tam przykładając oko do
    okularów obraz jest OK - wypełnia całe pole widzenia.

    A w nowym trzeba ciut oko odsunąć od okularu - co jest nieco niewygodne,
    bo nie można łbem się oprzeć.

    Te okulary w starym mikroskopie są średnicy 30.5mm i mają mniejszą
    średnicę szkła "przy oku". Ale widać w nich lepiej ( w sensie tej
    odległości oka od okularu ).

    o takie są te "stare" :

    https://pl.aliexpress.com/item/585329118.html?spm=a2
    g0s.9042311.0.0.6bca5c0fDsfBPZ

    A te w nowym są minimalnie mniejszej średnicy i mają soczewkę o większej
    powierzchni przy oku.

    Gdyby można te stare włożyć do nowego, byłoby OK - ale się nie da, bo
    nowe mają średnicę zewnętrzną o ułamek mm mniejszą. Może jak się
    przetarłoby oksydę papierem ściernym to wejdą, ale to mało eleganckie.
    To jest dosłownie jakaś dziesiąta część mm. Będę próbował jeszcze.

    Mikroskop ma tą zaletę, że ma zoom - i to jest wygodne.
    Co prawda ciężko jest to skalibrować tak, żeby jednocześnie była ostrość
    w kamerze i okularach, ale jako tako idzie pracować.

    Czyli podsumowując - wykonanie jest na pewno nieco mniej solidne niż ten
    Bresser - ale nie jakoś drastycznie. Nie jest to tandeta, ale też nie
    można powiedzieć, że sprzęt wysokiej jakości.

    Co do samej jakości obrazu czy optyki, to poza problemem z okularami (
    może komuś innemu by to nie przeszkadzało) to nie mogę się czepić.

    Aha - zrobiłem taką modyfikację, że nie używam metalowej podstawy, tylko
    przykręciłem pionową rurę do blatu za pomocą czegoś takiego mniej więcej:

    https://www.castorama.pl/koncowka-mocujaca-wysoka-fi
    -25-mm-id-1113413.html

    tak to teraz wygląda :

    https://ifotos.pl/z/qanxqpn

    Można obracać, wysunąć jakby było potrzeba - ale ja używam raczej w
    jednej pozycji.

    Na razie będę używać tego mikroskopu, do kiedy nie znajdę czegoś
    znacznie zdecydowanie lepszego.

  • 20. Data: 2020-01-18 23:38:10
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    dnej pozycji.

    > Na razie będę używać tego mikroskopu, do kiedy nie znajdę czegoś
    > znacznie zdecydowanie lepszego.
    A - dodam jeszcze, bo to chyba też warte polecenia.
    Otóż jest taki wynalazek :

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=15
    822945#15822945

    mikroskop stereoskopowy bezokularowy DYNASCOPE.

    Można kupić czasem - ja zanabyłem jakiś czas temu sprawny egzemplarz za
    chyba 2000 czy coś koło tego.

    Mam zamiar przerobić podświetlanie na LED (ale inaczej niż w tym
    opisanym na elektrodzie ) bo to podświetlanie jest kluczowe w tym sprzęcie.

    Ale samo urządzenie warte uwagi.