  • 11. Data: 2017-06-23 15:03:45
    Temat: Re: Mini g?o?niki
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2017-06-23 o 13:05, Piotr Gałka pisze:

    > Masz na myśli ten konkretny scalak?
    > Jeśli tak to nie ogarniam - jeden wzmacniacz robi x -1 z wyjścia
    > drugiego i decydują o tym połączenia do których nie ma dostępu.

    Owszem, ale ma też wyprowadzone jedno wejście - być może do użycia (o
    ile układ polaryzacji nie ma zbyt małej impedancji). Wtedy chyba dałoby
    się coś z tym zrobić odpowiednio łącząc wejścia. Ale to tak na czuja -
    nie widzę powodu żeby się nad tym głębiej zastanawiać. Oczywiście nie
    oczekiwałbym tu żadnej rozsądnej separacji kanałów, ale coś tam chyba by
    się dało zrobić żeby jednak głośniki inaczej grały.
    Dokładniej to dałbym "normalny" sygnał wejściowy na oba wejścia, a na 2
    dodatkowo sygnał z drugiego kanału. Pewnie też jakiś do masy przez
    kondensatorek, albo i nie, bo można zrównoleglić wewnętrzny dzielnik.
    Kwestia odpowiedniego doboru wartości rezystorów i _coś_ mogłoby z tego
    wyjść. Na tyle _coś_, żeby nie można było powiedzieć że nie jest stereo.
    Oczywiście głośniki no to wiadomo jak. Na tym pierwszym pdf-ie trochę
    lepiej pewne rzeczy widać.

    Pozdrawiam

    DD

  • 12. Data: 2017-06-23 16:45:19
    Od: "Kamil" <n...@t...pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" napisał:

    > Skoro masz wzmacniacz dwukanałowy (wszystko jedno w której obudowie) to w
    > czym jest problem?
    > Do jednego kanału podłącz głośnik w obudowie w której jest ten wzmacniacz,
    > a do drugiego głośnik w tej drugiej obudowie.

    Tak jest przeważnie i tak mam podłączone swoje głośniki. Natomiast temat
    dotyczy:

    "Mam do naprawy zestaw mini głośników komputerowych. Pourywane sa przewody i
    nie wiem jak podłączyć".

    Czytałeś to? Z rozpędu przyjąłem, że to też jest "normalny" nie oszukany
    zestaw. I szukałem do tego rozwiązania. W końcu połączyłem oba głośniki
    szeregowo i koniec sprawy. O tym też już pisałem.

    Dziękuje Dariuszowi za wyczerpujące wyjaśnienia.

    Power output at 5.0V, 10% THD+N, 4 2.0 W (typ.)
    Power output at 5.0V, 1% THD+N, 8 1.5 W (typ.)

    W jednym z pdf są podane powyższe wartosci.

    W sumie to chyba nie jest scalak typowy dla wzmacniaczy audio.

    Pzdr

  • 13. Data: 2017-06-23 17:09:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kamil" napisał w wiadomości grup

> [...]

    >głośniki
    >szeregowo i koniec sprawy. O tym też już pisałem.

    A w srodku na plytce/plytkach masz jeden taki uklad, czy dwa ?

    Bo z PDF wynika, ze jeden scalak obsluguje jeden glosnik i nie widze,
    jakby go mozna na stereo wykorzystac.

    I ciekaw jestem - Chinczyk oszukal, czy * z nie go nie projektant ?

    Albo to jakis subwoofer mial wyjsc (ha, ha - srednicy 10 cm ?), z
    zalozenia jeden, grajacy sume sygnalow.

    Dziękuje Dariuszowi za wyczerpujące wyjaśnienia.

    >Power output at 5.0V, 10% THD+N, 4 2.0 W (typ.)
    >Power output at 5.0V, 1% THD+N, 8 1.5 W (typ.)
    >W jednym z pdf są podane powyższe wartosci.

    Bo jeden dla 4 ohm, a drugi dla 8 ohm.

    >W sumie to chyba nie jest scalak typowy dla wzmacniaczy audio.

    Jak chinczyki dali, to widac typowy ... w ChRL :-)

    Albo i nie typowy - to pruducent wyprzedal ostatnia partie za bezcen,
    a inny Chinczyk kupil :-)
    Bo uklad moze i fajny, ale trzeba go 2 sztuki na stereo.

    J.

  • 14. Data: 2017-06-23 18:24:27
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-06-23 o 16:45, Kamil pisze:

> [...]
    > dotyczy:
    >
    > "Mam do naprawy zestaw mini głośników komputerowych. Pourywane sa

    Tak.

    > Z rozpędu przyjąłem, że to też jest "normalny" nie oszukany
    > zestaw. I szukałem do tego rozwiązania. W końcu połączyłem oba głośniki
    > szeregowo i koniec sprawy. O tym też już pisałem.

    Ja też przyjąłem, że normalny dwukanałowy a dajesz rysunek jednego
    kanału i piszesz, że dwa wyjścia, a ja widzę jedno to się pytam gdzie te
    dwa wyjścia.
    Sądziłem, że przez pomyłkę dałeś jakiś inny link, czy co.

    Nie chciałem Ci radzić podłączania dwu głośników do jednego toru bo jak
    oryginalnie było stereo to nie będzie to naprawa tylko popsucie.
    Brałem też pod uwagę (dlatego, że dałeś rysunek jednego kanału, a
    pisałeś o dwu głośnikach, że może masz w jednym torze dwa głośniki (nie
    pasuje całkiem do pojęcia minigłośników, ale kto wie, może to wypasione
    minigłośniki). Wtedy może wysokotonowy był podłączony przez kondensator
    (wcale nie elektrolit).

    W każdym razie rysunki które podlinkowałeś w żadnym razie nie pasowały
    mi do zestawu głośników komputerowych.

    A potem na moje pytanie jeszcze bardziej mi namieszałeś bo napisałeś, że
    normalny dwukanałowy, czy jakoś tak.
    P.G.

  • 15. Data: 2017-06-25 11:55:15
    Od: Pcimol <...@...com>

    On 2017-06-23 16:45, Kamil wrote:
    > W sumie to chyba nie jest scalak typowy dla wzmacniaczy audio.

    Jest to typowy mostek dla jednego kanału i zasilania 5V. Wzmacniacze
    mostkowe zazwyczaj nie posiadają elektrolitów na wyjściu.

  • 16. Data: 2017-06-25 23:55:07
    Od: "Kamil" <n...@t...pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" napisał:

    > Ja też przyjąłem, że normalny dwukanałowy a dajesz rysunek jednego kanału
    > i piszesz, że dwa wyjścia, a ja widzę jedno to się pytam gdzie te dwa
    > wyjścia.

    Odnoszę wrażenie, że nie umiesz czytać. Szkoda na Ciebie klawiatury.

    BZPZDR

  • 17. Data: 2017-06-28 10:00:55
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-06-25 o 23:55, Kamil pisze:

    > Odnoszę wrażenie, że nie umiesz czytać. Szkoda na Ciebie klawiatury.

    Nie byłem uczony czytania ze zrozumieniem :(
    P.G.