  • 11. Data: 2018-01-17 16:24:56
    Temat: Re: Mistrz odcinka
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "SW3" napisał w wiadomości grup
    W dniu 17.01.2018 o 13:13 <p...@g...com> pisze:

    >Przyspieszyć nie mógł skoro jest zakaz wyprzedzania. Mógł zwolnić ale

    On juz ich wczesniej wyprzedzil, wiec przyspieszyc mogl.

    Poza tym byl zakaz wyprzedzania, ale potem bylo skrzyzowanie i zakaz
    przestal obowiazywac.

    >wtedy oni też powinni zwolnić (bo zakaz wyprzedzania). Wychodzi, że w
    >tej sytuacji jedyne poprawne wyjście to pojechać w lewo.

    Czemu ? Masz interes w prawo, to delikatnie hamujesz udzielajac
    pierwszenstwa temu na prawym pasie.

    Zakladajac ze zakaz wyprzedzania jest, to policjanci z prawego sie
    samoukarzą za niezachowanie ostroznosci i wyprzedzanie na zakazie :-)
    albo czujnie zwolnia.
    Co doprowadzi do zatrzymania obu pojazdow, a wtedy policjantom wolno
    ominac lub alternatywnie kierowca z lewego moze zmienic pas nie
    naruszajac obowiazku ustapienia pierwszenstwa.

    Tylko musi byc czujny i zatrzymac sie przed ciagla linia :-)

    >A gdyby to nie był pas do skrętu tylko zanikający?

    IMO - dokladnie tak samo, tylko jeden z powyzszych scenariuszy musi
    sie zdarzyc, bo zwyczajnie pojechac w lewo juz sie nie da :-)

    J.

  • 12. Data: 2018-01-17 16:49:26
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 17.01.2018 o 16:24 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

    > On juz ich wczesniej wyprzedzil, wiec przyspieszyc mogl.

    Zaczął wyprzedzać ale dojechali do znaku zakazu wyprzedzania więc przestał
    wyprzedzać - wzorowe respektowanie znaków :)

    > Poza tym byl zakaz wyprzedzania, ale potem bylo skrzyzowanie i zakaz
    > przestal obowiazywac.

    Gapa ze mnie.

    > Czemu ? Masz interes w prawo, to delikatnie hamujesz udzielajac
    > pierwszenstwa temu na prawym pasie.

    W praktyce to oczywiście działa ale gdyby wszyscy się stosowali ściśle do
    przepisów to pozostaje chyba tylko, tak jak niżej piszesz, poczekać aż
    zamiast wyprzedzania będzie omijanie.

    > Co doprowadzi do zatrzymania obu pojazdow, a wtedy policjantom wolno
    > ominac lub alternatywnie kierowca z lewego moze zmienic pas nie
    > naruszajac obowiazku ustapienia pierwszenstwa.

    Tylko czy takie zatrzymywanie się nie naruszy innych przepisów, np. o
    utrudnianiu ruchu? Niby wynika z warunków...
    Ale jak się obaj zatrzymają to przyczyny (zakaz wyprzedzania) ustaną i
    obaj powinni ruszyć ;)

    --
    SW3
    ----

  • 13. Data: 2018-01-17 17:24:13
    Od: p...@g...com

    Pomogę obrazkiem:
    https://goo.gl/images/H8egLm

  • 14. Data: 2018-01-17 18:07:57
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 17.01.2018 o 17:24 <p...@g...com> pisze:

    > Pomogę obrazkiem:
    > https://goo.gl/images/H8egLm

    Myślałem, że dyskutujemy w kontekście przepisów a nie ludowych mądrości
    "jakie wyprzedzanie? przecież jechałem swoim pasem!".

    --
    SW3
    ----

  • 15. Data: 2018-01-17 18:52:04
    Od: p...@g...com

    Przepis nie zabrania zmienić pasa kiedy obok jedzie radiowóz gdyby spokojnie
    dokończył manewr zamiast spanikować i jechać obok to mogliby mu skoczyć.

  • 16. Data: 2018-01-17 18:56:07
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 17.01.2018 o 18:52 <p...@g...com> pisze:

    Dalsza dyskusja nie ma sensu ale NMSP

    > Przepis nie zabrania zmienić pasa kiedy obok jedzie radiowóz

    Jesteś pewien, że żaden przepis nie zabrania taranowania radiowozu?

    --
    SW3
    ----

  • 17. Data: 2018-01-18 07:25:09
    Od: p...@g...com

    --Jesteś pewien, że żaden przepis nie zabrania taranowania radiowozu?

    poczytaj i powiedz skad wzielo sie taranowanie

    https://www.prawo-jazdy-360.pl/podrecznik-kursanta/z
    miana-pasa-ruchu-zmiana-kierunku-jazdy

  • 18. Data: 2018-01-18 10:13:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "SW3" napisał w wiadomości grup
    >Zaczął wyprzedzać ale dojechali do znaku zakazu wyprzedzania więc
    >przestał wyprzedzać - wzorowe respektowanie znaków :)

    Imo - jechal juz w calosci przed nimi, ale moge sie mylic.

    >Gapa ze mnie.

    >W praktyce to oczywiście działa ale gdyby wszyscy się stosowali
    >ściśle do przepisów to pozostaje chyba tylko, tak jak niżej piszesz,
    >poczekać aż zamiast wyprzedzania będzie omijanie.

    W Wiedniu nie dziala, wyzsza kultura ich mac ... :-)

> [...]
    >utrudnianiu ruchu? Niby wynika z warunków...

    >Ale jak się obaj zatrzymają to przyczyny (zakaz wyprzedzania) ustaną

    Taaa ... a radiowoz moze miec mocniejszy motor :-)

    J.