  • 1. Data: 2010-08-12 14:59:17
    Temat: Mnoznik czestotliwosci
    Od: RadekNet <w...@g...com>

    Czesc!

    Montuje w VW Sharanie tempomat z Opla Omegi i mam problem z ilosci
    impulsow z czujnika predkosci. W Sharanie jest to 4 na obrot kola, w
    Oplu 40. Poradzcie prosze, jak to prosto pomnozyc do 40? Najlepiej bez
    potrzeby lutowania ukladu...

    --
    Radek Wrodarczyk

  • 2. Data: 2010-08-12 15:24:01
    Temat: Re: Mnoznik czestotliwosci
    Od: "Artur Miller" <a...@n...pl>

    Uzytkownik "RadekNet" <w...@g...com> napisal w wiadomosci
    i.googlegroups.com...
> [...]
    > impulsow z czujnika predkosci. W Sharanie jest to 4 na obrot kola, w
    > Oplu 40. Poradzcie prosze, jak to prosto pomnozyc do 40? Najlepiej bez

    bez lutowania, to najprosciej bedzie znalezc tempomat z VW...

    @

  • 3. Data: 2010-08-12 15:45:04
    Od: RadekNet <w...@g...com>

    On 12 Sie, 16:24, "Artur Miller" <a...@n...pl> wrote:
    > Uzytkownik "RadekNet" <w...@g...com> napisal w
    wiadomoscinews:be09df14-94c9-4892-8a8d-f14c37cbbbb9@
    c10g2000yqi.googlegroups.com...

    > bez lutowania, to najprosciej bedzie znalezc tempomat z VW...

    A "z" ?

    --
    Radek

  • 4. Data: 2010-08-12 17:37:30
    Od: "Artur Miller" <a...@n...pl>

    Uzytkownik "RadekNet" <w...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...

    > A "z" ?

    a "z" ... to pewnie jakis PLL (4046 ?) z dzielnikiem /10. Tylko ciezko
    bedzie zachowac stabilnosc przy niskich predkosciach.

    @

  • 5. Data: 2010-08-12 17:42:04
    Od: "Artur Miller" <a...@n...pl>

    Uzytkownik "RadekNet" <w...@g...com> napisal w wiadomosci

    > A "z" ?

    o widzisz, tu nawet masz prawie gotowca
    http://www.extremecircuits.net/2010/06/frequency-mul
    tiplier-for-lf_15.html

    @

  • 6. Data: 2010-08-12 17:44:53
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Artur Miller pisze:
    > Uzytkownik "RadekNet" <w...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...

    > a "z" ... to pewnie jakis PLL (4046 ?) z dzielnikiem /10. Tylko ciezko
    > bedzie zachowac stabilnosc przy niskich predkosciach.

    Wystarczy jedna kostka (najprostszy procek) i "pll" programowy :)

    Andrzej www.radom.ws

  • 7. Data: 2010-08-12 17:56:38
    Od: "Artur Miller" <a...@n...pl>

    Użytkownik "ajt" <a...@u...com.pl> napisał w wiadomości

    > Wystarczy jedna kostka (najprostszy procek) i "pll" programowy :)

    ale miało byc tylko lutowanie ;)

    @

  • 8. Data: 2010-08-12 18:16:48
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Artur Miller napisał:

    > a "z" ... to pewnie jakis PLL (4046 ?) z dzielnikiem /10. Tylko
    > ciezko bedzie zachowac stabilnosc przy niskich predkosciach.

    A czy koniecznie trzeba zachowywać? Najprawdopodobniej wystarczy
    układ, który po każdym impulsie wytworzy dziesięć impulsów
    w odstępach takich, jakie powinny być przy jeździe z maksymalną
    prędkością. Tempomat jest pewnie zbyt tępy, by zauważyć zmniany
    prędkości co ćwierć obrotu koła -- wszystko sobie uśredni i nie
    każe silnikowi zwalniać albo przśpieszać co kilkadziesiąć
    centymetrów.

    --
    Jarek

  • 9. Data: 2010-08-12 18:58:32
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    Użytkownik Artur Miller <a...@n...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:i41bpe$6tf$...@u...news.interia.pl...
    > o widzisz, tu nawet masz prawie gotowca
    > http://www.extremecircuits.net/2010/06/frequency-mul
    tiplier-for-lf_15.html

    No, ale to z dużym lutowaniem!
    Tu też jest prawie gotowiec:
    http://allegro.pl/item1182420901_programator_pic_jdm
    _v2_rs232_dip_18_dla_pic
    16f628.html
    1) 16,99 zł płytka.
    2) programatora nie trzeba, bo ta płytka już nią jest, a po zaprogramowaniu
    można ją ładnie użyć do samochodu.
    Ma złącze dużo lepsze niż konektory w samochodzie.
    3) program. Jest tego pewnie kilkadziesiąt linijek. Przynajmniej mi tyle
    zajeło o ile dobrze pamiętam.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Łazar

  • 10. Data: 2010-08-12 20:13:04
    Od: Andgro <b...@a...com>

    RadekNet pisze:

> [...]
    > impulsow z czujnika predkosci. W Sharanie jest to 4 na obrot kola, w
    > Oplu 40. Poradzcie prosze, jak to prosto pomnozyc do 40? Najlepiej bez

    Co za g?upi pomys? z.eby naraz.ac' z.ycie robia;c dziwne rzeczy na których
    sie; dodatkowo nie zna. Cz?owieku, zastanów sie;! Wytaczasz ponad tone;
    z.elastwa na jezdnie; i zamierzasz powierzyc' sterowanie pre;dkos'cia;
    jakiemus' szmelcowi skleconemu na kolanie??? Zamierzasz zabic' tylko
    siebie czy jeszcze masz kogos' na oku, np z.one; i dziecko?

    --

    Pozdrawiam,

    A. Grodecki