  • 11. Data: 2017-05-22 21:06:29
    Temat: Re: Modulator RF TV
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" <dadoro@_wp_._com_> napisał w wiadomości
    news:5922e3fd$0$5150$65785112@news.neostrada.pl...

    > Może do słuchawek?

    Dokładnie - tak się u nich śmiesznie nazywają słuchawki. Dodatkowo pasuje
    wysoka oporność, popularna w tamtych czasach. (2-4 kOhm).

    --
    "Jeśli przyjmiesz do siebie zabiedzonego psa i sprawisz,
    że zacznie mu się dobrze powodzić - nie ugryzie cię.

  • 12. Data: 2017-05-23 21:00:00
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2017-05-22 o 10:31, Atlantis pisze:
    > Mam trochę nietypowe pytanie. Ktoś z was kojarzy może sprawdzony schemat
    > telewizyjnego modulatora RF, który na wejściu przyjmowałby sygnał
    > kompozytowy (mile widziane także audio) a na wyjściu dawał telewizyjny
    > sygnał RF? Najlepiej, gdyby układ pracował na paśmie VHF, zapewniając w
    > ten sposób kompatybilność ze starszymi odbiornikami retro.
    >
    > Chodzi o przesłanie sygnału wideo do starego telewizora bez wejścia AV,
    > bez potrzeby modyfikowania jego konstrukcji.

    Schemat?
    Pełno tego było w tunerach satelitarnych analogowych. Miałem tego kilka
    kilo swego czasu.

    Wejście AV, zasilanie 5V i tyle, zobacz schemat na końcu tego postu

    Kup jakiś stary tuner analogowy i wymontuj. Tylko jakiś prosty, żeby nie
    trafić na przekombinowany modulator z komunikacją po I2C.

    --
    Irokez

  • 13. Data: 2017-05-24 20:22:40
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 23.05.2017 21:00, Irokez wrote:

    > Kup jakiś stary tuner analogowy i wymontuj.

    No właśnie wierzyć mi się nie chce, że u elektronika nie znajdzie się
    starszy sprzęt z modulatorem. Tuner satelitarny, magnetowid, gra
    telewizyjna itp. A niedawno "utylizowałem" stację kablówki z hotelu,
    gdzie była cała szyna z modulatorami z syntezą - nawet chyba jednowstęgowe.

    --
    Mirek.

  • 14. Data: 2017-05-24 20:36:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mirek" napisał w wiadomości grup
    >No właśnie wierzyć mi się nie chce, że u elektronika nie znajdzie się
    >starszy sprzęt z modulatorem. Tuner satelitarny, magnetowid, gra
    >telewizyjna itp.

    Etap video pominalem. Jakos mnie nie ciagnelo, mimo ze filmy ogolnie
    lubie.
    Zwykla telewizja starczala - dawniej filmy puszczala.
    Wiec pominalem i satelite, i DVD, i lepsze kablowki.

    Gry nie mialem, bo mialem komputer.
    Spectrum sprzedalem, Atari sprzedalem ... zreszta jakbym nie sprzedal,
    to bym chyba sie nie odwazyl skanibalizowac.

    No i tak sie zastanawiam, czy ja gdzies mam modulator ... chyba nie.

    No, mam jakis dvd, ale az zajrze z ciekawosci, bo tam "wszystko w
    jednym scalaku" :-)

    >A niedawno "utylizowałem" stację kablówki z hotelu, gdzie była cała
    >szyna z modulatorami z syntezą - nawet chyba jednowstęgowe.

    No tak, ale takich utylizatorow to pewnie na palcach mozna policzyc,
    nie rozszerzajmy na "wszystkich elektronikow" :-)

    J.

  • 15. Data: 2017-05-24 22:40:30
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Mirek" <m...@n...dev> napisał w wiadomości

> [...]
    > telewizyjna itp. A niedawno "utylizowałem" stację kablówki z hotelu, gdzie
    > była cała szyna z modulatorami z syntezą - nawet chyba jednowstęgowe.

    Raczej bym to określił, jako "półtora-wstęgowe".
    Do 0.75-1.25 MHz, jest dwuwstęgowo (nie takie trudne zgadnąć, dlaczego), a
    powyżej jednowstęgowo, aby to się zmieściło w 8 MHz szerokości - odstęp
    międzykanałowy.
    Mnie się powinien szlajać modulator ze starego magnetowidu, tylko nie wiem,
    czy sprawny.

  • 16. Data: 2017-05-24 23:12:17
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 24.05.2017 22:40, HF5BS wrote:

    > Raczej bym to określił, jako "półtora-wstęgowe".

    Napisałem "nawet chyba", bo wyglądały na porządne. Większość generalnie
    jest dwuwstęgowa - nikt się nie przejmuje sąsiednim kanałem, ale lepsze
    modulatory do stacji czołowych bywały jednowstęgowe i można je było
    stroić co kanał.

    --
    Mirek.

  • 17. Data: 2017-05-25 10:13:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mirek" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >kanałem, ale lepsze modulatory do stacji czołowych bywały
    >jednowstęgowe i można je było stroić co kanał.

    w magnetowidzie czy komputerze to sie mozna nie przejmowac, ale TV
    kablowa to przeciez ma kanaly gesto.
    Beda dwie wstegi, to bedzie zaklocac sasiedni kanal.

    J.

  • 18. Data: 2017-05-26 13:52:17
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > w magnetowidzie czy komputerze to sie mozna nie przejmowac, ale TV kablowa
    > to przeciez ma kanaly gesto.
    > Beda dwie wstegi, to bedzie zaklocac sasiedni kanal.

    W rzeczy samej - szerokość pasma wzrośnie ponad normatywne 8 MHz. Acz taka
    dwuwstęgowość ma pewną zaletę, rzecz jasna, jedynie lokalną - jak sygnał
    całkowity zmodulowany jest już z podnośną, czyli 6.5 MHz domiksowane do
    sygnału wizji (co wydaje mi się łatwiejsze, tańsze i w razie zmiany różnicy
    proste do wykonania, zawsze też można boczny nadmiar obciąć porządnym
    filtrem), a nie mieszane osobno nośna wizji i nośna fonii, to dźwięk przy
    dostrajaniu uzyskamy w 2 miejscach, co czasem, przy jakichś zakłóceniach z
    boku (całkiem realne), pozwala się od nich oddalić. Zobaczcie sobie w
    niektórych tańszych MTV, że fonia jest po obu stronach od nośnej.

    --
    Moja Matko ja wiem, wiele nocy nie spałaś,
    Gdym opuszczał swój dom, aby iść w obcy świat.

  • 19. Data: 2017-05-26 15:10:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >czasem, przy jakichś zakłóceniach z boku (całkiem realne), pozwala
    >się od nich oddalić. Zobaczcie sobie w niektórych tańszych MTV, że

    W MTV byc moze, ale w kablu ... przeciez to bedzie zaklocac sasiedni
    kanal.
    W glosniku chyba nie, ale na ekranie beda prazki.
    I bywaly :-)

    J.

  • 20. Data: 2017-05-26 17:02:06
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > W MTV byc moze, ale w kablu ... przeciez to bedzie zaklocac sasiedni
    > kanal.

    Nie inaczej.

    > W glosniku chyba nie, ale na ekranie beda prazki.
    > I bywaly :-)

    A jeszcze, jak się wzbudzi (często spotykane przy ch..owych
    pseudowzmacniaczykach szerokopasmowych bez ekranowania), co już widywałem,
    to łomatko panie, widać, jak się sąsiady miłują :P
    (chodzi o wrażenie mieszania się wszystkiego ze wszystkim i fantazyjne
    kształty, mocno uruchamiające wyobraźnię)
    Ciekawi mnie, czy sygnał (w stacjach czołowych) jest kształtowany na
    wyjściu, czy przed zmieszaniem z ostateczną nośną, a na wyjściu zwykły
    filtr, by się sąsiednie kanały właśnie zbyt dobrze nie widziały...?