  • 1. Data: 2017-05-20 21:43:29
    Temat: czym skleić laminat?
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Witajcie,

    chciałbym wykonać pewien detal mechaniczny z laminatu - typowy włókno
    szklane plus miedź. Ponieważ jednak grubość tego elementu ma wynosić
    ponad 7 mm, a chodzi o drobiazg, to będę musiał skleić kilka warst
    płytki o standardowej grubości w okolicy 1,5 mm. Czym to zrobić, by
    trzymało "na amen"? Zakładam, że strony klejone będą pozbawione miedzi.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 2. Data: 2017-05-20 22:25:10
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zywica epoksydowa

  • 3. Data: 2017-05-21 02:28:06
    Temat: Re: czym skleić laminat?
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Zywica epoksydowa

    Owszem, pod warunkiem, że powierzchnie będą odtłuszczone i najlepiej
    jeszcze mocno ponacinane. Inaczej na początku będzie trzymać, a potem
    odskoczy.
    Czemu to ma być kanapka, a nie jednolity materiał?

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 4. Data: 2017-05-21 08:44:58
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 21 May 2017 02:28:06 +0200, Pawel "O'Pajak" napisał(a):

    > Owszem, pod warunkiem, że powierzchnie będą odtłuszczone i najlepiej
    > jeszcze mocno ponacinane. Inaczej na początku będzie trzymać, a potem
    > odskoczy.

    Na pewno klejone powierzchnie zostaną zmatowione a kto wie, czy jak mi
    gdzieś nie będzie pasować grubość laminatu, to go po prostu nieco nie
    zeszlifuję.
    > Czemu to ma być kanapka, a nie jednolity materiał?

    Bo potrzebuję kawałek o wymiarach dosłownie 2 na 3 cm, który dodatkowo
    na kilku obszarach będzie miał być pocieniony w różnym stopniu.
    Sklejając to z kilku warstw, będę mógł w tych niższych od razu zrobić
    stosowne nacięcia. To ma być podstawka pod wyświetlacz, która w
    niektórych miejscach będzie się opierać bezpośrednio na PCB (i wówczas
    będzie potrzebne te 7 mm), a w innych musi mieć zagłębienia na
    komponenty. Mógłbym spróbować to zrobić z jakiegoś plastiku, ale kształt
    jest dosyć skomplikowany i konstrukcja "kanapkowa" ułatwi wykonanie.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 5. Data: 2017-05-21 10:22:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 21 May 2017 08:44:58 +0200, badworm napisał(a):
    > Na pewno klejone powierzchnie zostaną zmatowione a kto wie, czy jak mi
    > gdzieś nie będzie pasować grubość laminatu, to go po prostu nieco nie
    > zeszlifuję.

    Powinien trzymac - w koncu to laminat epoksydowy.

> [...]
    > komponenty. Mógłbym spróbować to zrobić z jakiegoś plastiku, ale kształt
    > jest dosyć skomplikowany i konstrukcja "kanapkowa" ułatwi wykonanie.

    Moze wydruk 3D ? Sa juz uslugodawcy.

    Plastik odpowiedniej grubosci to jest pewien klopot w zakupie.
    Twarda pianka poliuretanowa - fajny material i latwy w obrobce, ale
    gdzie to kupic?

    No i jeszcze ... poxylina :-)
    Mozna ladnie uformowac.

    J.

  • 6. Data: 2017-05-21 15:17:42
    Od: Pawel <n...@n...pl>

    W dniu 20.05.2017 o 21:43, badworm pisze:
> [...]
    > płytki o standardowej grubości w okolicy 1,5 mm. Czym to zrobić, by
    > trzymało "na amen"? Zakładam, że strony klejone będą pozbawione miedzi.

    Zrób dwa małe otworki przez wszystkie warstwy i wbij w te otwory ucięte
    wiertło. Alternatywnym rozwiązaniem jest włożenie w otwory np.
    miedzianego drutu i go rozklepanie.

    Paweł

  • 7. Data: 2017-05-21 16:01:14
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2017-05-21 o 02:28, Pawel "O'Pajak" pisze:

    > Powitanko,

    > Owszem, pod warunkiem, że powierzchnie będą odtłuszczone i najlepiej
    > jeszcze mocno ponacinane. Inaczej na początku będzie trzymać, a potem
    > odskoczy.

    Dorzucę: żadnych piętnastominutowych wynalazków. Tylko żywica
    utwardzająca się 24 godziny.

    P.P.

  • 8. Data: 2017-05-21 16:47:49
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Mógłbym spróbować to zrobić z jakiegoś plastiku, ale kształt
    > jest dosyć skomplikowany i konstrukcja "kanapkowa" ułatwi wykonanie.

    Jakoś tego nie widzę. Laminat się trudno obrabia, a i narzędzia niszczy
    szybko. Jak masz jakiś projekt, to Ci moge wydrukować z ABSu. Piękne nie
    będzie, ale spełniać swą rolę powinno. No chyba, że robisz Chińczykom
    konkurencję w ilości;-)

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 9. Data: 2017-05-21 18:13:56
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 21.05.2017 16:47, Pawel "O'Pajak" wrote:

    > Jak masz jakiś projekt, to Ci moge wydrukować z ABSu

    Masz doświadczenia z tą technologią?
    Ja dopiero raczkuję, ale mam potrzebę wydrukowania elementu, który musi
    wytrzymać w warunkach zewnętrznych... przynajmniej okres rękojmi.
    PLA odpada - wiadomo. Sprzedawca filamentu marudził, że ABS może popękać
    na mrozie, natomiast PETG może rozmięknąć na słońcu. Coś tam wspominał o
    poliwęglanie ale nie miał odpowiedniego koloru.
    Wydrukowałem z PETG i położyłem za szybą w samochodzie.
    Nic się nie dzieje, ale jak wiadomo ostatnio słonecznych dni jest niewiele.

    --
    Mirek.

  • 10. Data: 2017-05-21 19:07:24
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > Wydrukowałem z PETG i położyłem za szybą w samochodzie.
    > Nic się nie dzieje, ale jak wiadomo ostatnio słonecznych dni jest niewiele.

    Prędziej sam rozmiękniesz na tym słońcu niż PET :)
    Ja drukuję z PET elementy montażowe które są w metalowych elementach
    przykręconych do szyn. A szyna może się nagrzać do 80 st.