  • 61. Data: 2019-02-19 12:59:58
    Temat: Re: Moment dokręcania śrub w kołach
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik pueblo n...@n...pl ...

    > A czy to nie jest tak, że producent samochodu w swojej mądrości
    > dołącza do samochodu klucze do kół, którymi powinno się móc
    > prawidłowo, tj. nie za mocno i nie za słabo, dokręcić koła?
    > Ostatnio dokręcałem - klucz jest tej długości i wytrzymałości, że
    > gdybym się napiął to prędzej bym go wygiął niż za mocno dokręcił.
    > Inna sprawa to odkręcanie takim kluczem - bez przedłużki jest
    > ciężko.

    Czasami sie da, czasami sie nie da, ale nawet jak sie da to po co sie
    meczyc i plecy nadwyrezac...?
    Chociaz znam jednego takiego agenta co majac rurke w samochodzie odkrecał
    koło kluczem o ramieniu 25cm... I dał rade... I nawet nie duzo
    spierdolił...

    Na drodze czasami musisz liczyc tylko na siebie.
    Ludzie coraz rzadziej sie zatrzymuja zeby pomoc.

    I w sumie sie nie dziwie.
    Tej zimy 3 osobom odpalałem auto z kabli, nawet wyciągnałem miernik i
    zmierzyłem ładowanie. I nigdy nie oczekuje niczego w zamian.
    Ale zgadnijcie ile osób zaproponowało grzecznosciowa dyszke na piwo...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Stwierdzono, że demokracja jest najgorszą formą rządu, jeśli nie

  • 62. Data: 2019-02-20 01:03:12
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Mateusz Viste" 5c6beabe$0$20329$4...@n...free.fr

    > Chyba że sugerujesz podsuwanie jakichś klocków, jak tu ktoś już
    > podpowiadał, ale to niepoważna robota jest.

    Może pęknąć?

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 63. Data: 2019-02-20 01:07:14
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "JDX" 5c6bae3d$0$490$6...@n...neostrada.pl

    > Zgadza się, a mogło też porysować drzwi. :-)
    > A jak ta rurka, w którą wkładało się ramię
    > podnośnika skorodowała, to wcale nie dało
    > się podnieść auta. :-)

    Pannę Mercedes podnosiłem wielokrotnie -- bez złych efektów.

    MV> http://www.cpcarsundparts.de/Bilder-CP/2101-3901250.
    jpg

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 64. Data: 2019-02-20 01:08:14
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "viktorius" q4gicp$d70$1$v...@n...chmurka.net

    > Optymalne momenty to i może takie śruby
    > wytrzymają, ja wyrwałem gwint z kadłuba silnika.

    Optymalne, to znaczy maksymalne, bezpieczne.
    Nierzadko należy wziąć pod uwagę późniejsze
    warunki -- choćby temperaturę. ;)

    > Może to zmęczenie materiału, bo silnik swoje lata
    > już miał. Ale w większości mój błąd. Dawne czasy,
    > klucz dynamometryczny był rarytasem. Pożyczyłem od
    > znajomego, ustawiłem na 120, ale nie zauważyłem, że
    > skala była w funtach. Większość śrub głowicy dokręciłem.
    > Przy przedostatniej "pyk" nie zrobił klucz, tylko śruba.
    > A właściwie to nie śruba, tylko żeliwo. Blok poszedł na
    > szrot, 162Nm zrobiło swoje :/

    Trochę żal -- chyba sporo to kosztuje...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 65. Data: 2019-02-20 09:19:40
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    > "viktorius" q4gicp$d70$1$v...@n...chmurka.net

    > Optymalne, to znaczy maksymalne, bezpieczne.
    > Nierzadko należy wziąć pod uwagę późniejsze
    > warunki -- choćby temperaturę. ;)

    To były śruby w głowicy, to i temperatura, i naprężenia. i
    rozszerzalność temperaturowa czyli zmienne naprężenia...

    > Trochę żal -- chyba sporo to kosztuje...

    Błąd ludzki kosztujący sporo czasu i pieniędzy. Gorszy ten czas, bo
    samochód miał na siebie zarabiać a nie stać w garażu w oczekiwaniu na
    poskładanie. Zamiast prostej regeneracji głowicy - wymiana silnika.
    Dorwałem blok, poszły nowe pierścienie nominalne, nowe panewki, przy
    okazji mały remont generalny ;)

    --
    viktorius

  • 66. Data: 2019-02-20 09:22:18
    Od: tck <t...@t...Wytnij.net.pl>

    W dniu 19.02.2019 o 08:20, JDX pisze:
> [...]
    > Zgadza się, a mogło też porysować drzwi. :-) A jak ta rurka, w którą
    > wkładało się ramię podnośnika skorodowała, to wcale nie dało się

    jeszcze błoto trzeba było wydłubać jak się koreczek zgubił....

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 67. Data: 2019-02-20 13:52:19
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Budzik, 19 lut 2019 w
    news:XnsA9FB7D4405A80budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1 napisałeś/aś:

    > Czasami sie da, czasami sie nie da, ale nawet jak sie da to po co
    > sie meczyc i plecy nadwyrezac...?

    Chodziło mi przede wszytkim o to, że takim fabrycznym kluczem
    przynajmniej ciężko jest dokręcić za mocno - i to jest jego plus - ale
    mam nadzieję że wystarczająco.

  • 68. Data: 2019-02-20 14:13:06
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 19 lutego 2019 11:24:13 UTC+1 użytkownik pueblo napisał:

    > A czy to nie jest tak, że producent samochodu w swojej mądrości dołącza
    > do samochodu klucze do kół, którymi powinno się móc prawidłowo, tj. nie
    > za mocno i nie za słabo, dokręcić koła?

    Wierzysz w to co napisałeś?
    Producent raczej tak dobiera klucz żeby zmieścił się w schowku między lampą a
    błotnikiem czy gdzie tam indziej ma byc schowany.

  • 69. Data: 2019-02-20 14:48:25
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2019-02-20 o 14:13, Kris pisze:

    > Wierzysz w to co napisałeś?
    > Producent raczej tak dobiera klucz żeby zmieścił się w schowku między lampą a
    błotnikiem czy gdzie tam indziej ma byc schowany.

    A ja uważam, że długość jest taka, a nie inna, żeby nie przesadzić z
    mocą dokręcenia, a jednak dało się dokręcić rękami na tyle mocno, żeby
    się nie odkręciło po wymianie w trasie.
    Dziwnym trafem każdy klucz jest taki sam. Twoim tokiem rozumowania klucz
    dołączony do malucha powinien mieć długość płaskiej 10-tki, a do Patrola
    pół metra.

    --
    viktorius

  • 71. Data: 2019-02-20 17:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik viktorius v...@i...pl ...

> [...]
    > Dziwnym trafem każdy klucz jest taki sam. Twoim tokiem rozumowania
    > klucz dołączony do malucha powinien mieć długość płaskiej 10-tki, a

    Myslac w ten sposob trzeba by klucz dobierac do mocy w rece....
    Bo inaczej dokreci kobieta a inaczej wycwiczony mezczyzna...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Adam 'Sherwood' Zaparciński: "Polecam gorąco kaski na rower."