  • 70. Data: 2019-02-20 17:59:54
    Temat: Re: Moment dokręcania śrub w kołach
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik pueblo n...@n...pl ...

    > Chodziło mi przede wszytkim o to, że takim fabrycznym kluczem
    > przynajmniej ciężko jest dokręcić za mocno - i to jest jego plus - ale
    > mam nadzieję że wystarczająco.

    No fakt, ale z drugiej strony jak zmienisz w zyciu 3-4 zestawy albo jak
    ci ktos pokaze co i jak to takim za długim tez dobrze dokrecisz.
    A jak zrobisz to troche za mocno to z przedłuzka nie bedziesz mial
    problemu odkrecic :)

    Do wszystkiego trzeba podchodzic z głowa - mi tez mechanik kiedys tak
    dokrecił ze nawet z przełuzka odpusciłem bo nie chciałem poniszczyc
    narzedzi. Podjechałem do gumiarza, on zwykłym udarowym tez nie dał rady.
    Dopiero takim lujem od tirów poszło...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Prawda cierpi od zbyt wielu analiz."

  • 72. Data: 2019-02-20 23:17:32
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Budzik, 20 lut 2019 w news:XnsA9FCB6853525budzik61pocztaonetpl@
    127.0.0.1 napisałeś/aś:

    > Użytkownik viktorius v...@i...pl ...

    > Myslac w ten sposob trzeba by klucz dobierac do mocy w rece....
    > Bo inaczej dokreci kobieta a inaczej wycwiczony mezczyzna...

    A dziecko? Nie zapomnijmy o dzieciach.
    A tak na serio - widziałeś albo chociaż słyszałeś kiedyś o kobiecie
    samodzielnie zmieniającej koło?

  • 73. Data: 2019-02-20 23:22:55
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Wed, 20 Feb 2019 22:17:32 +0000, pueblo wrote:
    > A tak na serio - widziałeś albo chociaż słyszałeś kiedyś o kobiecie
    > samodzielnie zmieniającej koło?

    Ponoć to istnieje. Znajomy mówił mi kiedyś, że jego żona ma fryzjerkę,
    której siostra koleżanki słyszała o takiej. Ale to mogło w sumie być tak,
    jak z samochodami na placu czerwonym.

    Mateusz

  • 74. Data: 2019-02-21 03:21:15
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "viktorius" q4j2is$bqp$1$v...@n...chmurka.net

    > Błąd ludzki kosztujący sporo czasu i pieniędzy. Gorszy ten czas, bo samochód miał
    na siebie zarabiać a nie stać
    > w garażu w oczekiwaniu na poskładanie. Zamiast prostej
    > regeneracji głowicy - wymiana silnika. Dorwałem blok,
    > poszły nowe pierścienie nominalne, nowe panewki, przy okazji mały remont generalny
    ;)

    Niektórzy w takich sytuacjach ,,pocieszają'' -- ,,niejeden zginął
    w wypadku samochodowym, lub choćby został kalką na resztę życia''...

    Głupie błędy czasami mają makabryczne skutki...
    IMO znajomy POWINIEN był WYRAŹNIE zaznaczyć, że
    to klucz funtometryczny...

    -=-

    Mandat to nie zmarnowany silnik, ale aby nieco rozładować
    (niewiele więcej można teraz uczynić) smutną atmosferę...

    Kiedyś jechałem samochodem po Warszawie z szybkością
    (jak mniemałem) stosowną... Ale licznik był w milach...
    Dziwiłem się jednak marudzeniem ;) otoczenia...

    Inna sprawa, że jazda z szybkością otoczenia też bywa
    niebezpieczna -- tak zapłaciłem ostatni mandat. Ponoć
    miałem na liczniku 105 tam, gdzie dozwoloną była 70...
    (nieco wcześniej w zupełnie innym miejscu Białegostoku
    miałem 150 na ograniczeniu 70 -- ale tam nie zapłaciłem)

    Gdzieś tu:

    https://www.google.com/maps/@53.1546969,23.0823878,3
    a,75y,78.25h,93.33t/data=!3m6!1e1!3m4!1sAql0Uk6CDtSN
    xM5qewL54A!2e0!7i13312!8i6656

    zapłaciłem... ~Sześciu lat temu...

    Rzadko płacę mandaty. :)

    -=-

    Pozdrawiam i wszystkiego dobrego.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 75. Data: 2019-02-21 06:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik pueblo n...@n...pl ...

    > A dziecko? Nie zapomnijmy o dzieciach.
    > A tak na serio - widziałeś albo chociaż słyszałeś kiedyś o kobiecie
    > samodzielnie zmieniającej koło?

    Ok, w przypadku mezczyzn roznice moga byc rownie duze...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jak dostać się zdalnie na komputer podłączony do sieci Windows ?

  • 76. Data: 2019-02-21 08:47:08
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 20 lutego 2019 23:17:34 UTC+1 użytkownik pueblo napisał:

    > A dziecko? Nie zapomnijmy o dzieciach.

    Biedroń vs Pudzianowski- myślisz że te same siły tym samym kluczem wygenerują?

  • 77. Data: 2019-02-21 11:19:19
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2019-02-21 o 08:47, Kris pisze:

    > Biedroń vs Pudzianowski- myślisz że te same siły tym samym kluczem wygenerują?

    Pisałem już w tym wątku o moim teście z dokręceniem na 120Nm i
    sprawdzeniem czy da radę jeszcze dobić zwykłym kluczem.
    Posturą mi bliżej do Biedronia, ale pół obrotu dałem radę dociągnąć.
    Stąd wniosek, że każdy dokręcić zrobić dołączonym do samochodu kluczem
    te *co* *najmniej* 120Nm, nawet kobieta.
    Dzieci nie liczę, nie mają uprawnień na kierowanie, to i za wymianę kół
    nie powinny się brać ;)

    --
    viktorius

  • 78. Data: 2019-02-21 11:28:19
    Od: viktorius <v...@i...pl>

> [...]
    >
    > Głupie błędy czasami mają makabryczne skutki...
    > IMO znajomy POWINIEN był WYRAŹNIE zaznaczyć, że

    "Widziały gały co brały"
    To był tak dawno, ze nie będę roztrząsać, czy mówił, czy nie. Moja
    wtopa, mój czas, moje pieniądze. Przynajmniej wtedy nauczyłem się
    rozkręcać silnik, albo co ważniejsze, składać go tak, żeby nic nie
    zostało w pudełku :)

> [...]
    > (jak mniemałem) stosowną... Ale licznik był w milach...
    > Dziwiłem się jednak marudzeniem ;) otoczenia...

    IMO właściciel samochodu przy przekazywaniu Tobie kluczyków POWINIEN był
    WYRAŹNIE poinformować o liczniku milometrycznym ;)
    Gorzej, jak sam jesteś właścicielem i zapomniałeś tego sobie powiedzieć
    przed jazdą :P

    --
    viktorius

  • 79. Data: 2019-02-21 14:59:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > Biedroń vs Pudzianowski- myślisz że te same siły tym samym kluczem
    > wygenerują?

    Hmm... dobór osób sugeruje posługiwanie sie nieciekawymi stereotypami...
    Ale np. ja vs Pudzianowski... :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "TPSA - to ludzka rzecz okradać"

  • 80. Data: 2019-02-21 15:31:00
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 21 lutego 2019 15:00:03 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:

    > Hmm... dobór osób sugeruje posługiwanie sie nieciekawymi stereotypami...
    > Ale np. ja vs Pudzianowski... :)

    Się czepiasz;)
    Biedronia na oczy na żywo nie widziałem ale w tv wygląda na drobnego człowieka który
    raczej fizycznie nie pracuje więc i siły za dużo nie ma. Pudzian to z kolei kawał
    chłopa i pewnie niejedną śrubę by ukręcił
    A wracając do sedna to ciągle uważam ze producenci dodają takie klucze żeby się
    mieściły tam gdzie mieścić się maja i nie zastanawiają się czy będzie nimi kręcić
    Pudzian czy inny Biedroń
    Ja np kawał chłopa jestem i jak kiedyś jeszcze bawiłem się w własnoręczna wymianę kół
    to w aucie woziłem taki komunistyczny(dosłownie z tych czasów ten klucz był) krzyżak.
    Był to(a właściwie jest bo do dzisiaj go mam) tak solidny klucz że kilka razy śrubę
    ukręciłem a klucz nie pękł. Fabryczny kluczyk w audi 80b2 wygiąłem przy próbie
    odkręcenie pierwszej śruby jak pamiętam.
    Podobne opinie miałem o lewarkach w audi i mondeo- miałay one elementy plastykowe i
    też normalnie do podnoszenia sie nie nadawały za bardzo. Miałem i mam nadal zwykły
    lewarek hydrauliczny tego typu
    https://archiwum.allegro.pl/oferta/stary-lewarek-hyd
    rauliczny-typ-1-6-a-i6549725143.html
    i tym ciągnik podnosiliśmy też czy np pełną ziemniaków przyczepę.
    Przy okazji dodam ze dość niebezpieczne było zmienianie opony w takich kołach jak
    kiedyś ciężarówki czy przyczepy miały bo jak pierścień wystrzelił to mógł nawet zabić