  • 81. Data: 2019-02-21 15:36:45
    Temat: Re: Moment dokręcania śrub w kołach
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Budzik, 21 lut 2019 w news:XnsA9FD42CAC76C7budzik61pocztaonetpl@
    127.0.0.1 napisałeś/aś:

    > Użytkownik pueblo n...@n...pl ...

    > Ok, w przypadku mezczyzn roznice moga byc rownie duze...

    Ok. Po coś te klucze dodają. Jeśli nie nadawałyby się ani do odkręcania,
    ani do zakręcania - to po co?
    Wychodzę z założenia, że jeśli ktoś fizycznie potrafi wykonać zmianę koła
    - podnieść samochód, ściągnąć i założyć koło, to ma wystarczająco dużo
    siły żeby tym kluczem dokręcić z wymaganą siłą.

  • 82. Data: 2019-02-21 15:38:23
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Kris, 21 lut 2019 w
    ps.com
    napisałeś/aś:

    > Biedroń vs Pudzianowski- myślisz że te same siły tym samym kluczem
    > wygenerują?

    No wiadomo - siła razy ramię. Ale podejżewam, że Pudzian by ten klucz po
    prostu zniszczył i nie przełożyłoby się to na zbyt mocne dokręcenie.

  • 83. Data: 2019-02-21 16:34:06
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj viktorius, 18 lut 2019 w
    news:q4eeqe$i5o$1$viktoriu@news.chmurka.net napisałeś/aś:

> [...]
    > zrobiłem kluczem dynamometrycznym ustawionym na 120Nm. Potem
    > sprawdziłem, ile jestem w stanie dociągnąć jeszcze zwykłym kluczem,
    > dołączonym do lewarka. Dobre pół obrotu dało się zrobić.
    > Wniosek: klucz z zestawu ma dlatego taką, a nie inną długość żeby
    > nawet wątła kobieta dała radę dokręcić koło odpowiednim, bezpiecznym
    > momentem. Stawanie na kluczu przy dokręcaniu to przesada, bo równie
    > złe jest za mocne dokręcenie, jak i za słabe. Wie to każdy, kto
    > wyrwał jakąkolwiek szpilkę, albo urwał gwint z bloku przy dokręcaniu

    No i to jest bardzo pomocna informacja, potwierdzające moje
    przpuszczenia. Bo ja to jestem z tych dla których nigdy nie jest za
    mocno, czytaj - parę śrub już ukręciłem.

  • 84. Data: 2019-02-21 18:43:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

> [...]
    > np kawał chłopa jestem i jak kiedyś jeszcze bawiłem się w
    > własnoręczna wymianę kół to w aucie woziłem taki
    > komunistyczny(dosłownie z tych czasów ten klucz był) krzyżak. Był
    > to(a właściwie jest bo do dzisiaj go mam) tak solidny klucz że kilka
    > razy śrubę ukręciłem a klucz nie pękł. Fabryczny kluczyk w audi 80b2
    > wygiąłem przy próbie odkręcenie pierwszej śruby jak pamiętam.
    > Podobne opinie miałem o lewarkach w audi i mondeo- miałay one
    > elementy plastykowe i też normalnie do podnoszenia sie nie nadawały
    > za bardzo. Miałem i mam nadal zwykły lewarek hydrauliczny tego typu
    rauliczny-typ-1-6
    > -a-i6549725143.html i tym ciągnik podnosiliśmy też czy np pełną
    > ziemniaków przyczepę. Przy okazji dodam ze dość niebezpieczne było
    > zmienianie opony w takich kołach jak kiedyś ciężarówki czy przyczepy
    > miały bo jak pierścień wystrzelił to mógł nawet zabić

    Zgadzam sie. Tez rozwaliłem firmowy klucz w corsie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Każde dziecko jest poniekąd geniuszem w oczach swych rodziców,

  • 85. Data: 2019-02-22 00:21:54
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "viktorius" q4lug1$fvb$1$v...@n...chmurka.net

    > IMO właściciel samochodu przy przekazywaniu Tobie
    > kluczyków POWINIEN był WYRAŹNIE poinformować
    > o liczniku milometrycznym ;) Gorzej, jak sam
    > jesteś właścicielem i zapomniałeś tego sobie
    > powiedzieć przed jazdą :P

    To także było dawno -- nie wiem, czy właściciel
    wiedział ;) o tym, że biorę jego samochód. Mógł
    myśleć, że jedynie chcę wyjąć coś z bagażnika.

    Byliśmy w Warszawie -- on został (chyba z panienką)
    w hotelu, ja zaś pojechałem po jakąś flachę. Tak to
    pamiętam, choć nie piję alkoholu. ;) Pamiętam, że
    w drodze powrotnej wyjaśniał mi, że prowadziłem dość ;)
    szybko, droga była śliska (padał deszcz) i ciemna, bo
    samochód chyba miał niepolskie oświetlenie...

    -=-

    Miałem tylko dwa samochody -- Pannę Mercedes 190/201
    i Nowe Volvo S40. Oba dwulitrowe diesle, ale Volvo
    ma ze 2 razy więcej koników (doładowanie) i jest
    znacznie cięższe. Oba z automatycznymi skrzyniami
    biegów. Volvo ma przedni napęd.

    Ale prowadziłem wiele samochodów -- Maluchy, Syrenki,
    125p, Łady, Polonezy, Hondy... Panną Mercedes chyba
    dojechałem do Księżyca. ;) Po Warszawie też prowadziłem
    wiele różnych. (mieszkam stale w Białymstoku)

    -=-

    Kluczem dynamometrycznym przykręcano mi koła w Pannie
    Mercedes już ze ćwierć wieku temu... Wtedy klucze takie
    były (jak pisałeś) rarytasami.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 86. Data: 2019-02-22 09:14:54
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Thursday, February 21, 2019 at 11:28:20 AM UTC+1, viktorius wrote:

    > IMO właściciel samochodu przy przekazywaniu Tobie kluczyków POWINIEN był
    > WYRAŹNIE poinformować o liczniku milometrycznym ;)

    O takich rzeczas sie nie pamieta... Kiedys zamienilem sie ze znajoma motocyklami
    (chciala sie przejechac moim "sportowym"), no to ja jade pierwszy jej 500cm3,
    usiluje uzyskac 100km/h (wiejska droga z ogr 90), straaaasznie wolno sie rozpedza ;),
    jak juz mialem to 100+ patrze w lusterko, a ona daleko za mna, zastanawiam sie, co
    tak sie wlecze ;) a w tym co jechalem licznik w milach, no a ona bala sie pierwszy
    raz mocniej odkrecic gaz...

    Czesto tez zapominam powiedziec pozyczajac komus rower, ze ma zamienione hamulce,
    tzn. przedni z prawej ;)

  • 87. Data: 2019-02-22 09:38:08
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2019-02-22 o 09:14, WS pisze:

> [...]
    tak sie wlecze ;) a w tym co jechalem licznik w milach, no a ona bala sie pierwszy

    I nie poczułeś na motocyklu, że jedziesz nie 100, ale 160km/h?

    > Czesto tez zapominam powiedziec pozyczajac komus rower, ze ma zamienione hamulce,
    tzn. przedni z prawej ;)

    Póki rowerzysta po bożemu naciska dwa na raz, to spoko, gorzej jak jest
    nauczony hamować jednym...

    --
    viktorius

  • 88. Data: 2019-02-22 09:46:02
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Friday, February 22, 2019 at 9:38:08 AM UTC+1, viktorius wrote:

    > I nie poczułeś na motocyklu, że jedziesz nie 100, ale 160km/h?

    Zazwyczaj na licznik nie patrze, wtedy chcialem przepisowo, bo kolezanaka 1 raz na
    mocniejszym moto itp... i sie bardziej skupialem na patrzeniu na licznik i
    zastanawianiu dlaczego tak wolno wskazowka idzie w gore... ;)

    Na swoim oczwiscie mam jakies tam wyczucie predkosci itp, ale ja generalnie sporowymi
    jezdze. Tam mocniej wialo (Honda CB500), to pierwsza mysl "pewnie ten typ tak ma" ;)

    > Póki rowerzysta po bożemu naciska dwa na raz, to spoko, gorzej jak jest
    > nauczony hamować jednym...

    i z wyczuciem, ja np. czesto jak ktos lezie po sciezce rowerowej to zamiast dzwonka
    uzywam chwilowego blokowanie tylnego kola... wtedy mozna sie zdziwic ;)

  • 89. Data: 2019-02-24 21:16:03
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-02-17 13:43, Jacek wrote:
> [...]
    > Sprawdziłem w tabeli, że moment dokręcania śrub w kołach to przeważnie
    > 100-110 Nm, chociaż trafiają się auta, gdzie jest 180 (VW Multivan).
    > Najzwyklejszy klucz ma 30 cm długości, więc mamy siłę 40-70 kG
    > zakładając, że przykładamy siłę nie na samym końcu klucza, tylko 25 cm
    > od główki.
    > Wydaje mi się, że używanie rury przedłużającej może świadczyć, że ktoś
    > wcześniej do****lił na maxa, albo śruby są pordzewiałe. Inaczej
    > przeciętny facet bez przedłużki potrafi te 50 kG dać z siebie.
    > No chyba, że  gatunek męski jest na wyginięciu i wypiera go jakiś twór

    Przecież siła potrzeba do odkręcania zawsze będzie większa.

  • 90. Data: 2019-02-28 02:06:05
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "kk" q4uu2a$r9v$...@n...icm.edu.pl

    > Przecież siła potrzeba do odkręcania zawsze będzie większa.

    Na razie ;) zazwyczaj jest mniejsza.
    Przykręć i odkręć -- przekonasz się.
    BTW -- to 'moment siły', nie 'siła'.

    --