  • 11. Data: 2009-01-14 19:47:44
    Temat: Re: Monitor Apple
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-01-14 20:06:41 +0100, JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> said:

    >>> Daje sie je kalibrowac?
    >>
    >> Nie.
    > Jak nie? Jak tak.

    Bo niektórzy (jak Tom) rozróżniają kalibracje (taką hardware'ową, na
    własnych LUT monitora) od profilowania (takiego bardziej soft, mimo że
    kolorymetrem, to na LUT karty graficznej). Dla innych i jedno i drugie
    to kalibracja.

    de Fresz

  • 12. Data: 2009-01-14 19:52:58
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-01-14 19:16:58 +0100, usenet user <usenet_user_usun@usun_op.pl> said:

    > Zastanawiam sie czy nie lepiej kupic uzywanego Mac Pro (lub nawet Mac
    > Mini) i porzadny monitor innej niz Apple firmy.

    Pierwsza opcja IMHO jest sensowniejsza. A wogóle, to i G5 by Ci w
    zupełności wystarczyła (najlepiej któryś z Duali). No może poza
    postawieniem obok Windy, jeśli jest Ci to potrzebne. Co do monitora -
    może być i Apple, ale z serii Cinema Display. Choć są nieco
    "overpriced", to nie ustępują np. Eizo S2x31W (choć Eizo ma lepszą
    gwarancję i podstawkę). A jak nie, to iMac 24 lub ze starszych, jeszcze
    w białych obudowach z matową matrycą - AFAIR i 20 i 24 była na czymś
    porządnym (nie pamiętam już czy IPS czy *VA).

    de Fresz

  • 13. Data: 2009-01-14 20:13:24
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f>

    JA pisze:
    > Jak nie? Jak tak.

    A jak?

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 14. Data: 2009-01-14 20:18:16
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f>

    de Fresz pisze:
> [...]
    > własnych LUT monitora) od profilowania (takiego bardziej soft, mimo że
    > kolorymetrem, to na LUT karty graficznej). Dla innych i jedno i drugie

    No bo kalibracja, definicyjnie, to zmuszenie urządzenia do konkretnych
    zachowań. Jeśli mamy mówić o kalibracji monitora, to musi mieć
    technicznie taką możliwość. Powszechnie mylona jest kalibracja toru
    video z monitorem.

  • 15. Data: 2009-01-14 20:36:34
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-01-14 21:13:24 +0100, Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f> said:

    > A jak?

    Kalibratorem i softem do niego.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2009-01-14 20:55:30
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f>

    JA pisze:
    > Kalibratorem i softem do niego.

    To będzie *kalibracja monitora*. Konkretnie, to nawet regulacji nie
    będzie, tylko profilowanie monitora, czyli stworzenie krzywych korekcji
    kanałów RGB, wczytywanych później do tablicy koloru karty graficznej.
    Monitor jak świecił, będzie świecił tak samo dalej, tylko obraz będzie
    wysłany do niego nieco inny, aby ukrywać jego wady.

  • 17. Data: 2009-01-14 21:03:07
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f>

    JA pisze:
    > Kalibratorem i softem do niego.

    To nie będzie *kalibracja monitora*. Konkretnie, to nawet regulacji nie
    będzie, tylko profilowanie, czyli stworzenie krzywych korekcji kanałów

  • 18. Data: 2009-01-14 21:26:30
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-01-14 22:03:07 +0100, Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f> said:

    > aby ukrywać jego wady.

    A kalibracja zlikwiduje jego wady?

  • 19. Data: 2009-01-14 22:07:52
    Od: f1969 <"[odspamiacz]fotograf1969"@gazeta.pl>

    usenet user pisze:
    > Witam,
    >
    > czy iMac 20" posiada inna matryce niz wersja 24"? W tych modelach
    > montuja TN czy SIPS?

    TN

    > Jak oceniacie przydatnosc tych matryc do pracy z
    > foto?

    Błyszczących - zerowa.

    > Daje sie je kalibrowac?

    Daje, ale lepsze są matowe. A już lepiej zrobisz kupując inny monitor

    --
    f1969

  • 20. Data: 2009-01-14 22:14:06
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f>