  • 1. Data: 2010-06-12 14:00:41
    Temat: Montaż świateł do jazdy dziennej
    Od: "TM" <t...@p...onet.pl>

    Witam,
    szukam w Rzeszowie lub okolicach elektromechanika, który zamontuje w Punto
    światła do jazdy dziennej bez zrujnowania instalacji elektrycznej. Może
    polecicie kogoś i ewentualnie światła (Noxon?). Uprzejmie proszę frustratów,
    którzy twierdzą, że fiat to taczki o wykorzystanie swej elokwencji przy
    innej okazji :-). Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-06-12 14:11:26
    Temat: OT
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    nie polece ci warsztatu ale mam pytanie.....

    ...po co ci to w ogole....?

    widzialem cala fure samochodow ktore kupuja gowniane ledowe linijki i
    tjuninguja swoje samochody.... kompletnie nie rozumiem PO CO. no o ile fakt
    wiesniaczenia rozumiem ale po co dzienne swiatla zakladajac ze nie do
    "łodbayerzenia" swojego samochodu?

    nie lepiej prosciej i taniej jezdzic z mijania?

  • 3. Data: 2010-06-12 14:22:10
    Temat: Re: OT
    Od: "Przemek V" <m...@p...onet.naszaojczyzna>

    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:huvt7b$rf4$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
> [...]
    > "łodbayerzenia" swojego samochodu?
    >
    > nie lepiej prosciej i taniej jezdzic z mijania?

    Mam 2 auta z podnoszonymi lampami. W jednym od 10 lat mam światła do jazdy
    dziennej Hella i takie polecam. W drugim nie chcę ingerować w auto więc
    generalnie olewam, jeżdżę na pozycyjnych (chyba, że pod ostre słońce).
    Projektanci po to wymyślili chowane żeby w dzień były schowane ;)

  • 4. Data: 2010-06-12 14:44:08
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

> [...]
    > generalnie olewam, jeżdżę na pozycyjnych (chyba, że pod ostre słońce).
    > Projektanci po to wymyślili chowane żeby w dzień były schowane ;)

    no ok ale miata wyglada ladnie ze schowanymi lampami ale powiedzmy sobie
    szczerze to wyjatki. Tam jeszcze bym zrozumial montowanie dziennych gdzies
    skitranych zeby nie bylo ich widac:P

    ale punto?
    czy pozostale?

  • 5. Data: 2010-06-12 14:48:32
    Od: "Przemek V" <m...@p...onet.naszaojczyzna>

    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:huvv4j$ro2$1@portraits.wsisiz.edu.pl...

    > no ok ale miata wyglada ladnie ze schowanymi lampami ale powiedzmy sobie
    > szczerze to wyjatki. Tam jeszcze bym zrozumial montowanie dziennych gdzies
    > skitranych zeby nie bylo ich widac:P

    W Miacie na trasie podniesienie lamp daje odczuwalne przyhamowanie więc na
    spalanie też wpływ nietrywialny mają. Za to dużo mniej wieje w środku jak są
    podniesione.

  • 6. Data: 2010-06-12 14:53:42
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-06-12 14:11:26 +0200, Michał Gut
    <m...@w...pl> said:

    > nie polece ci warsztatu ale mam pytanie.....
    >
    > ...po co ci to w ogole....?

    IMO takie światła mają dwie zalety (pomijając empirycznie dowiedziony
    bezsens przymusu jazdy 24/24 z włączonymi):

    raz - świecą słabo, więc mniej wkurwiają
    dwa - nie świecą z tyłu, więc mniej wkurwiają.

    Choć nie wykluczam, że są i inne zalety...
    --
    Bydlę

  • 7. Data: 2010-06-12 15:12:55
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    a ten drugi to tez miatka? wiem tylko o tej czerwonej:)

  • 8. Data: 2010-06-12 15:21:59
    Od: Lew2 <w...@h...com>

    On 12 Cze, 14:53, Bydlę <bydl?@bydl?.pl> wrote:

> [...]
    >
    > raz - świecą słabo, więc mniej wkurwiają
    > dwa - nie świecą z tyłu, więc mniej wkurwiają.
    >
    > Choć nie wykluczam, że są i inne zalety...

    trzy - są bezpieczniejsze niż mijania

  • 9. Data: 2010-06-12 15:31:58
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-06-12 15:21:59 +0200, Lew2 <w...@h...com> said:

    > trzy - są bezpieczniejsze niż mijania

    W jakim sensie poza wymienionym przeze mnie?
    Rzadziej rażą prądem?

    --
    Bydlę

  • 10. Data: 2010-06-12 15:47:33
    Od: "Przemek V" <m...@p...onet.naszaojczyzna>

    Użytkownik "Bydlę" <bydl?@bydl?.pl> napisał w wiadomości

    > W jakim sensie poza wymienionym przeze mnie?
    > Rzadziej rażą prądem?

    Z moich obserwacji wynika, że w ostrym słońcu prawdziwe dzienne są dużo
    lepiej widoczne niż np soczewkowe ksenony