  • 1. Data: 2011-01-16 14:38:30
    Temat: Motocyklem po szynie
    Od: "WM " <c...@W...gazeta.pl>

    Dałoby się pojechać, czy nie?

    Nie mam na myśli takiego pojazdu stabilizowanego żyroskopem
    http://vulpeculox.net/misc/brenn.htm

    Chodzi o zwykły motocykl z obręczami zapobiegającymi przed spadkiem kół.

    WM

  • 2. Data: 2011-01-16 15:58:25
    Temat: Re: Motocyklem po szynie
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 16 Jan 2011 14:38:30 +0000 (UTC), WM wrote:
    >Dałoby się pojechać, czy nie?
    >Nie mam na myśli takiego pojazdu stabilizowanego żyroskopem
    >http://vulpeculox.net/misc/brenn.htm
    >Chodzi o zwykły motocykl z obręczami zapobiegającymi przed spadkiem kół.

    http://www.youtube.com/watch?v=M4rgaLW163k&feature=r
    elated

    ale nie wiem czy zauwazasz - trzeba miec wolne rece do machania.

    J.

  • 3. Data: 2011-01-16 19:22:45
    Od: "WM " <c...@N...gazeta.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > ale nie wiem czy zauwazasz - trzeba miec wolne rece do machania.

    W cyrku facet na rola bola kiwa się rytmicznie,
    co ułatwia utrzymanie równowagi.
    Gdyby szyny były węzowate, to by było łatwiej?

    Rowery szynowe sa popularne:
    http://www.youtube.com/watch?v=CTJ_o_WyvgA&feature=r
    elated
    http://www.youtube.com/watch?v=X0_ITHMHGoc&feature=r
    elated
    http://www.youtube.com/watch?v=j4ce4u_oXWQ&feature=r
    elated

    Na linie z niskopołozonym środkiem cięzkości to nie sztuka:
    http://www.youtube.com/watch?v=gVbqDbuHnmM
    W kuli tez łatwiej:
    http://www.youtube.com/watch?v=l6A1KJcpiXo

    WM

  • 4. Data: 2011-01-17 14:13:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WM " <c...@N...gazeta.pl> napisał

    > W cyrku facet na rola bola kiwa się rytmicznie,
    > co ułatwia utrzymanie równowagi.
    > Gdyby szyny były węzowate, to by było łatwiej?

    IMO nie bardzo. Trzeba jakos wypracowac moment prostujacy.
    W normalnym rowerze/motorze w czasie jazdy wystarczy drobny ruch
    kierownica zeby przestawic punkt podparcia.
    Na szynie tak sie nie da, wiec trzeba cos innego - np kolo
    zamachowe.

    Gdyby szyna biegla zakosami, to mozna skorzystac - ale jak to
    regulowac - predkoscia ?

    > Rowery szynowe sa popularne:
    > http://www.youtube.com/watch?v=CTJ_o_WyvgA&feature=r
    elated

    Tylko ze z podporka.

    J.

  • 5. Data: 2011-01-17 20:59:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "WM " <c...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Dałoby się pojechać, czy nie?
    >
    > Nie mam na myśli takiego pojazdu stabilizowanego żyroskopem
    > http://vulpeculox.net/misc/brenn.htm
    >
    > Chodzi o zwykły motocykl z obręczami zapobiegającymi przed spadkiem kół.

    Motozykla nie widziałem. Bywają rowery, ale te mają taką dodatkowe koło
    idące po drugiej szynie. Moim zdaniem bez tego nei da się poejchać, bo nie
    ma możliwości utrzymywania równowagi poprzez drobne korekty kierunku jazdy.
    To jak jeżdżenie rowerem po linie.

  • 6. Data: 2011-01-30 20:16:17
    Od: Grzexs <g...@g...usu-n-to.pl>

> [...]
    > Na szynie tak sie nie da, wiec trzeba cos innego - np kolo zamachowe.
    >
    > Gdyby szyna biegla zakosami, to mozna skorzystac - ale jak to regulowac

    Myślę, że gdyby przednie kółko było z 5 razy szersze od szyny, z
    obręczami po obydwu stronach, to dawałoby się "lekkimi ruchami
    kierownicy" skompensować przechyły. Może lepiej by działało, gdyby
    przednie koło było z dwóch stożków - o tak: ><, o lekkim skosie. ale
    taki pojazd marnie przechodziłby przez zwrotnice itp.

    --
    Grzexs

  • 7. Data: 2011-01-31 09:05:51
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 30 Jan 2011 21:16:17 +0100, Grzexs wrote:

    >Myślę, że gdyby przednie kółko było z 5 razy szersze od szyny, z
    >obręczami po obydwu stronach, to dawałoby się "lekkimi ruchami
    >kierownicy" skompensować przechyły.

    Nie bardzo, bo punkt podparcia ciagle jeden - szyna.
    No, szyna jest szeroka i moze by wykorzystac.

    >Może lepiej by działało, gdyby
    >przednie koło było z dwóch stożków - o tak: ><, o lekkim skosie.

    To by moglo zadzialac.

    J.