  • 1. Data: 2011-01-04 09:30:29
    Temat: ciekawostka wplywa na Zatoke Gdanska
    Od: "ant" <h...@u...com>

    http://www.facebook.com/pages/Nasze-MORZE-miesieczni
    k/292521031587

    wtorek, 4 stycznia, przed południem

    nieczęsto spotykana u nas ciekawostka wpływa na Zatokę Gdańską

  • 2. Data: 2011-01-04 11:29:01
    Temat: Re: ciekawostka wplywa na Zatoke Gdanska
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Jan 4, 9:30 am, "ant" <h...@u...com> wrote:
    > http://www.facebook.com/pages/Nasze-MORZE-miesieczni
    k/292521031587

    > wtorek, 4 stycznia, przed po udniem
    >
    > niecz sto spotykana u nas ciekawostka wp ywa na Zatok Gda sk

    Treasure zatrzymał się w dniu 27 grudnia (nie wiadomo na jak długo;
    być może dla przeczekania złej pogody) w brytyjskim porcie Weymouth
    nad Kanałem Angielskim.

    BUUU!!!!! Nie ma takiego kanału :-)
    Konrad

  • 3. Data: 2011-01-04 14:07:20
    Od: Mirek <p...@d...zind.ikem.pwr.wroc.pl>

    On wto, 04 sty 2011 12:29:01 in article
    y.googlegroups.com>
    Konrad Anikiel wrote:
    > Treasure zatrzymał się w dniu 27 grudnia (nie wiadomo na jak długo;
    > być może dla przeczekania złej pogody) w brytyjskim porcie Weymouth
    > nad Kanałem Angielskim.
    >

    > BUUU!!!!! Nie ma takiego kanału :-)

    Pewnie znasz go pod nazwą Kanał Bretoński :)

  • 4. Data: 2011-01-04 14:17:34
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Jan 4, 2:07 pm, Mirek
    > Pewnie znasz go pod nazw Kana Breto ski :)

    Do Weymouth mam z 25 minut drogi, wiec w zasadzie jako podatnik Jej
    Krolewskiej Mosci wiem co to jest English Channel. Mam na niego widok
    przez okno przy ktorym siedze. Mimo wszystko nazywam go (Anglikom na
    zlosc) La Manche. Nie liczac krajow anglojezycznych, tylko
    Skandynawowie nazywaja go Angielskim. Pozostali- rozne wersje Rekawa.
    Konrad

  • 5. Data: 2011-01-10 18:25:33
    Od: "Krzysztof Tabaczynski" <k...@w...pl>

    Uzytkownik "Konrad Anikiel" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    s.googlegroups.com...
> [...]

    Krolewskiej Mosci wiem co to jest English Channel. Mam na niego widok
    przez okno przy ktorym siedze. Mimo wszystko nazywam go (Anglikom na

    Jak tak kiedys zrobilem, to Anglik zaczal mówic,
    ze Polska lezy w Rosji...

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

  • 6. Data: 2011-01-10 18:42:09
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Jan 10, 6:25 pm, "Krzysztof Tabaczynski" <k...@w...pl>
    wrote:
> [...]
    > zlosc) La Manche.
    >
    > Jak tak kiedys zrobilem, to Anglik zaczal m wic,

    Rosjanie zwykle okreslaja Polske jako Europa Wschodnia. No to ja ich
    zawsze pytam co jest dwie granice od Polski na wschod: Azja?
    Konrad

  • 7. Data: 2011-01-10 20:48:00
    Od: "Krzysztof Tabaczynski" <k...@w...pl>

    Uzytkownik "Konrad Anikiel" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    bb.googlegroups.com...
    wrote:
> [...]

    Rosjanie zwykle okreslaja Polske jako Europa Wschodnia. No to ja ich
    zawsze pytam co jest dwie granice od Polski na wschod: Azja?

    Jak by nie kombinowac, Ukraina graniczy z Kazachstanem,
    a Kazachstan z Chinami...

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

  • 8. Data: 2011-01-14 13:21:16
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 10 Jan 2011 21:48:00 +0100, Krzysztof Tabaczynski wrote:
    >Rosjanie zwykle okreslaja Polske jako Europa Wschodnia. No to ja ich
    >zawsze pytam co jest dwie granice od Polski na wschod: Azja?

    Europa wschodnia.

    Ile jest granic w Europie zachodniej ? To tyle samo liczymu po
    wschodniej :-)

    J.

  • 9. Data: 2011-01-14 19:46:18
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Jan 14, 1:21 pm, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Europa wschodnia.
    >
    > Ile jest granic w Europie zachodniej ? To tyle samo liczymu po
    > wschodniej :-)

    Rosjanie w obiegowym jezyku nie zaliczaja Rosji do Europy. Oni
    wybierajac sie w podroz, mowia "jade do Europy". Brytyjczycy zreszta
    tez. Nie wiem czego wiecej, prowincjonalnego kompleksu, czy
    postimperialnej dumy.
    Konrad

  • 10. Data: 2011-01-15 14:27:45
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 14 Jan 2011 11:46:18 -0800 (PST), Konrad Anikiel wrote:

    >Rosjanie w obiegowym jezyku nie zaliczaja Rosji do Europy. Oni
    >wybierajac sie w podroz, mowia "jade do Europy".

    Jak jada do Polski tez mowia "do Europy" ? :-)

    Poza tym pamietaj ze i u nas w obiegowym jezyku to sie jedzie "do
    miasta" albo wychodzi "na dwor" (nie dotyczy krakowiakow).

    J.