  • 1. Data: 2020-01-23 21:46:56
    Temat: Muszę dołożyć pamięci RAM w laptopie (DDR3)
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    Pacjent:
    https://www.sony.pl/electronics/support/laptop-pc-vp
    c-series/vpceh2d1e/specifications

    Jest w nim zainstalowane 4GB pamięci RAM w jednym module. Dokładnie taki
    sam moduł(też kości Elpidia na module):
    https://images.app.goo.gl/3ovpkjMBsdixbcWZ6

    Muszę do tego dobrać następne 4GB. Laptop obsłuży 8GB (tak przynajmniej
    twierdzi 1 link w tym poście)
    Nie znalazłem dokładnie takiej samej pamięci. Najbardziej podobna do
    niej jest taka:
    https://www.komputronik.pl/product/96393/kingston-4g
    b-1x4gb-1333mhz-ddr3-cl9-sodimm-.html

    Jest szansa, że to zagra razem i nie będzie problemów? Macie jakieś
    doświadczenia w tym temacie? Nie miałem za dużo do czynienia z laptopami
    Sony Vaio, nie wiem jak wygląda kapryśność na pamięć tych laptopów...

    --
    t0maszek

  • 2. Data: 2020-01-24 00:44:51
    Temat: Re: Muszę dołożyć pamięci RAM w laptopie (DDR3)
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Tomaszek, 23 sty 2020 w news:r0d0nt$1fm9$1@gioia.aioe.org
    napisałeś/aś:

> [...]
    > doświadczenia w tym temacie? Nie miałem za dużo do czynienia z
    > laptopami Sony Vaio, nie wiem jak wygląda kapryśność na pamięć tych

    Też nie wiem, ale nie szukałbym na siłę Kingstona - ważne żeby parametry
    pasowały. Kupiłbym nawet to(jeśli sprzedają to co na zdjęciu)

    https://allegro.pl/oferta/pamiec-4gb-ddr3-1333mhz-pc
    3-10600-nanya-do-
    laptopa-7827308940

    chyba że vaio są wybitnie kapryśne...

  • 3. Data: 2020-01-24 07:25:50
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Poszukaj na zagranicznych forach.

  • 4. Data: 2020-01-24 11:27:26
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-01-23 o 21:46, Tomaszek pisze:
> [...]
    > doświadczenia w tym temacie? Nie miałem za dużo do czynienia z laptopami
    > Sony Vaio, nie wiem jak wygląda kapryśność na pamięć tych laptopów...

    Zmieniałem moduły RAM DDR3 w Vaio z 2009 roku i normalnie działają
    pierwsze najpopularniejsze, jakie były w sklepie o zgodnych parametrach.
    Czyli w moim przypadku chyba to są Kingstony.

  • 5. Data: 2020-01-27 16:33:49
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2020-01-24 o 00:44, pueblo pisze:
    > Też nie wiem, ale nie szukałbym na siłę Kingstona - ważne żeby parametry
    > pasowały. Kupiłbym nawet to(jeśli sprzedają to co na zdjęciu)

> [...]

    Mam dylemacik. Kingston'a nie znalazłem takiego samego. Więc za Twoją
    radą poszukałem czegoś podobnego. Parametry najbardziej podobne do już
    obecnej w laptopie ma coś takiego: (taka sama częstotliwość, takie same
    CL, tyle samo kostek i tak samo wlutowane)

    https://www.x-kom.pl/p/420890-pamiec-ram-sodimm-ddr3
    -goodram-4gb-1333mhz-cl9.html

    Ale... na stronach x-koma znalazłem Kingston'a, który wg. tamtejszej
    listy kompatybilności pasuje do mojego sprzętu (VAIO VPCEH2D1E) tylko
    wszystko ma inne: CL, częstotliwość pracy, mniejszą ilość kostek na
    module...

    https://www.x-kom.pl/p/328419-pamiec-ram-sodimm-ddr3
    -kingston-pamiec-dedykowana-4gb-1333mhz-15v.html
    (__błędy__ w specyfikacji na stronie x-kom, prawidłowe parametry tu:
    https://www.kingston.com/dataSheets/KVR16S11S8_4.pdf
    )

    Cena taka sama.

    Dylemacik: którą kupić? iść za producentem i liczyć na to, że Vaio
    łyknie dwa różne moduły czy iść za parametrami i kupić innego
    producenta, ale o identycznych parametrach.

    --
    t0maszek

  • 6. Data: 2020-01-27 16:41:34
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Kupić komplet, sprawdzić czy działa (jak nie to zwrot, i ewentualnie do skutku), a to
    co zostanie sprzedać - technicznie najlepszy
    sposób, finansowo niekoniecznie.
    Lub wrzucić to co masz w wyszukiwarkę aukcyjną i czekać.
    A tak swoją drogą u Ciebie pamięć na low voltage (1,35V?) nie pójdzie?

    -----

  • 7. Data: 2020-01-27 17:00:17
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2020-01-27 o 16:41, ąćęłńóśźż pisze:
    > Kupić komplet, sprawdzić czy działa (jak nie to zwrot, i ewentualnie do
    > skutku), a to co zostanie sprzedać - technicznie najlepszy sposób,
    > finansowo niekoniecznie.

    Komputer nie mój. Ja bym go nie modernizował;) Finanse mają znaczenie,
    stąd nie mogę sobie pozwolić na Twoje rozwiązanie, choć jest ono
    najbardziej logiczne.

    > Lub wrzucić to co masz w wyszukiwarkę aukcyjną i czekać.

    Parę dni poczekać mogę, ale nie dłużej.

    > A tak swoją drogą u Ciebie pamięć na low voltage (1,35V?) nie pójdzie?

    Nie wiem. Ta co już jest, nie jest low voltage tylko 1.5V, więc nie
    pakuje się, żeby sobie problemów dodatkowych nie robić;)

    --
    t0maszek

  • 8. Data: 2020-01-27 17:16:59
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    https://allegro.pl/oferta/ddr3-4gb-pc3-10600s-1333mh
    z-kingston-4096mb-sodimm-8469571645
    Podeślesz piwo?

    -----

  • 9. Data: 2020-01-27 17:59:08
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2020-01-27 o 17:16, ąćęłńóśźż pisze:
    > https://allegro.pl/oferta/ddr3-4gb-pc3-10600s-1333mh
    z-kingston-4096mb-sodimm-8469571645

    > Podeślesz piwo?

    Ja nie wiem czy Ty pełnoletni jesteś? ;)) Ja się tu zadeklaruje, a potem
    problemy będę miał, że nieletnich rozpijam;)

    --
    t0maszek

  • 10. Data: 2020-01-29 16:54:02
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>